Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Thx, maar geen verbetering :x

Heb m'n vraag eens gesteld op modelbouwforum, mss kunnen die mij helpen, anders dit weekend even terug naar de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar linkjes betreffende zo'n truck en bouwmachines:

http://www.bemoc.nl/startpagina.htm (ook eens kijken naar andere bouwverlagen)

http://www.modelbouw-baillien.be/index.php?item=&action=page&group_id=10000004〈=NL (webwinkel)

Om je kop helemaal gek te maken moet je hier maar eens wat gaan zien:

http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-truckers/

En er is zelfs een clubje in Brugge: http://www.rcmodeltrucks.be/index.html

Dat ziet er allemaal erg realistisch uit, maar er zit geen chauffeur in. Dat zou mij storen :lol:

Ik zou daar toch een peetje in willen zetten als dat rijdt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mn kyosho stadium force... Nieuwe zender en oplader moeten kopen. In principe staat hij nu in orde. Ben benieuwd of hij zal rijden, hij staat al lang stil.

Er zit een 2,5cc HPI motor in met een ander uitlaatsysteem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn kyosho stadium force... Nieuwe zender en oplader moeten kopen. In principe staat hij nu in orde. Ben benieuwd of hij zal rijden, hij staat al lang stil.

Er zit een 2,5cc HPI motor in met een ander uitlaatsysteem.

Owkay, dat marcheert nog. Eventjes buiten gereden, maar er lag sneeuw en ijs, dus ik behalve wat donuts en burnouts kon ik niet veel doen. In de winkel (http://www.rc-modelshop-tipo.be) nog wat rondgekeken en uitleg gevraagd. Ik zat met het gedacht om tegen de zomer een traxass stampede te kopen, omdat ik redelijk lovende kritieken had gelezen over het merk en omdat het me een stevig ding lijkt. De gast van de winkel zei direct dat het niet zo stevig is, omdat het merendeel plastic is en niet meegeeft, dus sneller breekt. Ze gaan wel serieus snel zei hij.

Hij was meer te spreken over Thunder Tiger, daar moest hij veel minder stukken voor bestellen. Iemand ervaring met dit merk? En voor Naish: jij had interesse in de traxass slash, specifieke redenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor er ook heel veel lovende berichten over...

Gaan idd als een speer zo direct uit de doos. Rijden heel goed en zitten goed in elkaar. Je kan er blijkbaar makkelijk zelf iets aan knutselen. Natuurlijk zitten er onderdelen in die standaard fragieler zijn, maar als die breken vervang je die gewoon door de iets duurdere alu vervangstukken en op termijn heb je een onverwoestbaar ding.

Kost ook niet zo heel veel voor wat je krijgt...

Ik google eens die thunder tiger ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde redenering imho. Plastic breekt sneller omdat het niet meegeeft?? Alu is idd zo veerkrachtig dat het gewoon terug op zijn plaats plooit :roll: En veel goedkoper om te vervangen!

Als ik me niet vergis was het zelfs Traxxas die een gepatenteerde plastic heeft die veel flexibeler en minder breekbaar is dan andere merken. Prijs van onderdelen is ook veel goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even die thunder dingen bekeken en ik ben toch niet overtuigd...

Traxxas is idd een referentie in die klasse... En idd die vervangstukken kosten niet zoveel, maar sommige stukken kan je beter bij eerste breuk vervangen door de alu upgrades.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem van alu is dat dat evengoed kapot (krom) kan gaan, of de slag doorgeeft aan het zwakste element.

Je moet hoe dan ook altijd een (goedkoop) zwak onderdeel overhouden dat de slag opvangt als je kar vol alu zit.

In het ergste geval als je kar helemaal van alu is, dan scheuren je alu delen gewoon door bij de eerste de beste slag, of plooit je chassis gewoon mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem van alu is dat dat evengoed kapot (krom) kan gaan, of de slag doorgeeft aan het zwakste element.

Je moet hoe dan ook altijd een (goedkoop) zwak onderdeel overhouden dat de slag opvangt als je kar vol alu zit.

In het ergste geval als je kar helemaal van alu is, dan scheuren je alu delen gewoon door bij de eerste de beste slag, of plooit je chassis gewoon mee.

Klopt, maar je kan veel vervangen op zo'n traxxas naar alu, maar dan nog blijft 70% of zo gewoon plastiek hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde redenering imho. Plastic breekt sneller omdat het niet meegeeft?? Alu is idd zo veerkrachtig dat het gewoon terug op zijn plaats plooit :roll: En veel goedkoper om te vervangen!

Als ik me niet vergis was het zelfs Traxxas die een gepatenteerde plastic heeft die veel flexibeler en minder breekbaar is dan andere merken. Prijs van onderdelen is ook veel goedkoper.

Zoals ik het begrepen had, lag het aan de samenstelling van het kunststof, dat maakte dat het sneller breekt dan meegeeft tov van het kunststof van andere merken. Ik heb geen ervaring met beide merken, daarmee dat ik even hier kom polsen. Ervoor had ik ook nooit van thunder tiger gehoord, ik ga nu enkel af op hetgeen de verkoper me verteld heeft.

Zijn zoon rijdt met een Thunder Tiger EB4 3G, en op de club waar zij rijden bleek die tot nu toe 'onverwoestbaar'. Ik zie dat hij een prijs gewonnen heeft voor beste offroad. Met een lipo erin haalt die 100kmh

De monster truck van TT: MT4 G3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het begrepen had, lag het aan de samenstelling van het kunststof, dat maakte dat het sneller breekt dan meegeeft tov van het kunststof van andere merken.

Dat zou dus net niet het geval mogen zijn bij Traxxas :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geschifte collectie :shock:

Uit de comments kon ik afleiden dat hij meer dan 300k ($?) er aan heeft uitgegeven, en dat hij alles verkoopt voor 40k. Meer dan 600 RC cars, slechts 5 electro. Er zijn 7 video's in totaal van zijn collectie:

aangepast door manneke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het begrepen had, lag het aan de samenstelling van het kunststof, dat maakte dat het sneller breekt dan meegeeft tov van het kunststof van andere merken. Ik heb geen ervaring met beide merken, daarmee dat ik even hier kom polsen. Ervoor had ik ook nooit van thunder tiger gehoord, ik ga nu enkel af op hetgeen de verkoper me verteld heeft.

Zijn zoon rijdt met een Thunder Tiger EB4 3G, en op de club waar zij rijden bleek die tot nu toe 'onverwoestbaar'. Ik zie dat hij een prijs gewonnen heeft voor beste offroad. Met een lipo erin haalt die 100kmh

De monster truck van TT: MT4 G3

De wegligging van die monster truck ziet er maar belabberd uit... Zo rondhotsen en springen dat het ding doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geschifte collectie :shock:

Uit de comments kon ik afleiden dat hij meer dan 300k ($?) er aan heeft uitgegeven, en dat hij alles verkoopt voor 40k. Meer dan 600 RC cars, slechts 5 electro. Er zijn 7 video's in totaal van zijn collectie:

forever_alone_by_foreveraloneplz.png&sa=X&ei=-wk0T9vsMsGbOve26P0B&ved=0CAsQ8wc&usg=AFQjCNHXoCC9xUF9SufuXXSvB-MeEe5VVQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gast van de winkel zei direct dat het niet zo stevig is, omdat het merendeel plastic is en niet meegeeft, dus sneller breekt. Ze gaan wel serieus snel zei hij.

Hij was meer te spreken over Thunder Tiger, daar moest hij veel minder stukken voor bestellen.

Zojuist eens binnen geweest bij een andere winkel in Brugge. Die zei me het tegenovergestelde, Traxxas is robuust, weinig kosten aan, TT is niet zo kwalitatief.

Ik neig meer om hem en de algemene reviews te geloven mbt Traxass...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht het wel...

Zou me verwonderen dat je hele dagen niets anders leest over Traxxass en dat er dan iets zou zijn dat zoveel beter is...

Dat er gelijkaardige dingen zijn of iets minder die misschien veel minder kosten, dat kan ik wel geloven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht het wel...

Zou me verwonderen dat je hele dagen niets anders leest over Traxxass en dat er dan iets zou zijn dat zoveel beter is...

Dat er gelijkaardige dingen zijn of iets minder die misschien veel minder kosten, dat kan ik wel geloven...

Ik heb nog nooit een traxxas of thunder tiger gehad, dus ik probeer van overal wat ervaringen en meningen te sprokkelen... Ik zal het pas weten als ik één koop hé. Nu, het lijkt me wel normaal dat de kans op schade reëel is met een 1/10 die sneller dan 60kmh doet, het plastic mag dan nog zo stevig zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een traxxas of thunder tiger gehad, dus ik probeer van overal wat ervaringen en meningen te sprokkelen... Ik zal het pas weten als ik één koop hé. Nu, het lijkt me wel normaal dat de kans op schade reëel is met een 1/10 die sneller dan 60kmh doet, het plastic mag dan nog zo stevig zijn...

True... Schade ga je sowieso rijden hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid