Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Vandaag de Serpent voor 90% afgewerkt voor het aankomende club kampioenschap 2013.

De geometrie staat ook al 100% goed, enkel nog wat prullekes afwerken (nieuwe brandstofslang monteren, servo's instellen op zender, uitlaat nog polieren en monteren, spoiler op body monteren)

Ook is de nieuwe banden draaier al grondig getest en al enkele sets banden voorbereid.

 

2v97kn8.jpg

 

11jq9g0.jpg

 

x51jr7.jpg

 

Huidige set up om eens te testen

 

2en6qad.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Banden worden naar de gewenste diameter & camber hoek gebracht.

 

Voorbanden 69mm en een hoek van 1°

Achterbanden naar 76mm en een hoek van 2°

 

Deze waarden kunnen verschillen van piloot tot piloot.

Ken ook rijders wat met een kleinere band van start gaan en bijna geen camber hoek hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Nieuwe aanwinst in de garage... Het is electrisch en een beest! :D

XO-1?:P

Geen on-road voor mij :D foto's volgen vandaag nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond mn Thunder Tiger EB4 G3 al zo kloek gebouwd, maar dit is nog iets heel anders... :blink:

Batterij is een lipo 6S, wat wel nodig is voor dat gewicht.  Ben benieuwd hoe hij het zal doen op het parcours.  Voorlopig laat ik hem nog standaard, ik zal eens kijken hoe de bandjes het doen, indien nodig verander ik dan wel.

 

IMG_1940_zps686426c1.jpg

 

Naast mn kyosho:

 

IMG_1939_zpsdcabdd97.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaan die dingen al in electro tegenwoordig? :o

 

Zalig! 

 

Hoelang gaat de batterij mee?

Met de Marder kon ik 45min aan een stuk liggen knallen, heerlijk :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaan die dingen al in electro tegenwoordig? :o

Zalig!

Hoelang gaat de batterij mee?

Met de Marder kon ik 45min aan een stuk liggen knallen, heerlijk :inlove:

Zal nog niet zo heel lang bestaan. Het is een 5000mah 6s lipo, moet een half uur meegaan, afhankelijk van hoe en waar je rijdt natuurlijk. Beetje zelfde als mn TT denk ik.

Dat ding heeft alleszins kracht genoeg, burnouts, donuts geen probleem, zonder echt door te duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ook HPI gekocht :D

Daar zal je geen spijt van krijgen denk ik,is het een nieuwe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ook HPI gekocht :D

Daar zal je geen spijt van krijgen denk ik,is het een nieuwe?

Is mn eerste HPI. Ja, een nieuwe. Nog maar kort kunnen testen op een grasplein. Dat is al iets anders dan mn 1/10 en 1/8...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal nog niet zo heel lang bestaan. Het is een 5000mah 6s lipo, moet een half uur meegaan, afhankelijk van hoe en waar je rijdt natuurlijk. Beetje zelfde als mn TT denk ik.

Dat ding heeft alleszins kracht genoeg, burnouts, donuts geen probleem, zonder echt door te duwen.

 

Het is relatief veel gewicht die door zware omstandigheden heen moeten ploeteren natuurlijk, ben dus wel eens benieuwd naar de effectieve gebruikstijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal nog niet zo heel lang bestaan. Het is een 5000mah 6s lipo, moet een half uur meegaan, afhankelijk van hoe en waar je rijdt natuurlijk. Beetje zelfde als mn TT denk ik.

Dat ding heeft alleszins kracht genoeg, burnouts, donuts geen probleem, zonder echt door te duwen.

Het is relatief veel gewicht die door zware omstandigheden heen moeten ploeteren natuurlijk, ben dus wel eens benieuwd naar de effectieve gebruikstijd.

Ik ook. Ik zal wel nog een extra batterij bijkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn pa heeft het ook in zn vel gekregen.  Hij zou graag willen vliegen :lol:  Ik heb hem al gezegd dat helicopters en vliegtuigen het moeilijkste zijn om te beheersen en dat hij zeker met een simulator moet beginnen.

Hij heeft nu een phoenix simulator gekocht en doet niets liever dan te oefenen :)

Hij zal nu kijken om via een laptop het beeld naar zn tv (projectiescherm van 2 op 3m) te krijgen. 

 

Ondertussen hebben mn neefje en mn vriendin haar zoon elk een Traxass Rustler gekregen voor hun 1e en plechtige communie.  Die zijn nu ook gelukkig.  De Baja heb ik nog niet op circuit kunnen gebruiken, hopelijk binnen 2 weken...

 

Rustler en Baja:

 

408423_10201197758001558_182978635_n.jpg

 

Die simulator is eigenlijk echt de max.  Je koopt een zender (6 kanaals) en de software.  De zender kan je dan nog gebruiken eens je een echt model koopt. 

Er zijn genoeg verschillende vliegomgevingen (woestijn, alpen, strand, graspleinen, ...) en foto realistisch.  Je kan kiezen uit honderden verschillende modellen en je kan er constant nieuwe downloaden.  Ook zeer realistisch om te bedienen en je kan de weersomstandigheden instellen.

Er zijn een paar turbine modellen (oa F16) en dat is echt schitterend om mee te vliegen.  De beginner modellen zijn redelijk rap onder de knie te krijgen, maar het is natuurlijk nog anders irl.  De wind zal zeker een grote factor spelen bij het landen bv.  Landen met een jet is me nog niet gelukt...

Je kan ook online vliegen.  Dan heb je een site met verschillende andere toestellen.  Je kan ook 'competition' spelen, dan moet je bv bommen droppen op een target.

 

http://www.phoenix-sim.com/

 

site2.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vliegen met een beginnersvliegtuig zoals een easystar is goed te doen. Heli vliegen is al een stukje moeilijker.

Simmen is idd goede leerschool!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Godmiljaar diene electro 5B heeft anders wél genoeg koppel :shock: ik dacht "moh dat moet lame zijn, zo'n zwaar ding met een elektromotortje" maar ola, kracht genoeg precies. :D  Leuk!  Tof dat er wat minder hassle is dan met 2takts, maar dat laatste maakte voor mij wel een deel van 't plezier uit. De geur alleen al. :inlove:  Enkel ambetant dat ze echt wel veel lawaai maken en dat je daar verre van overal mee kan toekomen. Dan is zo'n electro bigscale natuurlijk wel het eind.

 

Ook benieuwd naar je werkelijke autonomie! Mocht dat een half uur zijn --> beestig. Twee packs of drie, en je kan echt lang rijden dan.

 

Hoe zit dat tegenwoordig met de veiligheid van LiPo cellen (het laden, dan)? "In den tijd" was dat eerder een risicovol gedoe. Is dat nu al beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel gelezen over lipo's voor ik mn TT gekocht had, en ik was er ook niet zo gerust in maar eigenlijk valt dat best mee. 

Laden gebeurt met mn snellader, en die kan niet 'overladen'.  Je moet gewoon weten wat je doet en die dingen niet misbruiken.

Het zijn hard cases en ze zitten ook goed beschermd in mn autootjes.  Er zit ook een 'low voltage safety' in mn auto's, dus de spanning zal nooit zo laag zijn dat ze kapot gaan.  Maar ik ben toch altijd heel voorzichtig en ik balanceer ze ook na een paar cycli, zodat alle cellen op een gelijke spanning staan.

Ik vond het geluid en de geur van nitro ook een pluspunt (nooit 2takt gehad), maar zoals je zegt: veel nadelen ook, en op het parcours in Eeklo waar ik ga rijden mag men nu ook enkel electro rijden.  Beetje bij beetje zal nitro en tweetakt verdwijnen vrees ik.

Standaard is die Baja echt al heel snel met 6S en met 8S schijnt hij niet te doen te zijn, constant op zn achterwielen (als hij al grip heeft). 

Vorig weekend heb ik hem na een (hoge) jump tegen een boom gekwakt en dat ding gaf geen krimp (de boom ook niet), stevig ding. :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fenomenaal ... als ge ziet hoe die gasten keer op keer zo secuur op de lijn weten te rijden aan die snelheden ... en die karren zijn niet foolproof, die glijden en oversturen en ondersturen en doen gelijk 1:1 karren ... wat 'n reflexen moet ge wel ni hebben. :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel gelezen over lipo's voor ik mn TT gekocht had, en ik was er ook niet zo gerust in maar eigenlijk valt dat best mee. 

Laden gebeurt met mn snellader, en die kan niet 'overladen'.  Je moet gewoon weten wat je doet en die dingen niet misbruiken.

Het zijn hard cases en ze zitten ook goed beschermd in mn autootjes.  Er zit ook een 'low voltage safety' in mn auto's, dus de spanning zal nooit zo laag zijn dat ze kapot gaan.  Maar ik ben toch altijd heel voorzichtig en ik balanceer ze ook na een paar cycli, zodat alle cellen op een gelijke spanning staan.

Ik vond het geluid en de geur van nitro ook een pluspunt (nooit 2takt gehad), maar zoals je zegt: veel nadelen ook, en op het parcours in Eeklo waar ik ga rijden mag men nu ook enkel electro rijden.  Beetje bij beetje zal nitro en tweetakt verdwijnen vrees ik.

Standaard is die Baja echt al heel snel met 6S en met 8S schijnt hij niet te doen te zijn, constant op zn achterwielen (als hij al grip heeft). 

Vorig weekend heb ik hem na een (hoge) jump tegen een boom gekwakt en dat ding gaf geen krimp (de boom ook niet), stevig ding. :inlove:

 

Van de bigscales met elektro ken ik niks. Zou er 'es eea over moeten lezen. In dat videootje hoger was alvast duidelijk te zien dat 'ie grunt genoeg heeft. :D  Teveel power is ook niet leuk, herinner me dat nog van toen: nog met kerels gereden met getunede 26cc of 29cc blokjes in hun eerder stock plastic FG karren ... dat reed voor geen meter.

 

LiPo --> zal ondertussen wel al beter zijn, zou ik denken. Wel handig en idd, 't is stil dus het wordt bijna overal getolereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid