Ga naar inhoud

Lotus Eletre


Dimitri

Aanbevolen berichten

Ik vind 'em ook wel knap, ziet er goed afgewerkt uit, heeft goeie specs, qua prijs goed gepositioneerd... en draagt een bekende naam.
Maar nu niet een naam die gekend staat voor z'n betrouwbaarheid of mainstream voertuigen (als je een elektrische SUV zo zou mogen omschrijven). 

Da's ineens voor een heel ander cliënteel. Gekocht door mensen die klagen wanneer er SOMS een piepje uit het dashboard weerklinkt als ze over een groter dan normale drempel rijden. Ze halen hiervoor het bloed vanonder de nagels bij een dealer (iedere Audi/BMW/Mercedes garage heeft er ervaring mee). Hoe ze dat bij Lotus gaan opvangen is een heel groot vraagteken voor mij. Gaan ze speciale service centra openen voor deze? 

Het verwantschap met Polestar zou ik zeker niet proberen wegmoffelen, mocht dat er zijn, want dat is momenteel het enige wat je geweten kan sussen. Het zou geruststellender zijn wetende dat het geen first-gen EV is gecombineerd met het onervaren Lotus, of anders Lots Of Trouble, Usually Serious. 

aangepast door Logic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het alvast geen lelijk ding. Mooi ga ik nu ook niet zeggen :D

Achterste verlichting is iets te geript van Porsche vind ik persoonlijk, maar verder valt het ergens wel mee.

Is dit nu een concurrent voor de iX (2550kg volgens google), of eerder voor de XM (2750kg volgens google)? In elk geval zou de Eletre 2000kg moeten wegens, dus dan is het inderdaad "light is right", al vind ik het nog altijd een model die schade toebrengt aan het merk en waar het voor staat. Maar goed, such is the world right now.

Benieuwd of het gaat verkopen. De emira vliegt blijkbaar vlot de deur uit, van de Eletre hebben ze hoge verwachtingen, de Evija zou ook goed verkopen en hun nieuwste telg in het gamma staat klaar om aan te kondigen. Goed dus dat het merk terug wat positief in de verkoopscijfers staat 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou Lotus Brussels, dat eigenlijk volvo is, en dus ook een beetje Polestar, hier geen voorbode van zijn trouwens?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat als daily kopen, met het huidige dealernetwerk, en het merk kennende.

Nou, veel succes :lolz:

Daarvoor dient de auto toch hé, of ben ik mis? 

Best dat ze even in hun persbericht uitleggen hoe ze dit gaan doen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat Porsche op dat vlak ook wel wat groeipijnen heeft gekend een tiental jaar. Ineens staan daar klanten die hun auto effectief elke dag nodig hebben, en die niet content zijn als je ze in een Seat vervangwagen duwt voor een week.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Super95 zei:

25 jaar geleden bouwde Lotus de Elise om het merk te laten overleven. Vandaag doen ze compleet het tegenovergestelde.

Of ze hebben eens goed naar Porsche gekeken 🙂.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik weet dat Porsche op dat vlak ook wel wat groeipijnen heeft gekend een tiental jaar. Ineens staan daar klanten die hun auto effectief elke dag nodig hebben, en die niet content zijn als je ze in een Seat vervangwagen duwt voor een week.

En terecht! Is dat ondertussen eigenlijk al beter? Krijg je een Porsche mee als vervangwagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, -Fred- said:

En terecht! Is dat ondertussen eigenlijk al beter? Krijg je een Porsche mee als vervangwagen?

Vandaag de dag loopt dat allemaal gesmeerd ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat als daily kopen, met het huidige dealernetwerk, en het merk kennende.

Nou, veel succes :lolz:

Ik rij graag met auto's, die je niet veel ziet. En wat jij hierboven zegt is toch ook iets dat me bezig houdt. Hoe gaan ze zoiets bolwerken ... Bij Nonkel Thierry? 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ene geconfigureerd. Yikes die opties zijn duur 🤣

Dat je nu nog es zeker wist dat je daarvoor een premium service en betrouwbaarheid gaat krijgen. Maar ook dat is geen zekerheid, en dan dat dealernet 😕 voor uw auto van 96K, bestelbaar in 2 kleuren, met 20K aan opties ... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Rabbit zei:

Net ene geconfigureerd. Yikes die opties zijn duur 🤣

Dat je nu nog es zeker wist dat je daarvoor een premium service en betrouwbaarheid gaat krijgen. Maar ook dat is geen zekerheid, en dan dat dealernet 😕 voor uw auto van 96K, bestelbaar in 2 kleuren, met 20K aan opties ... 

oei, dan heb ik over veel over gekeken precies. ik had max 5K aan opties. (of zelfs nog minder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Super95 zei:

 

Je vraagt je af waarom ze ooit een spartaanse auto gebouwd hebben als het toch allemaal niet nodig is  🙂

aangepast door Super95
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/10/2022 om 12:43, PJH zei:

Zou Lotus Brussels, dat eigenlijk volvo is, en dus ook een beetje Polestar, hier geen voorbode van zijn trouwens?

Polestar Brussel zit toch helemaal afzonderlijk nabij het kanaal, tussen tours en taxi en Brussel Noord? Of wat bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/28/2022 at 11:02 AM, Rabbit said:

Net ene geconfigureerd. Yikes die opties zijn duur 🤣

Dat je nu nog es zeker wist dat je daarvoor een premium service en betrouwbaarheid gaat krijgen. Maar ook dat is geen zekerheid, en dan dat dealernet 😕 voor uw auto van 96K, bestelbaar in 2 kleuren, met 20K aan opties ... 

2 kleuren?

Ik kom met 7K aan opties toe hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me 't meest stoort is dat je de Eletre S moet nemen om het dynamic handling pack (actieve anti-roll, rear wheel steering) te kunnen selecteren. Dat terwijl het vermogen identiek is tussen die twee versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Race7 said:

Wat me 't meest stoort is dat je de Eletre S moet nemen om het dynamic handling pack (actieve anti-roll, rear wheel steering) te kunnen selecteren. Dat terwijl het vermogen identiek is tussen die twee versies.

De vraag die ik me dan stel: moet je echt in zo een bakbeest actieve anti-roll en rear-wheel steering hebben? Precies of je gaat daarmee Ardennenbaantjes gaan doen aan vlot tempo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ir_fuel zei:

2 kleuren?

Ik kom met 7K aan opties toe hoor.

De basisvariant heeft enkel grijs en zwart, en de saaiste interieurs. Tegenvaller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Roger zei:

De basisvariant heeft enkel grijs en zwart, en de saaiste interieurs. Tegenvaller.

Inderdaad, was ook t eerste wat me opviel. Das u echt direct pushen naar die S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid