Ga naar inhoud

RC & modelbouw

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had een paar jaar geleden nog eens een moto'tje gekocht om te bouwen maar die heeft lang op mn bureau op zolder gestaan. Deze week nogwat aan verder gewerkt. Mn motor hangt bijna in mn frame. Wel jammer dat alle details van mn motor niet meer zichtbaar zal zijn als ik de kuipen erop zal doen. Misschien 1 kant open laten...

my5amapa.jpgba2eqety.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Nice! Ziet er goed uit!

Een Tamiya zie ik :D

Geplaatst:

Ja, inderdaad. Honda RCV, V5. Is tamiya niet goed misschien?

Ik heb een vergrootglas erbij gehaald, is veel makkelijker om die kleine details mooi af te werken. Heb je tips om bv velgen te spuiten? De motor hangt nu in het frame, remschijven zijn afgewerkt en ik begin aan de ketting. Die wil ik zo goed mogelijk doen, moet tof zijn als je weet dat elk puntje de juiste kleur heeft...

Geplaatst:

Jawel hoor, Tamiya is top. Ga je wel al gemerkt hebben tijdens het bouwen.

Belangrijk bij het spuiten is dat je eerst een deftige grondlaag aanbrengt.

Daarna de lak in fijne laagjes spuiten. Het is beter de lagen fijn spuiten, dan 1 keer een dikke laag....

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

BTW: welke versie is de RCV die je bouwt?

Geplaatst:

'06. Ben nu niet thuis, maar ik zal anders eens een foto van de doos posten.

Geplaatst:

Jawel hoor, Tamiya is top. Ga je wel al gemerkt hebben tijdens het bouwen.

Belangrijk bij het spuiten is dat je eerst een deftige grondlaag aanbrengt.

Daarna de lak in fijne laagjes spuiten. Het is beter de lagen fijn spuiten, dan 1 keer een dikke laag....

Ik ben een noob op vlak van verf, de grondlaag: is dat dan een ander soort, of is dat gewoon de eerste laag?

Geplaatst:

Ik ben een noob op vlak van verf, de grondlaag: is dat dan een ander soort, of is dat gewoon de eerste laag?

dat is lijk primer voor op je muur dus iets anders ja :D

Geplaatst:

Is idd een primer.

Gebruik je lichte kleuren is het best een witte te gebruiken.

Geplaatst:

Goed dat ik het weet. Stond namelijk niets van vermeld in de plannen

Geplaatst:

Ziet er goed uit hoor, Manneke!

Weet je wat ik nog zou doen?

Met een tandenstoker die puntjes op de schakels vd ketting aanstippen met X11 (zilver)

Dit is misschien een serieus werk, maar het resultaat gaat zo veel realistischer zijn. :-)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ziet er goed uit hoor, Manneke!

Weet je wat ik nog zou doen?

Met een tandenstoker die puntjes op de schakels vd ketting aanstippen met X11 (zilver)

Dit is misschien een serieus werk, maar het resultaat gaat zo veel realistischer zijn. :-)

Goeie tip! Ik heb het geprobeerd met een fijn penseeltje maar het was niet te doen. Ik zal het met een tandenstoker proberen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ok!

Hou me op de hoogte, ben curieus :-)

Geplaatst:

De oude technieken werken nog steeds :) (tandenstokers)

Knap werk, manneke.

Tamiya en Revell heb ik het meest gebruikt, af en toe een Monogram en Italeri.

Eerste twee waren prima, bij Revell moest je wel de hogere afwerkingsgraad kiezen eer het top was.

Geplaatst:

Ik heb de truuk met de tandenstoker gedaan :). Met het blote oog zie je het praktisch niet, maar op de ketting zijn er dus 3 verschillende metaalkleuren. Ik ben blij dat het tot nu toe goed verlopen is. Al een paar vijzen moeten indraaien en dan is het erop of erover, het moet perfect passen. Stickers zitten ook goed. mamuzuqy.jpg

manunevy.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Respect manneke. Ik heb daarvoor totaal geen geduld.

Geplaatst:

Ik kick op dergelijke resultaten behalen bij modelbouw :)

Hoe heb je die alu gespoten? Met matte vernis erop? En wat gebruik je? Airbrush of spuitbusjes? (en van welk merk?)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik kick op dergelijke resultaten behalen bij modelbouw :)

Hoe heb je die alu gespoten? Met matte vernis erop? En wat gebruik je? Airbrush of spuitbusjes? (en van welk merk?)

Frame en achterbrug waren zo, daar heb ik dus niets aan moeten doen. Velgen en andere grotere stukken (kuipen) spuit ik met spuitbussen van tamiya. Dat zijn specifieke kleurcodes.

Geplaatst:

Vroeger gebruikte ik glasurit autolak (via garage) :)

Maar nu heb ik daar geen contact meer mee, was destijds m'n overbuur. Dan overgeschakeld op de traditionele motip-spuitbussen, maar die zijn nogal groot voor wat je maar nodig hebt, maar die kon je ook op kleurcode van de autofabrikant kopen.

Tamiya heeft geen diamantzwart van BMW bv, Motip wel.

Maar voor kleinere stukken, die niet koetswerk zijn, moet ik die toch ook eens proberen, die Tamiya-spuitbussen.

Geplaatst:

Wat is dit?

zuwid.jpg

Ik kan het niet zeggen, er staat daar geen uitleg bij en ik heb geen technische kennis. Hier is het stuk op het bouwplan (het lukt me niet om een scherpe foto van heel dichtbij te nemen van het stuk zelf)

eru6ajam.jpg

Geplaatst:

Dat vergrootglas :lol:

We hebben LED lampen met een loupe in verwerkt hoor, mocht het je interesseren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik krijg weer zin he :)

Vroeger had je zo van die grote modelbouwkits, Pocher, kan dat? Zou dat ooit nog eens willen in elkaar prutsen. Was toen al duur, zal nu niet veel beter zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in