Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Nieuwe aanwinst! :)

Mijn eerste vliegtuigje.  Een carbon cub ss van horizon hobby.

Een maat heeft een paar toestellen 2e hands kunnen kopen en deze zat erbij, ik heb die gekregen.

Gisteren even kort ermee gevlogen, het was mn eerste keer met een vliegtuig en dat vliegt nog leuk.  Wel licht, dus gevoelig voor wind.  Direct een mooie looping getrokken en mooi kunnen landen.  Ik heb mn pa ook laten vliegen en na 2 minuten heeft hij hem keihard de grond ingeboord, perte totale...  :fp:

Ik heb dan maar dezelfde gekocht, kost 117 euro, dat is de wereld niet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KwignirXY4I

 

1377210_10202181723160072_1484414098_n.j

 

je weet toch waar je mee begint hé ;)

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De vraag is wellicht al eens gesteld geweest, maar is daar een zogenaamd (en ik verontschuldig me alvast voor het taalgebruik) "wettelijk kader" voor? Privacygewijs en andere shizzle. Tot hoe hoog loopt de openbare weg bijvoorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga na nieuwjaar aan de restauratie van m'n FG Marder beginnen. Ik vermoed dat een serieuze motorrevisie zich opdringt.

 

ophanging vooraan is ook aan vervanging toe, en ga de tandwielen eindelijk es tegoei aanpakken, plastiek op plastiek is toch serieuze rommel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is wellicht al eens gesteld geweest, maar is daar een zogenaamd (en ik verontschuldig me alvast voor het taalgebruik) "wettelijk kader" voor? Privacygewijs en andere shizzle. Tot hoe hoog loopt de openbare weg bijvoorbeeld?

 

Momenteel is het nog een 'grijze zone'.  Er is niets in het strafwetboek dat zegt dat ik niet mag vliegen.  Ze zijn bezig met het koninklijk besluit te vormen.  Zal voor de zomer 2014 zijn denk ik.

Privacy: daar geldt hetzelfde als bij gewone fotografie.  Ik mag geen foto's nemen van de 'privesfeer': dus niet bij mensen binnen, enz...  Gewoon gezond verstand gebruiken.  De meeste van mijn foto's maak ik op vraag.  Dus dan is het privé-terrein met toestemming.  Ik mag ook zeker niet hoger vliegen dan 250m, kwestie van botsingen te vermijden... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig, Tomski, wist niet dat je die nog had... Ik wil ook wel, maar eerst nog enkele andere prioriteiten :-) plus ik heb diene nest Tamiya sand scorcher nog liggen die eerst aan bod komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaja, het ding is nog steeds in mijn bezit... heeft wel al een jaar of 5 niet meer gedraaid, heb de laatste keer brokken gereden en is in die toestand wat op zolder verdwenen tijdens onze bouw.

 

Na nieuwjaar: hobbytime :D

 

Ben onlangs in die winkel in Aachen nog es binnengeweest en reserveonderdelen nog steeds te krijgen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

jaja, het ding is nog steeds in mijn bezit... heeft wel al een jaar of 5 niet meer gedraaid, heb de laatste keer brokken gereden en is in die toestand wat op zolder verdwenen tijdens onze bouw.

 

Na nieuwjaar: hobbytime :D

 

Ben onlangs in die winkel in Aachen nog es binnengeweest en reserveonderdelen nog steeds te krijgen :D

 

Die winkel op de markt?  Daar ben ik laatst ook nog eens binnengeweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die winkel op de markt?  Daar ben ik laatst ook nog eens binnengeweest.

 

nee joh, da's meer een treintjeswinkel, hebben ook wat RC gerief maar meer nitro en slotcar.

 

Ik heb het op diene op dat hoekje op de (ik dacht) Königsbergerstrasse

 

edit: triererstrasse is het, Ralphs-Hobby-Laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer dat ik met mn Baja flux heb gereden zat er een 'ratel' in.  Misschien door het fijn zand van op het strand...?

Ik heb er nog niet naar gekeken sindsdien, teveel met de vliegertjes bezig geweest.  Misschien algauw eens in orde zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee joh, da's meer een treintjeswinkel, hebben ook wat RC gerief maar meer nitro en slotcar.

 

Ik heb het op diene op dat hoekje op de (ik dacht) Königsbergerstrasse

 

Die winkel ken ik zelf niet... :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik wat meer tijd heb ga ik me er ook weer mee bezig houden...

 

Sinds pa op pensioen is, is hij ook weer goed bezig!

Heeft een eletro truck gekocht en al serieus wat upgrades gedaan.

 

Is nu bezig zelf een quadcopter aan het bouwen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga na nieuwjaar aan de restauratie van m'n FG Marder beginnen. Ik vermoed dat een serieuze motorrevisie zich opdringt.

 

ophanging vooraan is ook aan vervanging toe, en ga de tandwielen eindelijk es tegoei aanpakken, plastiek op plastiek is toch serieuze rommel.

heb je daar al zo veel mee gereden?

enkel wat opkuisen en gaaaaaaaan. en die tandwielen kunnen nog geen kwaad hoor. eentje in metaal en het ander zo laten. liever een tandwiel zijn tanden laten afbreken dan je overbrenging in de soep te draaien.

ophanging vooraan idem. vervang de steunblokken in alu en laat de ophanging zelf in plastiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kap ben ik ook kwijt, misschien es een ander model overwegen.

 

alhoewel

 

image042.jpg

 

:inlove:

ik ging de laatste tijd meer onroad dan offroad. dat was minder kuiswerk en gemakkelijker te vinden. en voor de marder bestaat er een toffe mini kap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer gaan we de grasterreinen van Flanders Expo nog es verneuken? :D

Awel, ondertussen zijn bigscales veel meer gekend én is de maatschappij weer 2,5 zuurder geworden. Bijna 100% zeker dat ge zwaren ambras krijgt als ge nu nog zoiets doet. :cry:  Voor hetzelfde geld passeert er nen ambetantenaar die een GAS-boete uitschrijft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid