Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Je kan bvb Tamiya afplaktape kopen, of doe zoals ik : van die  fijne "carrosserieplakband" gelijk ze zeggen.

Lukt perfect hoor en er komt geen verf mee bij het verwijderen.

Ik heb eerst een goeie ondergrond gelegd, dan de witte delen gespoten & vervolgens het rood.

 

Kun je anders eens een foto tonen van die bevestiging vd uitlaat? Mss kan ik helpen, je weet nooit :)

 

Ik heb het probleem gevonden.  Er zat een stuk in de weg onderaan de motor.  Ik heb iets niet goed in mekaar gestoken dus.  Mn uitlaat hangt er aan, maar het zal niet perfect zijn.  Jammer, maar ik zal er nu tenminste aan kunnen verderwerken...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@@manneke , toevallig dit weekend nog aan jouw projectje zitten denken: ofwel verschijnt hier ineens een foto van een afgewerkte moto ofwel ben je even gestopt. :D

Houd ons zeker op de hoogte he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@manneke , toevallig dit weekend nog aan jouw projectje zitten denken: ofwel verschijnt hier ineens een foto van een afgewerkte moto ofwel ben je even gestopt. :D

Houd ons zeker op de hoogte he!

Ik heb er sindsdien niet meer aan gewerkt. Ik doe dat enkel in periodes dat ik er zin in heb. Zo overhaast ik niets (en het fret geen brood he, gelijk da zeggen ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's helemaal waar en pas ten volle genieten van je hobby als je dat kan. Ik heb dat ook met dat simulatording in mijn garage, en m'n digitale 3d-modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkant wielkasten in mat zwart en hij was 200% af, nu 199% :D

Mooi gedaan!

Dikke merci hoor, Bompi

Ivm die wielkassen, check de foto die ik postte bij post #441. :-)

Daar zie je duidelijk dat ze in het wit zijn. ;-)

Ik ben ondertussen begonnen aan een duo build.

2 Lancia Delta's Evo.

De 1 komt in de welgekende? "Giesse" (Cerrato) kleuren, de ander in "Sitma" ,wit met rode neus (Liatti, Tour de Corse 1992)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nog ne keer dit topic wat leven inblazen.

 

Stand van zaken van 1 vd Delta's.

Neus reeds in het rood, de rest vd carrosserie staat nog in grondlaag.

Onderste foto is hoe hij er ongeveer moet gaan uitzien

 

10409272_10204381265365854_2313265607035

10616172_10204381266165874_3977210182435

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens al m'n oude verfjes op volgorde gezet. Eigenlijk had ik er best nog veel :D

 

2014-09-27%2018.58.30.jpg

 

Overwegend Revell maar enkele Humbrol ook. Transparant rood en oranje voor de achterlichten zijn van Tamiya.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is de pasvorm van deze Revell?

Want de ene Revell is de andere niet....

 

BTW: ook wel een aardig bedragje aan verf dat je daar hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van deze weet ik het nog niet, alleen de motorkap heb ik al eens gepast na het spuiten, en het is niet 100% maar niets wat je niet kan wegwerken.

Over het algemeen ben ik wel tevreden van Revell, zeker als je de 4 of 5* neemt.

 

Het is trouwens eentje dat mijn zoon ineensteekt, maar ik kan me soms niet inhouden en het spuitwerk heb ik gedaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een foto van een Revell die ik kocht voor mijn zoon.

Weliswaar een snap-tite zoals dat heet. Er komt maw geen lijm of verf aan te pas. (Niveau 1)

Maar eerlijk gezegd is dat nog niet zo heel simpel voor een 8-jarige Je moet echt soms hard drukken om iets samen te krijgen.

Vandaar dat ik hem voor 75% heb gemaakt.....

En de stickers (geen decals hier) zijn ook door mij geplakt! Wat normaal is als je deze decoratie ziet....

 

 

10514634_10204241898201762_4045686592104

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die in 't echt nog gezien :)

 

Wel stom dat er twee schalen die zo dicht bij elkaar liggen op de markt zijn he, zelfs binnen 1 merk soms. 1/24 en 1/25...

Link naar reactie
Delen op andere sites

BTW: ook wel een aardig bedragje aan verf dat je daar hebt :)

 

't is een hobby!

 

:D

 

(hoeveel kost dat nu weer zo een potje? 1.5 eur? weet dat niet zo van buiten hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die in 't echt nog gezien :)

 

Wel stom dat er twee schalen die zo dicht bij elkaar liggen op de markt zijn he, zelfs binnen 1 merk soms. 1/24 en 1/25...

1/25 komt vooral voor bij Revell USA.  Andere Amerikaanse merken zoals Lindberg en AMT zijn ook op die schaal.

Allen te herkennen aan de kleinere, rechthoekige dozen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

eb57ea25a7a940e9936e79cdcec9e05a.jpg

Net nog eens bovengehaald. Radiator hangt er nu aan. Jammer dat mn uitlaatbuizen niet meer zichtbaar zijn, maar that's part of the game natuurlijk. Nu volgt er ook een leuk deel: het stuur met bijhorende kleine stukjes die elk hun kleurtje moeten hebben :)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

eind december nog wat verder gedaan aan mn moto. Hij is nu voor 90% af, maar ik heb de kuipdelen er nog niet opgezet. Ik heb voorlopig nog geen zin om hem volledig af te werken. e1e96f417df689c2302f923224c2c461.jpgf132d872593d1eeac3e103dfde55e4b3.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er alvast knap uit! Mss toch eens Microsol aanschaffen? Is een middel om je decal veel soepeler te maken. Want ik zie dat de Michelin niet meer goed op de band hecht.

 

FYI: er is een beurs in Lichtervelde zondag a.s... Ik ben er voor mijn werk :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er alvast knap uit! Mss toch eens Microsol aanschaffen? Is een middel om je decal veel soepeler te maken. Want ik zie dat de Michelin niet meer goed op de band hecht.

FYI: er is een beurs in Lichtervelde zondag a.s... Ik ben er voor mijn werk :)

Microsol? Ken ik niet, zal ik eens moeten opzoeken :)

Die stickers voor op de banden zijn kut, scheurden direct. Zondag ben ik niet meer vrij denk ik :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder zou ik mijn decals ook nooit zo goed kunnen leggen hoor (zie die strepen op de motorkap vd 2de Delta).

Eens gebruikt; ga je echt niet meer zonder kunnen hoor ;)

Roep gerust als je tips nodig hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De decals op de tank en kuipen zijn echt een pain in the ass. Op de tank alleen al zijn het er een stuk of acht. En die moeten dan aansluiten of overlappen... Waar is je winkel eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid