Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Prachtig, Vanni!

Ik heb de skills, maar niet meer de goesting. Vind geen modellen meer die me 100pct aanstaan. Zal toch eens de vanniwinkel moeten bezoeken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n RC-karreke om mee door de vuiligheid te raggen zie ik ook wel zitten. :D Heb wat zitten rondkijken en ben een HPI Racing E Firestorm 10T tegen een goede prijs tegengekomen. Is dat wat voor gewoon wat mee te raggen? En valt zoiets nog wat te tweaken ook nadien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n RC-karreke om mee door de vuiligheid te raggen zie ik ook wel zitten. :D Heb wat zitten rondkijken en ben een HPI Racing E Firestorm 10T tegen een goede prijs tegengekomen. Is dat wat voor gewoon wat mee te raggen? En valt zoiets nog wat te tweaken ook nadien?

Ik heb zo eentje,ja en gaat standaard ook al als een banaan.

Wel een flux nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enige tijd geleden toegegeven aan m'n verdrongen maar niet verdwenen urge om een Tamiya Sand Scorcher te kopen, en ik kocht er meteen een drie, nog wat extra bodies en een shiiiiiitload aan hop-ups en zo. Door de onverwachte find van ons huis heb ik dat alles niet meer uitgepakt in Deinze, en hier is de bureau nog altijd dienstdoend als stockageruimte voor stuff die in andere kamers moet dewelke verbouwd worden.

 

Maar wél goesting om eraan te beginnen! :D

 

tamiya-sand-scorcher1.jpg

 

scorcher_2_01.jpg

 

dyn010_original_800_600_pjpeg_2547223_5d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje laat antwoord, maar ik ben dan eens naar de RC/modelbouw winkel in Kortrijk geweest 'De concorde' en daar hadden ze de Hype Funfly niet meer. 

 

De verkoper raadde me dan de Micro Twister Ninja aan, volgens hem niet rap kapot te krijgen en was ook wat goedkoper ( 40 euro ).

Dus ik die gekocht en het vliegen lukt al aardig  :lol: Het is wel een 3-kanaals, daar wist ik nog niets over  :(

Heb hem al vaak gecrasht en er is nog niets kapot aan, vliegt heel stabiel.

 

Dus nu mij nog daar wat mee amuseren en later kijk ik dan wel voor iets geavanceerder  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enige tijd geleden toegegeven aan m'n verdrongen maar niet verdwenen urge om een Tamiya Sand Scorcher te kopen, en ik kocht er meteen een drie, nog wat extra bodies en een shiiiiiitload aan hop-ups en zo. Door de onverwachte find van ons huis heb ik dat alles niet meer uitgepakt in Deinze, en hier is de bureau nog altijd dienstdoend als stockageruimte voor stuff die in andere kamers moet dewelke verbouwd worden.

Maar wél goesting om eraan te beginnen! :D

Ik snap het niet...waarom ineens 3?:huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batjes kunnen doen. :D

 

Een NIB (de re-issue hé, niet de originele) kocht ik eerst, voor de reguliere internetprijs toen (iets van een 270 euro). Nadien wou ik nog bijkomende bodies, en toen kon ik van een Waal z'n gehele pakket aankopen: gebouwd model (nieuw) met nieuwe kap en 2 bijkomende kappen, samen voor 150 euro. En nadien heb ik nog (een beetje ongewild) een ebay.uk auction gewonnen waarbij ik voor belachelijk weinig geld (ik dacht een 80-85 GBP euro ofzo) een partially built exemplaar heb kunnen kopen, incl. originele doos e.d. en een hele hoop leuke hop-ups (alu onderdelen, alu velgen, enz.).

 

Ik ben al sinds ik klein ben (ik heb de originele Sand Scorcher weten gelanceerd worden maar was toen nog iets te klein om zo'n "duur" speelgoed te hebben, ik zat toen nog bij de Nikko'tjes) compleet zot van dat model en wil een 3-tal modellen top notch klaarmaken als schaalmodel. Just for the looks of it. En ik wil nadien één rijdend exemplaar, eentje met een motor met superveel turns (dus traag dingetje) dat leuk rijdt voor een kwartiertje, evt. om wat toffe 60-80fps video's van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hoe duur ongeveer? ziet er een cool ding uit

 

Mijn pa heeft ongeveer een 100 eur betaald voor de auto (zonder batterijen en zonder zender)...

Maar je kan hem ook kopen voor 70 eur om zelf in elkaar te steken...

 

Je filmpje gekeken zonder geluid en ok ziet er niet uit na het rijden en wel wat issues...

Maar hij is ook wel heel stevig gereden en is ook een 4wd terwijl mijn pa een 2wd heeft die dus iets makkelijker in elkaar zit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig dat dit mogelijk is voor dat geld. Maar heeft zoals in het filmpje wel wat aanpassingen nodig aan de vering, dikkere olie is duidelijk nodig. Hopelijk zal dat het probleem oplossen, want die danst echt over de hobbels ipv ze mooi te absorberen. Toch wel een groot verschil met wat ik gewoon ben. Nuja, een stadium truck is sowieso niet echt te vergelijken met een buggy op vlak van veerweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zijn de grote verschillen tussen een stadium truck en een buggy?

breedte en vering?

Gewichtsverdeling, vering, wielgeometrie.

Ik heb  wel nog nooit met een stadium truck gereden, wel 12 jaar competitie 1/10 buggy 2WD. 

Vroeger had je ook wel trucks, nog niet de stadium trucks zoals nu maar eerder buggy-trucks, daar heb ik wel nog een paar keer wat rondjes mee gedraaid.

 

Je ziet gewoon dat het allemaal wat plomper reageert en minder goed de oneffenheden opneemt, ik vermoed ook door het hoger onafgeveerde gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij vindt buggy's leuker?

Om naar te kijken ja. Met buggys oogt het imo allemaal vloeiender en sneller terwijl het bij trucks allemaal wat lomper/trager is en meer hotsen/botsen en drama, maar om te rijden kan ik niet goed vergelijken. Ervaring met trucks is onvoldoende.

8 jaar geleden waren de trucks van losi etc populair en zijn dan volledig verdwenen, nu zijn die stadium trucks aan het opkomen.

In mijn oude club mrco hebben ze daar nu ook een klasse voor ingericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een vraagje voor de mensen met een Marder, is dat motorisch iets gebruiksvriendelijker dan een nitro? Die nitro is altijd eerst een paar uur vloeken vooraleer dat ding deftig wil starten  -_- En gooi je daar gewoon 2-takt mengsel in zoals in een Camino of moet je daar ook speciale vloeistof voor halen zoals een nitro?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje voor de mensen met een Marder, is dat motorisch iets gebruiksvriendelijker dan een nitro? Die nitro is altijd eerst een paar uur vloeken vooraleer dat ding deftig wil starten  -_- En gooi je daar gewoon 2-takt mengsel in zoals in een Camino of moet je daar ook speciale vloeistof voor halen zoals een nitro?

 

Dat zal inderdaad wel makkelijker te starten / onderhouden zijn dan een nitro.  Ik heb zelf geen tweetakt, wel een HPI Baja flux (electro dus) en dat is natuurlijk makkelijker om overal te rijden (qua geluidsoverlast).  Op het circuit waar ik ga mogen nu geen verbrandingsmotoren meer.  Als ik me niet vergis is het inderdaad gewoon 2-takt.  Oa @@gTa zal hier wel beter op kunnen antwoorden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerlijk gezegd electro kopen met Lipo tegenwoordig...

 

Onlangs dus gereden met dat ding van mijn pa (hier hoger gepost) en dat gaat dus als een gek... Je kan daarmee bijna geen volgas geven want dan slaat dat gewoon over. Gezien achterwieltrekker in een draai gas geven en dat gaat op de achterwielen en dus gewoon rechtdoor. Eindsnelheid bereiken is zo goed onmogelijk of moet je heel veel plaats hebben.

 

Aan de andere kant is dat cheap ding van mijn pa ook wel iets waar je regelmatig aan moet knutselen :D

Maar alles die stuk gaat kost bijna niets om te vervangen en voor de meeste dingen zijn alu upgrades mogelijk die ook niet zoveel kosten.

 

Ik heb er wel zin in zoiets, maar twijfel of je niet beter de extra prijs betaald voor zo'n traxxas en zo minder miserie zal hebben. Of is dat hetzelfde en moet je daar ook alles op upgraden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid