Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Mn pa is volledig weg van rc vliegtuigen nu.  Hij heeft phoenix geinstalleerd op zn pc, maar zn scherm was niet groot genoeg vond hij.  Hij heeft een laptop gekocht, zn boel laten aansluiten op zn projector en zit nu te vliegen op een scherm van 2x3m.  Gisteren naar de vliegclub van Moorsele geweest maar ze vlogen niet door het slechte weer.  In de vliegclub van Zedelgem kennen ze hem ook al maar daar is een ledenstop en inwoners van Zedelgem krijgen voorrang.  Ik geeft het 3 weken en hij is daar lid :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de bigscales met elektro ken ik niks. Zou er 'es eea over moeten lezen. In dat videootje hoger was alvast duidelijk te zien dat 'ie grunt genoeg heeft. :D  Teveel power is ook niet leuk, herinner me dat nog van toen: nog met kerels gereden met getunede 26cc of 29cc blokjes in hun eerder stock plastic FG karren ... dat reed voor geen meter.

 

LiPo --> zal ondertussen wel al beter zijn, zou ik denken. Wel handig en idd, 't is stil dus het wordt bijna overal getolereerd.

 

Ik ken er ook (nog) niets van.  Was een cadeautje van mn pa.  Hij ging naar de winkel om een autootje voor mn neefje en vroeg 'de grootste, zwaarste en snelste' die ze hadden voor mij.  :D

Ik ga kijken voor nieuwe banden voor op circuit en evtl voor banden met schoepen op voor in het zand.  Eerst die stock bandjes gebruiken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn pa is volledig weg van rc vliegtuigen nu. Hij heeft phoenix geinstalleerd op zn pc, maar zn scherm was niet groot genoeg vond hij. Hij heeft een laptop gekocht, zn boel laten aansluiten op zn projector en zit nu te vliegen op een scherm van 2x3m. Gisteren naar de vliegclub van Moorsele geweest maar ze vlogen niet door het slechte weer. In de vliegclub van Zedelgem kennen ze hem ook al maar daar is een ledenstop en inwoners van Zedelgem krijgen voorrang. Ik geeft het 3 weken en hij is daar lid :lol:

Hij heeft er direct 2 gekocht...

En een helicoptertje voor mij :Dpost-78-136916187742_thumb.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En vorige week heeft hij nog een DJI Phantom quadrocopter gekocht.

 

 

Vernuftig staaltje techniek.  Heeft gps.  Als je signaal verliest (of zender gewoon uitzet), keert hij automatisch terug naar waar hij vertrokken is.  In de vliegclub in Zedelgem hebben we wat kunnen vliegen, en dat is erg stabiel en gaat heel hoog.  Maar ik was blij dat ik niet alleen was om te vliegen (en dat hij automatisch kon terugkeren mocht het nodig zijn geweest)

 

 

Ik heb al wat zitten oefenen met mn micro helicoptertje.  Is een goed toestel om met 4 kanalen te leren vliegen.  Hij kan tegen een stootje maar je moet niet overdrijven want het blijven lichte dingetjes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben erachter gekomen dat 'mode 2' op mn zender mn helicoptertje heel wat sneller en vinniger maakt.  De uitslag van de servo's is iets groter, dus meer effect en hij reageert scherper.

Het heeft 15 minuten geduurd... :fp: 

Met een serieuze snelheid tegen een bureaulamp gevlogen.

 

7865_10201386447958689_718948647_n.jpg

 

Ik had al mn 'swashplate' wat aangepast zodat hij al iets vinniger was.  Gelukkig zitten er reserve schroeven bij.  Wel een goed toestel, ik ben nu al 2 weken bezig en dit is mn eerste crash met brokken.

Het is ook goed dat ik nu weet hoe een snellere heli reageert.  Ik moet nog leren instinctief reageren op de bewegingen.  We zijn nog niet klaar voor iets groters... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er ferm uit :)

 

Ik heb al 1 mini-ding kapot gemaakt en het tweede dat ik kreeg heeft nooit deftig gevlogen. Dus ik ben wat sceptisch om nog zoiets te kopen.

 

Wat kost uw ding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er ferm uit :)

 

Ik heb al 1 mini-ding kapot gemaakt en het tweede dat ik kreeg heeft nooit deftig gevlogen. Dus ik ben wat sceptisch om nog zoiets te kopen.

 

Wat kost uw ding?

 

60 euro.  Ik heb ook al wat mini heli's versleten, maar dit is veel leuker omdat het een 4kanaals is.  Het heeft een flybar wat hem stabiel maakt, maar toch kan je er alle kanten mee op.  De volgende stap is iets groter (Blade 120 SR) met hetzelfde principe, fixed pitch met flybar.

Maar dit toestelletje is voorlopig nog een uitdaging om perfect te kunnen beheersen dus ik oefen nog wat.  Mn schroeven zijn ondertussen al vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt best mee van prijs :)

 

Ik vraag me altijd af hoe lang die tandwieltjes zullen meegaan, want ik zie mezelf dat nog niet direct vervangen, lijkt me een zeer delicaat werkje... Dus ik zou niet opnieuw €60 willen uitgeven om dan bv. na 10 vlieguren te moeten zien dat het ding versleten is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt best mee van prijs :)

 

Ik vraag me altijd af hoe lang die tandwieltjes zullen meegaan, want ik zie mezelf dat nog niet direct vervangen, lijkt me een zeer delicaat werkje... Dus ik zou niet opnieuw €60 willen uitgeven om dan bv. na 10 vlieguren te moeten zien dat het ding versleten is..

 

Tandwieltje vervangen zal zo moeilijk niet zijn hoor.  Ik vlieg er nu al 2 weken elke dag mee, en behalve mn schroef vliegt die nog zoals het hoort.  Bij hobbyking staan ze aan de helft van de prijs, gewoon ander merk.  (in de US verkopen ze die onder andere naam: WL V911)

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__493__474__Helicopters_Parts-Fixed_Pitch_Helicopters.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss later eens kijken om mij in te loggen om zo de verzendingskosten te zien, 29 dollar is echt wel weinig voor een 4 kanaals!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss later eens kijken om mij in te loggen om zo de verzendingskosten te zien, 29 dollar is echt wel weinig voor een 4 kanaals!

Alles op hobbyking is eigenlijk spotgoedkoop en ik heb nog niet veel klachten gehoord,ze hebben ook een magazijn in nl of duitsland dacht ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles op hobbyking is eigenlijk spotgoedkoop en ik heb nog niet veel klachten gehoord,ze hebben ook een magazijn in nl of duitsland dacht ik..

 

Ik heb ook gehoord dat ze van Duitsland leveren.  Dan heb je ook geen miserie met evtl douanekosten.  Lipo's zijn wel goedkoper dan in de winkel, maar dan moet je de juiste connectoren hebben, en ik ben niet echt een handige harry, om dat te solderen of zo...

 

Oké, mss mezelf nog eens zo'n ding cadeau doen dan :)

 

Dat model van mij kan ik aanraden.  Ideaal voor binnen (ik vlieg op kantoor)  Je bent er snel mee weg om rustig te vliegen, maar het blijft een uitdaging eens er wat snelheid of bewegingen aan te pas komen.

 

Vandaag ook een mini helikoptertje gekocht. Direct wat mee zitten spelen in een leegstaande hal. Wel leuk. :)

 

Welk model/merk?

 

Mn pa heeft vanavond gebeld: hij heeft voor de eerste keer zelf geland met zijn vliegtuigje (mentor).  Er hing wel een trainer aan de kabel van zijn zender, maar hij is niet moeten tussenkomen.  Hij is ondertussen lid van de club in Zedelgem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat model van mij kan ik aanraden.  Ideaal voor binnen (ik vlieg op kantoor)  Je bent er snel mee weg om rustig te vliegen, maar het blijft een uitdaging eens er wat snelheid of bewegingen aan te pas komen.

 

 

Oké, zal ik zeker onthouden. Heb jij ook extra vervangstukken bijgekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, zal ik zeker onthouden. Heb jij ook extra vervangstukken bijgekocht?

 

Nog niet.  Er zitten extra main blades en een tail propeller bij.  Ik zal wel nieuwe blades bijkopen, want heb er al vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vooravond ben ik met mn pa naar het strand van Zeebrugge geweest.  Ik had mn Baja en de Thunder Tiger EB4 G3 mee, hij zn Phantom quadrocopter met gopro eronder.  Machtige beelden kunnen maken, maar de volgende keer hebben we meer voorbereiding en script nodig.  We zoeken nog iemand met ervaring in Pinnacle om de videobeelden te bewerken. 

Deze week eens kijken voor zandbanden voor de Baja + een paar lipo's extra en misschien een 8s, want los zand vraagt enorm veel energie en in een kleine 15min was hij leeg.  De TT ging ook zeker even snel, omdat het gewicht mooier verdeeld was over de 4wd.

Ook 2 setjes props voor de heli gekocht + een 2e hands lipo charger (nieuw) voor de helft van de prijs.

Video van op kantoor:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er eentje van Revell denk ik. Vandaag dat ding eens buiten gebruikt toen het windstil was. Wou eens kijken hoe hoog dat ging, maar ik hield natuurlijk geen rekening met het feit dat er boven de daklijn van ons huis wel een stevig windje stond. Dat ding vloog plotseling op straat. Het werkt nog, maar het achterste propellertje ben ik wel kwijt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er eentje van Revell denk ik. Vandaag dat ding eens buiten gebruikt toen het windstil was. Wou eens kijken hoe hoog dat ging, maar ik hield natuurlijk geen rekening met het feit dat er boven de daklijn van ons huis wel een stevig windje stond. Dat ding vloog plotseling op straat. Het werkt nog, maar het achterste propellertje ben ik wel kwijt. 

 

Ik heb ook al gemerkt dat die kleintjes niets waard zijn eens er een zuchtje wind opkomt. 

Ik heb ook al zo'n dozen gezien van Revell ed, en dat ziet er wel kloek en groot uit, maar stukken zijn vaak moeilijk te bestellen en dat is niet te vergelijken met de echte merken.  Blade heeft al modellen van 80 euro, en daar heb je wisselstukken genoeg van.  Ik heb eens gepolst bij Aerobertics, en de Blade 120 SR is een goed toestel, de Blade SR minder, vliegt als een vod blijkbaar.  Logische stap is nu: die Hype héél goed beheersen, dan evtl een 120 SR en dan een MCPX, maar dan zit ik al een heel eind verder... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga jij naar die RC winkel in de Baron Ruzettelaan, Adrie?

De baja komt van daar, dus ik ga daar voor pielen en banden... Ik wil dat eens zien gaan met 8s en zand bandjes. En gefilmd worden door 2 phantom quadrocopters :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, is dezelfde. Opladen duurt 30 min ongeveer.

 

Zou je mij aanraden van al direct iets extra bij te bestellen van reserve-onderdelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid