Ga naar inhoud

Lotus Eletre


Dimitri

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Rabbit zei:

Dat gaat vooral relatief veel kosten en niemand wil dat uitgeven voor een daily Lotus monovolume, waar weinig fun aan is.

Voorkant is best knap. De rest not so much.

En jenson button die weer zijn best moest doen om enthousiasme uit te stralen 😂

 

Ik heb (nog) geen mening over de auto. Maar ik heb ongeveer dezelfde reacties gehoord bij de voorstelling van de Emira op dit forum........... fouter kon men toen niet zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BWS zei:

Alles hangt af van de plannen van Lotus. Is de emira een uitloopmodel om de sportiviteit van het EV merk te legitimeren. Of gaan de EV-revenues nog verdere sportieve R&D subsidiëren 

Het is maar hoe je het bekijkt want de Emira is sowieso Lotus' laatste (nieuwe) model met verbrandingsmotor. Al wat daarna komt - zoals deze SUV - is puur elektrisch. De twee verenigen zal met andere woorden lang niet evident zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem wel redelijk ok zo in die video, prachtig interieur maar............... is dit nog een suv? 

Ik bedoel: geen deftige koffer, kan er geen remork mee trekken......... daarom zou ik zoiets nooit ofte never kopen. Dan koop je toch beter een sportwagen? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik heb (nog) geen mening over de auto. Maar ik heb ongeveer dezelfde reacties gehoord bij de voorstelling van de Emira op dit forum........... fouter kon men toen niet zijn. 

Ik zeg niet dat het per se slecht is he. Hij groeit wel moet ik zeggen. Alleen vraag ik me echt af wie dit gaat kopen. 

Laat ons hopen dat deze suv hen het succes brengt van pakweg de Cayenne bij Porsche. En zo de deur opent naar meer modellen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Race7 zei:

Als tevreden ex- Lotus Evora (daily) rijder kan ik toch beamen dat een uitgebreider gamma een goed idee is (zodat ze klanten iets kunnen bieden voor elke levensfase). Als jonge gast is een 2-zits coupé prima. Maar nu met twee kinderen was er niks binnen hun gamma dat kon dienen. Ik had m'n euro's graag gespendeerd bij Lotus i.p.v. aan een Jaguar ipace (wat desalniettemin zeker ook een prima auto is).

Met enkel auto's verkopen die gekocht worden als weekend wagens gaan ze het (jammer genoeg) niet redden imho.

Ze zitten in de Geely groep, dus die kan Lotus dan toch houden voor leuke rijderswagens te maken zou ik denken. Ze kunnen dan geld verdienen aan hun Volvo's, Polestars en Lynk&co's

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik vind hem wel redelijk ok zo in die video, prachtig interieur maar............... is dit nog een suv? 

Ik bedoel: geen deftige koffer, kan er geen remork mee trekken......... daarom zou ik zoiets nooit ofte never kopen. Dan koop je toch beter een sportwagen? 

dat vind ik altijd wel iets dat ze nooit echt uitspreken bij de fabrikanten, omdat ze weten dat dit nefast is voor een EV. 

En vaak ook nog het nadeel dat je een BE rijbewijs moet hebben omdat een totaal combinatie vaak snel over de 3,5 T zit. Bv een Model X of IX met aanhangwagen en je zit er boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Liquid Li0n said:

Ze zitten in de Geely groep, dus die kan Lotus dan toch houden voor leuke rijderswagens te maken zou ik denken. Ze kunnen dan geld verdienen aan hun Volvo's, Polestars en Lynk&co's

Zo werkt dat niet he.

Het is geen badge die men op een auto plakt zoals "M" bij BMW. Het is een apart bedrijf en dat moet op zichzelf rendabel zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het niemand zou lukken, maar Lotus is er dan toch in geslaagd om iets te maken dat even lelijk is als een BMW X6.
Wat ze ermee willen bereiken zal me worst wezen, ik vind dat het op niks trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Prijzen en specs zijn bekend. Bron: autoblog.nl

Drie varianten

Zo krijgen we nu te horen dat de elektrische SUV van Lotus in drie varianten komt. De instapper is gewoon de Eletre (zonder toevoegingen), daarna volgt de Eletre S en de topversie is de Eletre R.

Instapper

We beginnen even met de specs van de ‘instapper’, al doe je de auto met die term een beetje tekort. De standaard Lotus Eletere heeft namelijk al 603 pk en 710 Nm aan koppel. Daarmee is een sprint van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconde gepiept. De tussensprint van 80 tot 120 km/u is in minder dan 2,2 seconden mogelijk.

Lotus-Eletre-grijs-6.jpg Lotus-Eletre-grijs-5.jpg Lotus-Eletre-grijs-3.jpg Lotus-Eletre-grijs-4.jpg Lotus-Eletre-grijs-2.jpg

Topsnelheid

De topsnelheid is meestal niet het indrukwekkende aspect van een elektrische auto, maar zullen ‘m toch even noemen. De top ligt op 258 km/u, wat voor EV-begrippen helemaal niet slecht is. Dat is bijvoorbeeld vergelijkbaar met een Model X Plaid.

Eletre S

Je zou denken dat de Eletre S meer vermogen heeft dan de normale Eletre, maar niets is minder waar. De specificaties van de Eletre en de Eletre S zijn identiek. Het verschil zit ‘m puur in de uitrusting. De Eletre S is voorzien van onder andere een actieve achterspoiler, premium audio met 23 speakers en nog wat andere extra’s.

Eletre R

De letter S staat dus gewoon voor een uitrustingsniveau, maar Eletre R is daadwerkelijk een snellere versie. Deze heeft maar liefst 905 pk en 985 Nm aan koppel. Daarmee is een sprint van 0-100 km/u in 2,95 seconden mogelijk. De topsnelheid ligt op 265 km/u.

Nürburgring

De Eletre R beschikt over een speciale Track Mode, waarmee de auto onder andere dichter bij het asfalt komt te liggen en stugger geveerd is. Geloof het of niet, maar Lotus werkt ook aan technologie waardoor de Eletre autonoom over de Nürburgring kan rijden. Want dat is natuurlijk waarvoor je naar de ‘Ring gaat.

Lotus-Eletre-grijs-10.jpg Lotus-Eletre-grijs-9.jpg Lotus-Eletre-grijs-11.jpg Lotus-Eletre-grijs-7.jpg Lotus-Eletre-grijs-12.jpg Lotus-Eletre-grijs-8.jpg

Actieradius

Het is natuurlijk een EV, dus we moeten het ook even over de batterij hebben. Die is bij alle versies even groot, namelijk 112 kWh. In de Eletre en Eletre S is dit goed voor een WLTP-actieradius van 600 km. Als je voor de Eletre R gaat lever je flink in qua range: die komt 490 km ver op één lading. De precieze laadsnelheid vermeldt Lotus niet, alleen dat opladen van 10 tot 80% in 20 minuten mogelijk is.

Prijzen

We kunnen ook gelijk vertellen wat de Lotus Eletre moet kosten. Je hebt er al eentje voor minder dan een ton, want de vanafprijs van de instapversie is €97.690. Voor de extra opties van de Eletre S betaal je een stevige meerprijs, want die kost minstens €123.090. Voor de Eletre R ben je €153.090 kwijt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

100K voor de goedkoopste is toch duur genoeg?

en dan heb ik geen trekhaak aangeduid, want je bent verplicht de 22inch velgen en grotere remmen erbij te nemen dan (6500€ erbij :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het merk lotus, vind ik dit nu niet heel verkeerd. Sobere lijnen en toch brute looks. Toch benieuwd om dit eens in het wild tegen te komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook opvalt: dit is waarschijnlijk de neef van de Polestar 3. Die weegt 2.6t

De Eletre: een dikke 2.2t. Benieuwd waar ze die 300-400kg afgeschaafd hebben ?

Over de looks twijfel ik nog. De voorkant is best knap, maar vooral dat achterste doet me wat een storm trooper denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid