Jokke_vlo 14.794 Geplaatst: 30 maart 2022 Delen Geplaatst: 30 maart 2022 13 uren geleden, Rabbit zei: Dat gaat vooral relatief veel kosten en niemand wil dat uitgeven voor een daily Lotus monovolume, waar weinig fun aan is. Voorkant is best knap. De rest not so much. En jenson button die weer zijn best moest doen om enthousiasme uit te stralen Ik heb (nog) geen mening over de auto. Maar ik heb ongeveer dezelfde reacties gehoord bij de voorstelling van de Emira op dit forum........... fouter kon men toen niet zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wutputt 446 Geplaatst: 30 maart 2022 Delen Geplaatst: 30 maart 2022 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PieterA 840 Geplaatst: 30 maart 2022 Delen Geplaatst: 30 maart 2022 4 uren geleden, BWS zei: Alles hangt af van de plannen van Lotus. Is de emira een uitloopmodel om de sportiviteit van het EV merk te legitimeren. Of gaan de EV-revenues nog verdere sportieve R&D subsidiëren Het is maar hoe je het bekijkt want de Emira is sowieso Lotus' laatste (nieuwe) model met verbrandingsmotor. Al wat daarna komt - zoals deze SUV - is puur elektrisch. De twee verenigen zal met andere woorden lang niet evident zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.794 Geplaatst: 30 maart 2022 Delen Geplaatst: 30 maart 2022 Ik vind hem wel redelijk ok zo in die video, prachtig interieur maar............... is dit nog een suv? Ik bedoel: geen deftige koffer, kan er geen remork mee trekken......... daarom zou ik zoiets nooit ofte never kopen. Dan koop je toch beter een sportwagen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.710 Geplaatst: 30 maart 2022 Delen Geplaatst: 30 maart 2022 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Ik heb (nog) geen mening over de auto. Maar ik heb ongeveer dezelfde reacties gehoord bij de voorstelling van de Emira op dit forum........... fouter kon men toen niet zijn. Ik zeg niet dat het per se slecht is he. Hij groeit wel moet ik zeggen. Alleen vraag ik me echt af wie dit gaat kopen. Laat ons hopen dat deze suv hen het succes brengt van pakweg de Cayenne bij Porsche. En zo de deur opent naar meer modellen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 596 Geplaatst: 31 maart 2022 Delen Geplaatst: 31 maart 2022 18 uren geleden, Race7 zei: Als tevreden ex- Lotus Evora (daily) rijder kan ik toch beamen dat een uitgebreider gamma een goed idee is (zodat ze klanten iets kunnen bieden voor elke levensfase). Als jonge gast is een 2-zits coupé prima. Maar nu met twee kinderen was er niks binnen hun gamma dat kon dienen. Ik had m'n euro's graag gespendeerd bij Lotus i.p.v. aan een Jaguar ipace (wat desalniettemin zeker ook een prima auto is). Met enkel auto's verkopen die gekocht worden als weekend wagens gaan ze het (jammer genoeg) niet redden imho. Ze zitten in de Geely groep, dus die kan Lotus dan toch houden voor leuke rijderswagens te maken zou ik denken. Ze kunnen dan geld verdienen aan hun Volvo's, Polestars en Lynk&co's Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Race7 132 Geplaatst: 31 maart 2022 Delen Geplaatst: 31 maart 2022 Zou je van Lamborghini / Porsche ook kunnen stellen he.. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 596 Geplaatst: 31 maart 2022 Delen Geplaatst: 31 maart 2022 15 uren geleden, Jokke_vlo zei: Ik vind hem wel redelijk ok zo in die video, prachtig interieur maar............... is dit nog een suv? Ik bedoel: geen deftige koffer, kan er geen remork mee trekken......... daarom zou ik zoiets nooit ofte never kopen. Dan koop je toch beter een sportwagen? dat vind ik altijd wel iets dat ze nooit echt uitspreken bij de fabrikanten, omdat ze weten dat dit nefast is voor een EV. En vaak ook nog het nadeel dat je een BE rijbewijs moet hebben omdat een totaal combinatie vaak snel over de 3,5 T zit. Bv een Model X of IX met aanhangwagen en je zit er boven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.966 Geplaatst: 1 april 2022 Delen Geplaatst: 1 april 2022 22 hours ago, Liquid Li0n said: Ze zitten in de Geely groep, dus die kan Lotus dan toch houden voor leuke rijderswagens te maken zou ik denken. Ze kunnen dan geld verdienen aan hun Volvo's, Polestars en Lynk&co's Zo werkt dat niet he. Het is geen badge die men op een auto plakt zoals "M" bij BMW. Het is een apart bedrijf en dat moet op zichzelf rendabel zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.845 Geplaatst: 1 april 2022 Delen Geplaatst: 1 april 2022 https://www.whathifi.com/news/23-speaker-kef-reference-system-unveiled-for-lotus-eletra-electric-suv Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.209 Geplaatst: 1 april 2022 Delen Geplaatst: 1 april 2022 Ik dacht dat het niemand zou lukken, maar Lotus is er dan toch in geslaagd om iets te maken dat even lelijk is als een BMW X6. Wat ze ermee willen bereiken zal me worst wezen, ik vind dat het op niks trekt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.588 Geplaatst: 2 april 2022 Delen Geplaatst: 2 april 2022 Op 29/3/2022 om 19:10, Lotuzzz zei: Gele Lotussen Ja Maar niet in het geval van bovenstaande auto. wat een lelijk kot zeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.372 Geplaatst: 3 april 2022 Delen Geplaatst: 3 april 2022 Ah zo groot Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.732 Geplaatst: 3 april 2022 Delen Geplaatst: 3 april 2022 Eerlijk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.710 Geplaatst: 4 april 2022 Delen Geplaatst: 4 april 2022 19 uren geleden, flupke73 zei: Ah zo groot Ik schrok toen ik hoorde dat dat langer is dan een Range Rover (Sport) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.710 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Prijzen en specs zijn bekend. Bron: autoblog.nl Drie varianten Zo krijgen we nu te horen dat de elektrische SUV van Lotus in drie varianten komt. De instapper is gewoon de Eletre (zonder toevoegingen), daarna volgt de Eletre S en de topversie is de Eletre R. Instapper We beginnen even met de specs van de ‘instapper’, al doe je de auto met die term een beetje tekort. De standaard Lotus Eletere heeft namelijk al 603 pk en 710 Nm aan koppel. Daarmee is een sprint van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconde gepiept. De tussensprint van 80 tot 120 km/u is in minder dan 2,2 seconden mogelijk. Topsnelheid De topsnelheid is meestal niet het indrukwekkende aspect van een elektrische auto, maar zullen ‘m toch even noemen. De top ligt op 258 km/u, wat voor EV-begrippen helemaal niet slecht is. Dat is bijvoorbeeld vergelijkbaar met een Model X Plaid. Eletre S Je zou denken dat de Eletre S meer vermogen heeft dan de normale Eletre, maar niets is minder waar. De specificaties van de Eletre en de Eletre S zijn identiek. Het verschil zit ‘m puur in de uitrusting. De Eletre S is voorzien van onder andere een actieve achterspoiler, premium audio met 23 speakers en nog wat andere extra’s. Eletre R De letter S staat dus gewoon voor een uitrustingsniveau, maar Eletre R is daadwerkelijk een snellere versie. Deze heeft maar liefst 905 pk en 985 Nm aan koppel. Daarmee is een sprint van 0-100 km/u in 2,95 seconden mogelijk. De topsnelheid ligt op 265 km/u. Nürburgring De Eletre R beschikt over een speciale Track Mode, waarmee de auto onder andere dichter bij het asfalt komt te liggen en stugger geveerd is. Geloof het of niet, maar Lotus werkt ook aan technologie waardoor de Eletre autonoom over de Nürburgring kan rijden. Want dat is natuurlijk waarvoor je naar de ‘Ring gaat. Actieradius Het is natuurlijk een EV, dus we moeten het ook even over de batterij hebben. Die is bij alle versies even groot, namelijk 112 kWh. In de Eletre en Eletre S is dit goed voor een WLTP-actieradius van 600 km. Als je voor de Eletre R gaat lever je flink in qua range: die komt 490 km ver op één lading. De precieze laadsnelheid vermeldt Lotus niet, alleen dat opladen van 10 tot 80% in 20 minuten mogelijk is. Prijzen We kunnen ook gelijk vertellen wat de Lotus Eletre moet kosten. Je hebt er al eentje voor minder dan een ton, want de vanafprijs van de instapversie is €97.690. Voor de extra opties van de Eletre S betaal je een stevige meerprijs, want die kost minstens €123.090. Voor de Eletre R ben je €153.090 kwijt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.372 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 mooie Geely Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.261 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Kodiaq vibes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PieterA 840 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Wat. Een. Gedrocht. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.204 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Mooi ding en minder duur dan ik dacht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 100K voor de goedkoopste is toch duur genoeg? en dan heb ik geen trekhaak aangeduid, want je bent verplicht de 22inch velgen en grotere remmen erbij te nemen dan (6500€ erbij :lol: ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 555 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Los van het merk lotus, vind ik dit nu niet heel verkeerd. Sobere lijnen en toch brute looks. Toch benieuwd om dit eens in het wild tegen te komen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
STA911 5.464 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Fan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.261 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Ik vind hem overigens zeer knap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.710 Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Wat ook opvalt: dit is waarschijnlijk de neef van de Polestar 3. Die weegt 2.6t De Eletre: een dikke 2.2t. Benieuwd waar ze die 300-400kg afgeschaafd hebben ? Over de looks twijfel ik nog. De voorkant is best knap, maar vooral dat achterste doet me wat een storm trooper denken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.