manneke 5.142 Geplaatst: 21 februari 2018 Geplaatst: 21 februari 2018 vroeger had ik zo een Schumacher op nitro, ocharme mijn buren Reed veel te hard, trok continu wheelies en als je brokken reed mocht je weer in de UK bestellen in een tijd waar dat nog niet ging zoals vandaag... Schumacher herinner ik me nog, had inderdaad de naam zeer snel te zijn. Ik had een kyosho met nitro. Ook veel gevloekt, maar is toch iets speciaals, dat geluid, die geur...Mn gas is eens blijven hangen tijdens een testritje om mn carburator af te stellen en is met een rotvaart tegen een container gevlamd. Perte totale. Alu chassis geplooid, ophanging in frieten, naftebak gescheurd, ... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 februari 2018 Geplaatst: 22 februari 2018 't Is precies enkel gemaakt om sprintjes mee te trekken Quote
Jupke 11.086 Geplaatst: 23 februari 2018 Geplaatst: 23 februari 2018 14 hours ago, dragonfly said: 't Is precies enkel gemaakt om sprintjes mee te trekken Een tesla als het ware, maar dan andesom. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 februari 2018 Geplaatst: 23 februari 2018 On 21/02/2018 at 9:13 PM, Simoni said: vroeger had ik zo een Schumacher op nitro, ocharme mijn buren Reed veel te hard, trok continu wheelies en als je brokken reed mocht je weer in de UK bestellen in een tijd waar dat nog niet ging zoals vandaag... De goeie oude tijd toen het nog 5 dagen duurde om een pakketje met de post op te sturen .... BINNEN BELGIE Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 Voila. De buggy van Max is vandaag aangekomen: Om hem niet te overweldigen, gekozen voor een brushed-versie met NiMH batterijen. De mijne komt morgen, die Nero met 6400 liPo's. Kan er iemand eens aan mij uitleggen hoe dat nu werkt om die batterijen correct op te laden? Liefst alsof ik 5 jaar ben... @manneke @ir_fuel Die van Max zijn: 1800mAh NiMH 6-cels Ik heb daar een lader bijgekregen... Zo een blokje dat je gewoon in de muur steekt, met een lampje op, niks aan in te stellen, 250 mA. Ik neem aan dat je dan 1800/250 doet, en dat ding dus 7.5u moet laden? Ik heb een extra lader gekocht, die alle soorten batterijen kan laden, een Maxpro Digit 100: Deze gaat gebruikt worden om mijn LiPo's te laden, maar ook om die van Max te laden. Voor die NiMH's: Klopt het dat je die gewoon op 1.8A kan zetten gedurende een uur om een 1800mAh op te laden? Moet je nog ergens anders op letten? NiMH zou vol zijn als ze langszaam warm worden? Kan je dat nog op die lader zien dat ze volzitten? Dat ding sloeg trouwens af vanmiddag, vooraleer ze volzaten (denk ik), maar weet nimeer waarom. Dan die LiPo's: Hoe werkt dat? Moet je die dingen bvb echt in een vuurvast zakje laden/bewaren? Voor beide batterijen: Wanneer best laden? Na het rijde voor de volgende keern, of voor het rijden? 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 Nimh: geen ervaring meeLipo: simpel uitgelegd: die 6400 is de grootte van je naftebak. Hoe hoger het getal, hoe langer je rijdt.Hoe meer cellen, hoe sneller je kan gaan. Om op te laden: ik raad aan om eens een filmpje op youtube te bekijken. Ik kan het ook typen, maar ik ben niet goed in lange epistels gta style en typ op ipad [emoji16]Simpel gezegd: settings in je lader zal je instellen op: lipo charging, 6cells, 6,4A. Als een lipo volledig leeg is mag je die wegsmijten, kapot. Je wagen (proficiat met je keuze trouwens), zal melding geven wanneer die op een bepaald minimum komt. Lipos bewaar je best niet lang volledig vol of bijna plat. Je zal op je lader ook een optie ‘storage’ hebben. Dan laadt die tot 40% ongeveer. Ik heb het dan over een paar maanden. Voor een paar weken steekt dat niet nauw. Je zal ze geregeld eens moeten balanceren. Dan koppel je die kleine fiche in je lader en kies je charge and balance. Zal iets langer duren, zorgt ervoor dat alle cellen op hetzelfde niveau komen. Ik raad aan om altijd erbij ge blijven als je ze oplaadt. Een lipo safe bag kost niet veel, schaf je er een paar aan. Ik heb in al die jaren nog nooit iets voorgehad, maar als er een punctie is of er gaat iets fout: hellfire. Lipo’s branden heftig en krijg je niet geblust (of het is met zout water). Laat ze niet lang in de koude liggen of ze verliezen hun kracht. Koop een lipometertje. Is een klein metertje met een scherm, je ziet er je % op van je lipo en de spanning van de afzonderlijke cellen. Kost 5€. Dat is het on het kort. Allemaal niet zo moeilijk of gevaarlijk hoor. 1 Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 Hoe lang moet zo’n lipo laden? Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 Ik denk.. dat die lader biept als een nimh volzit ook. Heeft ie juist gedaan, weet alleen niet of het klopt Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 Hoe lang moet zo’n lipo laden? Je lader zal een (geluids)melding geven als die vol is. Het kan geen kwaad om die vroeger uit te schakelen. Afhankelijk van welke lipo/hoe vol nog. Reken op iets meer dan een uur meestal Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 1 hour ago, manneke said: Koop een lipometertje. Is een klein metertje met een scherm, je ziet er je % op van je lipo en de spanning van de afzonderlijke cellen. Kost 5€. zoiets? Indien ja, ik heb er zo 3, dus als je eentje wilt @DDke Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 9 minutes ago, ir_fuel said: zoiets? Indien ja, ik heb er zo 3, dus als je eentje wilt @DDke Ok! Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 zoiets? Indien ja, ik heb er zo 3, dus als je eentje wilt [mention=137]DDke[/mention] Ik bedoel zoiets: Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Eerste rit samen achter de rug. Dit is ideaal voor Max om ‘m weg te halen van de tv en de pc. Veel fun gehad, ventje doet dat goed. Zijn op een grote parking geweest, met veel plaats. Na 2 battery packs al de vraag om een sneller auto Papa DDke vond het ook top! Nero is belachelijk snel, kap is al goed bekrast. Ding heeft 10 keer op zijn kap gelegen en als dat om gaat, dan schuify dat meters verder! schoonmake was easy. ‘T was droog dus buiten wat stof en droge blaadjes... compressor erop en klaar. Voor Max was ‘t in orde! nu batterijen opladen. En handleiding lezen.. moet er nog iets anders gedaan worden? 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 38 minutes ago, DDke said: moet er nog iets anders gedaan worden? Ja Mij bellen 1 Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 20 minutes ago, ir_fuel said: Ja Mij bellen Gaan we doen! Kan jij een wheelie bar printen voor de Arrma Nero? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 9 minutes ago, DDke said: Gaan we doen! Kan jij een wheelie bar printen voor de Arrma Nero? Ik krijg hier een CD-brander-aan-de-unief deja-vu gevoel bij Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 2 minutes ago, ir_fuel said: Ik krijg hier een CD-brander-aan-de-unief deja-vu gevoel bij Just! Heb daar vroeger ook last van gehad Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Carrosserie van die van Max is al om zeep Hoop dat de stukken wat beschikbaar zijn... Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 On 24/02/2018 at 8:31 PM, manneke said: Ik bedoel zoiets: Met die die ik heb gepost kan je ook de waarde van de individuele cellen zien. Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Verdomme @DDke je doet me goesting krijgen Ik heb ook het zoon excuus en zelfs mijn dochter is daar gek van Nu moeten ze met de camionette op het veld crossen Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Ah ja, en @DDke mijn pa is ook enorm bezig met RC (vooral drones zelfbouw en vliegers) en heeft al 2 slechte ervaringen met Lipo... Eenmaal is de helft van zijn hobbykamer zwart gerookt en de tweede keer 2 sets van lipo's volledig in as. Hij heeft voor zijn lipo's op te laden zo'n loden munitiekisten van het leger van vroeger gekocht en laad daar alles in op. De tweede keer zijn daarin dus 2 lipo's volledig opgebrand Bakken staan buiten weg van het huis om op te laden. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 8 minutes ago, Naish said: Bakken staan buiten weg van het huis om op te laden. En daarna? Ik heb ze nu opgeladen in mijn zicht, en ze daarna in zo'n kleingeld-kluisje gelegd. Ik ben niet zo bezorgd voor het laden, want dat doe ik enkel als ik er ben. Ik ben eerder wat "bang" voor 's nachts of als ik niet thuis ben. Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Worden bewaard in die loden bakken... Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Ah ja, en [mention=137]DDke[/mention] mijn pa is ook enorm bezig met RC (vooral drones zelfbouw en vliegers) en heeft al 2 slechte ervaringen met Lipo... Eenmaal is de helft van zijn hobbykamer zwart gerookt en de tweede keer 2 sets van lipo's volledig in as. Hij heeft voor zijn lipo's op te laden zo'n loden munitiekisten van het leger van vroeger gekocht en laad daar alles in op. De tweede keer zijn daarin dus 2 lipo's volledig opgebrand [emoji6] Bakken staan buiten weg van het huis om op te laden.Standaard lipos die hij koopt en laadt, zonder zelf aan te werken? Quote
Naish 9.564 Geplaatst: 26 februari 2018 Geplaatst: 26 februari 2018 Jup zo gekocht ja... Riskeert ook niet om eraan te werken zelf... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.