Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Na lang twijfelen eentje erbij gekocht: De Thunder Tiger EB4 G3 (in het blauw, zoals in dit filmpje)

Eerste electro, nog nooit met lipo's gewerkt, zal alle handleidingen best eens goed lezen, voor ik met brandende of ontplofte batterijen zit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

370 enkel voor auto en zender, RTR. Je hebt dan nog 2 batterijen (lipo) en een oplader nodig. Alles tesamen 600. Ik heb prijs gevraagd in de winkel waar ik normaal ga, en het ging me 770 kosten... Deze komt van shamrock in maastricht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel plezant zo zonder naft: geen lawaai, werkt altijd.

Ja, dat zijn echt wel voordelen. Alhoewel ik persoonlijk dat 'lawaai' en geur net pluspunten vond. Maar de nadelen zijn er ook, stilvallen, carb niet optimaal afgesteld, altijd daar aan moeten prutsen. Nu geeft die (brushless) elektro motor direct zn koppel als je erom vraagt, verschil in bouwkwaliteit is ook enorm. Die EB4 weegt praktisch 3x zo veel, alu onderdelen, motor, batterijen en esc beschermd door een soort kunststof 'skelet'... [ATTACH]1044[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shamrock nog steeds? Damn, blijft echt wel goed draaien precies.

Ze zijn toch al 40 jaar bezig. Ik vond het super service. Die meneer nam alle tijd (1h15 binnen geweest), ik had die auto telefonisch gereserveerd omdat het hun laatste in stock was, maar nooit gepusht geweest om te kopen. Alle papieren, onderdelen overlopen, kabeltjes aangepast en buiten getest, vragen kunnen stellen... Echt super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Welk model was het weer? Ben te lam om het te zoeken op mn iphone... Dat zand blijft toch lang plakken hoor, ik heb vandaag nog mogen kuisen aan mn nitro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan dit weekend ook nog eens het strand van Oostduinkerke onveilig gaan maken met de Traxxas...

Kuis 'm nadien maar goed, want dat zout tast nogal graag metaal aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk! Welk model was het weer? Ben te lam om het te zoeken op mn iphone... Dat zand blijft toch lang plakken hoor, ik heb vandaag nog mogen kuisen aan mn nitro.

<br>

Is eigenlijk het speeltje van mijn zoon...maar de papa neemt dat bakje af en toe eens over...:grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

<br>

Is eigenlijk het speeltje van mijn zoon...maar de papa neemt dat bakje af en toe eens over...:grin:

Leuk ding! Ik had oorspronkelijk ook een bandit in gedachten, maar dan beginnen verder kijken naar iets zwaarder omdat ik graag iets groter had dan een 1/10. Ik ging dan voor de stampede gaan, maar die vond ik nogal klein uitvallen, ik had hem groter verwacht.

Welke batterijen gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa, bij onze Kyosho's was het probleem toch vooral dat zout. Lagers werden wel elk seizoen 2x preventief vernieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben vandaag eens naar het offroad parcours in Eeklo geweest.

http://www.rcbuggyteam.be/

Leuk parcours, niet te groot met 4 jumps die niet te hoog zijn, je moet dus niet telkens bang zijn dat je slecht neerkomt. Vriendelijke mensen ook, na een ronde of 10 merkte ik dat mn TT naar rechts trok. Op de werktafel daar zag ik wel dat mn rechterwiel niet erg recht stond maar ik had op het eerste zicht geen flauw idee hoe ik dat moest verhelpen. Direct hulp gekregen van 2 man en in 4 minuten was dat verholpen. Ik ben echt blij dat ik voor de Thunder Tiger heb gekozen. Zeer stabiel, zit mooi ineen, rijdt echt lekker op een parcours en je kan er ook wat zot mee doen zoals met een monstertruck.

Ik heb nog iets bijgeleerd ook: mijn wagentje stond qua vermogen standaard op 100%, maar blijkbaar kan je tot 140% gaan. Ik heb dan een ronde of 5 zo gereden, en hij was wel direct een pak wilder :grin:. Maar met dat warme weer is het niet echt aan te raden om lang zo te rijden.

Er waren verder nog 2 TT MT4 en 1 gele EB4. Die MT4 is echt de max. Chassis en motor zijn dezelfde, maar die ophanging en banden... :shock: Super stevig ook, die dingen verdragen echt een rammeling. De mensen waarmee ik gesproken heb waren het eens over Traxxas: miserie. Die ene had een slash gekocht en hij was kapot na 10 minuten, heeft hem later nog verkocht en een TT gekocht. Stampede is een pak kleiner en op circuit (wat logisch is, buggy <> monstertruck) niet te vergelijken.

Het rijden ging echt goed, ik kon mn mannetje staan. Ik ga zeker nog terug. Volgende week is er wedstrijd, maar dan kan ik niet.

BMA: het wordt tijd dat je je buggy op punt stelt, Eeklo is toch niet te ver hé. ;)

Ik heb een ronde van de MT4 gefilmd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Vandaag heb ik nog eens op het parcours in Eeklo gereden. Er was wat meer volk nu, een paar 1/5 op 2takt en een stuk of 4 electro's. Op het laatst een wedstrijdje gereden met 4 man, was wel eens tof.

423767_4637024639147_1211744275_n.jpg

408604_4637019199011_906138651_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is 1 circuit en de meeste zijn 1/8. Echt leuk en toffe sfeer, de mensen daar helpen wanneer het kan, er is ook een indoor drift parcours en je kan er ook vliegen met heli of vliegtuigjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is 1 circuit en de meeste zijn 1/8. Echt leuk en toffe sfeer, de mensen daar helpen wanneer het kan, er is ook een indoor drift parcours en je kan er ook vliegen met heli of vliegtuigjes.

Nice,maar je moet lid zijn van die club waarschijnlijk?

Verstuurd van mijn Galaxy SII met tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid