Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Dan heb je toch wat kuiswerk na die tripjes over het strand om de corrosie tegen te gaan?

Als je uit nat zand weg blijft valt dat supergoed mee, maar zand is al even slecht (tandwielen, lagers, metaal/plastic verbindingen, ...). Maar zo'n HPI kan daar idd perfect tegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal toch eens mn (ongebruikte) logeerkamer moeten herinrichten zodat ik al mn rc tuig kan wegsteken... Best dat er hier geen vrouw rondloopt om van haar tak te maken.y5u4a9y2.jpgny7e5asy.jpgu8upemyd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

8e5eny7a.jpg

Mn neefje van 7 jaar... Hij oefent met een app op de iPad van mn broer om te vliegen. Ik heb hem laten vliegen met een eenvoudig rc vliegtuigje (Mentor) en na 3x proberen trok hij loopings en kon hij landen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een site van een verre collega verzeild geraakt, hij bouwt kranen op schaal vanuit het niets, echt zot:

http://www.tomreh.de/schwerlast-modellbau/start.htm

Daar zou ik het geduld niet voor hebben, vrees ik...

Diene mens zou zich kunnen uitgelezen op de werf waar ik mee bezig ben:

post-555-0-03535600-1394950525_thumb.jpg

post-555-0-90592100-1394950553_thumb.jpg

post-555-0-55866300-1394950642_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een site van een verre collega verzeild geraakt, hij bouwt kranen op schaal vanuit het niets, echt zot:

 

http://www.tomreh.de/schwerlast-modellbau/start.htm

 

Daar zou ik het geduld niet voor hebben, vrees ik...

 

Ik wel. Mocht ik me ooit eens echt vervelen doe ik dat of het bouwen van een minituur verbrandingsmotor (liefst werkend).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel kleiner dan al die telegeleide modellen hierboven :P :

Een 1/43 bouwdoos in hars. Uiteraard is ook hier elk stukje geschilderd en gelijmd.

We herkennen de Opel Kadett van W.Rohrl uit de Monte Carlo 1976.

 

10014611_10202841454271539_1552336906_n.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Danke Manneke :)

Ik heb weer voor enkele maanden genoeg van 1/43 (comme d'habitude).,want das echt wel pietluttig klein....

Nu terug wat grotere modellen (1/24) bouwen.... Veel makkelijker eerlijk gezegd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danke Manneke :)

Ik heb weer voor enkele maanden genoeg van 1/43 (comme d'habitude).,want das echt wel pietluttig klein....

Nu terug wat grotere modellen (1/24) bouwen.... Veel makkelijker eerlijk gezegd!

 

Ik kan dat wel geloven, hoe lang zit je aan zo'n 1/43?  En heb je daar voor/tijdens/na foto's van evtl?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat wel geloven, hoe lang zit je aan zo'n 1/43?  En heb je daar voor/tijdens/na foto's van evtl?

 

Hoelang ik er aan zit kan ik niet zeggen eigenlijk. Ook omdat ik niet meer elke dag bouw en de uren totaal niet bijhoud.....

Maar ik probeer toch om een 4-tal modellen in 1 jaar te maken.

 

Foto's neem ik eigenlijk nooit tijdens de opbouw.

Maar hier heb je alvast een idee hoe een ongebouwde 1/43 er uitziet  (is nu wel een Porsche; maar soit)

 

IMG_40571294428077.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de Paddock ken ik goed genoeg hoor,Tomas.

 

De meeste leden zijn klant bij ons, en kom ik ook vaak tegen tijdens de modelbouwbeurzen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de Paddock ken ik goed genoeg hoor,Tomas.

De meeste leden zijn klant bij ons, en kom ik ook vaak tegen tijdens de modelbouwbeurzen. :)

Weet ik wel, heb je daar 10 jaar geleden al zien posten denk ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danke Manneke :)

Ik heb weer voor enkele maanden genoeg van 1/43 (comme d'habitude).,want das echt wel pietluttig klein....

Nu terug wat grotere modellen (1/24) bouwen.... Veel makkelijker eerlijk gezegd!

 

Da's ook mijn favoriete schaal, 1/24.

 

Die mannen voegen zelf veel details toe die niet in het bouwplan staan hoor. Subliem.

 

Ik deed dat ook waar nodig, spoiler, zonneband, verbredingen, trekhaak, antennes, details aanpassen, ... was de kers op de taart.

Ik zou eigenlijk mijn collectie ook nog eens moeten uithalen, ontstoffen (en hier en daar herstellen, zo in een doos zitten is niet gezond).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger 3 motos gemaakt, duc 916, 888 en rc45. Ik heb 3 jaar geleden nog een gekocht, maar staat op zolder. Ik moet eigenlijk eens een kamer vrijmaken daarvoor, anders komt het er nooit van

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Perte total gereden!

Ik ben met mn nitro kyosho naar het strand geweest, motor ging goed in de eerste minuten, maar eens hij op temperatuur kwam ging hij niet meer goed in toeren, hij hield in.  Op weg naar huis ben ik gestopt in een industrieterrein, in een doodlopende straat.  Mn carburator wat meer toegedraaid, hij startte maar moeilijk.  Eens gestart geef ik goed gas, na een paar seconden los ik mn gas, maar hij blijft maar acceleren, ik had totaal geen controle meer en hij ging zeker +50kmh... :blink:

Hij week (gelukkig) een beetje af naar links zodat hij geen kilometer rechtdoor ging rijden op de rijbaan aan topsnelheid en heeft zich tegen een kloeke laadbak gesmeten.  Chassis geplooid, ophanging links afgebroken, naftetank afgescheurd.  Wat een klap! :o

Nog jammer dat hij niet ontplofte. 

 

10001365_10203532552289956_5641288439485

1964932_10203532552089951_15765896936177

 

10003308_10203532552449960_2137763971211

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid