manneke 5.142 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Ik had een paar jaar geleden nog eens een moto'tje gekocht om te bouwen maar die heeft lang op mn bureau op zolder gestaan. Deze week nogwat aan verder gewerkt. Mn motor hangt bijna in mn frame. Wel jammer dat alle details van mn motor niet meer zichtbaar zal zijn als ik de kuipen erop zal doen. Misschien 1 kant open laten... 3 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Nice! Ziet er goed uit! Een Tamiya zie ik Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Ja, inderdaad. Honda RCV, V5. Is tamiya niet goed misschien? Ik heb een vergrootglas erbij gehaald, is veel makkelijker om die kleine details mooi af te werken. Heb je tips om bv velgen te spuiten? De motor hangt nu in het frame, remschijven zijn afgewerkt en ik begin aan de ketting. Die wil ik zo goed mogelijk doen, moet tof zijn als je weet dat elk puntje de juiste kleur heeft... Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Jawel hoor, Tamiya is top. Ga je wel al gemerkt hebben tijdens het bouwen. Belangrijk bij het spuiten is dat je eerst een deftige grondlaag aanbrengt. Daarna de lak in fijne laagjes spuiten. Het is beter de lagen fijn spuiten, dan 1 keer een dikke laag.... 1 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 BTW: welke versie is de RCV die je bouwt? Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 '06. Ben nu niet thuis, maar ik zal anders eens een foto van de doos posten. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Jawel hoor, Tamiya is top. Ga je wel al gemerkt hebben tijdens het bouwen. Belangrijk bij het spuiten is dat je eerst een deftige grondlaag aanbrengt. Daarna de lak in fijne laagjes spuiten. Het is beter de lagen fijn spuiten, dan 1 keer een dikke laag.... Ik ben een noob op vlak van verf, de grondlaag: is dat dan een ander soort, of is dat gewoon de eerste laag? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Ik ben een noob op vlak van verf, de grondlaag: is dat dan een ander soort, of is dat gewoon de eerste laag? dat is lijk primer voor op je muur dus iets anders ja Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Is idd een primer. Gebruik je lichte kleuren is het best een witte te gebruiken. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Goed dat ik het weet. Stond namelijk niets van vermeld in de plannen Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Ziet er goed uit hoor, Manneke! Weet je wat ik nog zou doen? Met een tandenstoker die puntjes op de schakels vd ketting aanstippen met X11 (zilver) Dit is misschien een serieus werk, maar het resultaat gaat zo veel realistischer zijn. :-) 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Ziet er goed uit hoor, Manneke! Weet je wat ik nog zou doen? Met een tandenstoker die puntjes op de schakels vd ketting aanstippen met X11 (zilver) Dit is misschien een serieus werk, maar het resultaat gaat zo veel realistischer zijn. :-) Goeie tip! Ik heb het geprobeerd met een fijn penseeltje maar het was niet te doen. Ik zal het met een tandenstoker proberen. 1 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Ok! Hou me op de hoogte, ben curieus :-) Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 De oude technieken werken nog steeds (tandenstokers) Knap werk, manneke. Tamiya en Revell heb ik het meest gebruikt, af en toe een Monogram en Italeri. Eerste twee waren prima, bij Revell moest je wel de hogere afwerkingsgraad kiezen eer het top was. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Ik heb de truuk met de tandenstoker gedaan . Met het blote oog zie je het praktisch niet, maar op de ketting zijn er dus 3 verschillende metaalkleuren. Ik ben blij dat het tot nu toe goed verlopen is. Al een paar vijzen moeten indraaien en dan is het erop of erover, het moet perfect passen. Stickers zitten ook goed. 2 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Respect manneke. Ik heb daarvoor totaal geen geduld. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Ik kick op dergelijke resultaten behalen bij modelbouw Hoe heb je die alu gespoten? Met matte vernis erop? En wat gebruik je? Airbrush of spuitbusjes? (en van welk merk?) 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Ik kick op dergelijke resultaten behalen bij modelbouw Hoe heb je die alu gespoten? Met matte vernis erop? En wat gebruik je? Airbrush of spuitbusjes? (en van welk merk?) Frame en achterbrug waren zo, daar heb ik dus niets aan moeten doen. Velgen en andere grotere stukken (kuipen) spuit ik met spuitbussen van tamiya. Dat zijn specifieke kleurcodes. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Vroeger gebruikte ik glasurit autolak (via garage) Maar nu heb ik daar geen contact meer mee, was destijds m'n overbuur. Dan overgeschakeld op de traditionele motip-spuitbussen, maar die zijn nogal groot voor wat je maar nodig hebt, maar die kon je ook op kleurcode van de autofabrikant kopen. Tamiya heeft geen diamantzwart van BMW bv, Motip wel. Maar voor kleinere stukken, die niet koetswerk zijn, moet ik die toch ook eens proberen, die Tamiya-spuitbussen. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Wat is dit? Ik kan het niet zeggen, er staat daar geen uitleg bij en ik heb geen technische kennis. Hier is het stuk op het bouwplan (het lukt me niet om een scherpe foto van heel dichtbij te nemen van het stuk zelf) Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Dat vergrootglas We hebben LED lampen met een loupe in verwerkt hoor, mocht het je interesseren. 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Ik krijg weer zin he Vroeger had je zo van die grote modelbouwkits, Pocher, kan dat? Zou dat ooit nog eens willen in elkaar prutsen. Was toen al duur, zal nu niet veel beter zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.