Ga naar inhoud

BMW G70 7 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Op 23/4/2022 om 12:02, RRD zei:

Hoe vaak moet héél het forum nog zeggen dat uw plaat blijft hangen? Jezus gast.

En ze gaat nog dikwijls blijven hangen, want ik ben naast petrolhead ook een EV-lover, en dat zal nooit meer veranderen. 😛 Ik probeer zoveel als mogelijk mensen te overtuigen om voor een EV te kiezen als daily. 😘 En bij deze nieuwe 7 heb je de keuze. Live with it! Dat is hier een forum hé. Jezus gast.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Getuigen van Jehova proberen ook zoveel mogelijk mensen te overtuigen. 

Da's geen reden waarom ik ze, telkens ik mijn voordeur open, wil horen of zien. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De BMW verkopers hier zijn wel erg stil over deze auto :D 

Even met enkele vragen terugkomen:

- Welke modellen komen er naar de Belgische (en Europese) markt(en) ? Ik begreep dat niet alle modellen gaan beschikbaar zijn in Europa?

- Hoe vergelijkt het nieuwe instapmodel zich met het oude?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

De BMW verkopers hier zijn wel erg stil over deze auto :D 

Even met enkele vragen terugkomen:

- Welke modellen komen er naar de Belgische (en Europese) markt(en) ? Ik begreep dat niet alle modellen gaan beschikbaar zijn in Europa?

- Hoe vergelijkt het nieuwe instapmodel zich met het oude?

 

- Staat hier al in 't topic. 740d, 750e, M760e, i7. Later nog de i7 M70.

- Wat bedoel je juist? Spec adjusted of niet?

Ik heb er overmorgen training over bij de invoerder, dan weet ik meer details.

Heb wel al eentje besteld, quasi full option. 212k BTWi. i7.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tommie zei:

Heb wel al eentje besteld, quasi full option. 212k BTWi. i7.

cataloguswaarde. 

En dan gaat daar 20-30k aan korting, acties en overnamepremies af...? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tommie zei:

Nieje. Niks, noppes. 

Op geen enkel model/motorisatie van de 7 Reeks?

Men wil niet verkopen?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Tommie zei:

- Staat hier al in 't topic. 740d, 750e, M760e, i7. Later nog de i7 M70.

- Wat bedoel je juist? Spec adjusted of niet?

Ik heb er overmorgen training over bij de invoerder, dan weet ik meer details.

Heb wel al eentje besteld, quasi full option. 212k BTWi. i7.

Met dank. Ik had even uit het oog verloren welke modellen er nu naar hier kwamen. (was afgeleid door de getuige van Jehova).

De prijs gewoon basis. 

Uiteindelijk is "spec adjusted" een academische vraag. Het is nl helemaal niet gezegd dat de koper van deze basisversie ook wel degelijk deze opties (die nu standaard zijn) zou nemen.

En ik zie zo wel een aantal kopers:

1. Als ik naar de mensen die ik in België kijk en die BMW 7 of Mercedes S rijden, dan zitten er daar heel wat typische "oudere zelfstandigen" tussen die steevast de basisversie van het topmodel kopen. Ze zoeken het comfort en het sociaal prestige van de wagen, maar prestaties weze hun een worst en ze zijn ook niet geïnteresseerd in de "speeltjes" die je erop kan krijgen.
Dat zijn typisch de mensen die, telkens er een nieuwe S of 7 uitkomt, het nieuw model kopen en er dan mee bollen... tot de nieuwe uitkomt.

2. Een andere markt waar ik aan denk, is die van de professionele limo's. Als je in Parijs, Frankfurt, Brussel, Monaco of andere rondkijkt, dan zie je dat haast de meerderheid van de S klasses en 7 series van taxibedrijven, hotels en grote bedrijven zijn. 
Die kopen steevast de basismotor en de spec is ook altijd standaard: zwart metaal, leder, normale comfortvelgen, ... en dat is het.   

Die kijken niet naar "spec adjusted".  Die kijken gewoon naar wat het basismodel kost (alzeker de tweede categorie). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

Op geen enkel model/motorisatie van de 7 Reeks?

Men wil niet verkopen?  

Ik vrees dat met het gelijktrekken van de prijzen binnen de EU, en de wachttijden, kortingen idd niet echt nodig zijn.

In Zwitserland krijg je er wel nog gewoon omdat de prijzen vaak hoger zijn dan in DE en ze vrezen dat elke klant dan gewoon de grens gaat oversteken. Uiteindelijk is die 4% invoertaks niet iets waar je van wakker gaat liggen. 

56 minuten geleden, Audi S8 zei:

Dat gaat er niet op verbeteren naarmate meer en meer OEMs het agency model aan het evalueren zijn.

Wat bedoel je met "agency model" ? @Audi S8  (Het enige "agency model" dat mij bekend is, verhuurt vrouwen voor momenten van plezier 😉 )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

Met dank. Ik had even uit het oog verloren welke modellen er nu naar hier kwamen. (was afgeleid door de getuige van Jehova).

De prijs gewoon basis. 

Uiteindelijk is "spec adjusted" een academische vraag. Het is nl helemaal niet gezegd dat de koper van deze basisversie ook wel degelijk deze opties (die nu standaard zijn) zou nemen.

En ik zie zo wel een aantal kopers:

1. Als ik naar de mensen die ik in België kijk en die BMW 7 of Mercedes S rijden, dan zitten er daar heel wat typische "oudere zelfstandigen" tussen die steevast de basisversie van het topmodel kopen. Ze zoeken het comfort en het sociaal prestige van de wagen, maar prestaties weze hun een worst en ze zijn ook niet geïnteresseerd in de "speeltjes" die je erop kan krijgen.
Dat zijn typisch de mensen die, telkens er een nieuwe S of 7 uitkomt, het nieuw model kopen en er dan mee bollen... tot de nieuwe uitkomt.

2. Een andere markt waar ik aan denk, is die van de professionele limo's. Als je in Parijs, Frankfurt, Brussel, Monaco of andere rondkijkt, dan zie je dat haast de meerderheid van de S klasses en 7 series van taxibedrijven, hotels en grote bedrijven zijn. 
Die kopen steevast de basismotor en de spec is ook altijd standaard: zwart metaal, leder, normale comfortvelgen, ... en dat is het.   

Die kijken niet naar "spec adjusted".  Die kijken gewoon naar wat het basismodel kost (alzeker de tweede categorie). 

Ik vrees dat dat in deze markt al lang passé is. Een 7 Reeks rijdt hier niet buiten zonder steevast minstens 15-20k opties, dat zal bij @William Blake op de S-Klasses niet veel anders zijn.

En ik heb in ons klantenbestand betrekkelijk veel taxi's rijden. Minstens M Pack is in BE al een must in dat segment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

Ik vrees dat met het gelijktrekken van de prijzen binnen de EU, en de wachttijden, kortingen idd niet echt nodig zijn.

In Zwitserland krijg je er wel nog gewoon omdat de prijzen vaak hoger zijn dan in DE en ze vrezen dat elke klant dan gewoon de grens gaat oversteken. Uiteindelijk is die 4% invoertaks niet iets waar je van wakker gaat liggen. 

Wat bedoel je met "agency model" ? @Audi S8  (Het enige "agency model" dat mij bekend is, verhuurt vrouwen voor momenten van plezier 😉 )

 

https://www.autonieuws.be/uitlaat/7373-betekent-het-agentschapsmodel-het-einde-van-de-concessiehouder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut geen fan van de voorkant en de proporties. Er klopt iets niet. Ze worden nu niet alleen voor de Chinezen gemaakt, maar ook door een Chinees designbureau ontworpen?

Een S is zoveel knapper.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Audi S8 zei:

Met dank voor de verduidelijking. Ik wist niet dat dat kind ondertussen een naam had.

Wiedes idd dat de prijzen overal gelijk gaan lopen (ik veronderstel dat kortingen dan ook centraal worden aangestuurd). De differentiator wordt dan inderdaad de dienst naverkoop.  ... en laat nu net dat het punt zijn waar de dealers er gestaag op achteruitgaan. :rolleyes:

11 minuten geleden, Phil zei:

Kunnen we aub de term ‘ausstattungsbereinigt’ gebruiken ipv ‘spec ajusted’? @gTa en mezelf danken jullie.

:D

Phil, den Duits is al een tijdje weg. En de Habsburgse aristocratie hoeven we ook al niet meer. 

We kunnen het gewoon ook "bij gelijke uitrusting" noemen. ... 't Is maar een gedacht. 

... En wat is die basisprijs nu? :D  (en de oude? Want die vind je natuurlijk plots nergens meer)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

Ik vrees dat dat in deze markt al lang passé is. Een 7 Reeks rijdt hier niet buiten zonder steevast minstens 15-20k opties, dat zal bij @William Blake op de S-Klasses niet veel anders zijn.

En ik heb in ons klantenbestand betrekkelijk veel taxi's rijden. Minstens M Pack is in BE al een must in dat segment.

de S is eigenlijk al ongelofelijk goed uitgerust af-fabriek (pano-dak, rijassistentie-pack, etc) dus met 10K opties kom je al ver (ook bij andere modellen, de 'line' wordt nu een apart model + al wat packs standaard)

goed ja, 30K kan ook nog steeds, met zware focus op achterbank-comfort

34 minuten geleden, RRD zei:

212k?! 

Holy shit dat zijn een hoop eurookes. Wat kost een fully loaded EQS? 160ish?

180-185K voor een 580 4M

ik verkocht begin dit jaar een EQS 53 AMG met een ton opties, zat op 194K na korting iirc (5000 EUR premie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tommie zei:

Die 31" TV kost geld. :D

Two-tone exterieur kost ook 10k+, bv. 

two-tone is gigantisch duur idd, zie ik op de Maybach en EQS Ed1 ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

Ik vrees dat dat in deze markt al lang passé is. Een 7 Reeks rijdt hier niet buiten zonder steevast minstens 15-20k opties, dat zal bij @William Blake op de S-Klasses niet veel anders zijn.

En ik heb in ons klantenbestand betrekkelijk veel taxi's rijden. Minstens M Pack is in BE al een must in dat segment.

Komt de nieuwe dan standaard met M-pack? 

Dat dat dat oud clienteel aan het verdwijnen is, begrijp ik. De taxibedrijve en hotels en zo, moeten toch wel nog een serieus deel van de wagens in dit segment kopen. En ook het is niet dat die die autos willen uitrusten met 31" scherm etc. 

Wat is eigenlijk de basisprijs nu en wat was de basisprijs van de vorige? 

2 minuten geleden, William Blake zei:

de S is eigenlijk al ongelofelijk goed uitgerust af-fabriek (pano-dak, rijassistentie-pack, etc) dus met 10K opties kom je al ver (ook bij andere modellen, de 'line' wordt nu een apart model + al wat packs standaard)

goed ja, 30K kan ook nog steeds, met zware focus op achterbank-comfort

Beetje de omgekeerde wereld precies. Vroeger kostte je Mercedes nà opties 30-40% meer dan zonder. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag aan @Tommie en @William Blake:

We zien dat de rijkere klant tegenover vroeger veel meer alternatieven heeft en die ook kiest. Niet enkel de SUV's zijn alternatieven voor de S en 7, ook de AMG GT, de 6 reeks GC, etcetc.

Buiten de professionele gebruikers (taxis, hotels, bedrijven die de wagen voor gasten/directie gebruiken, overheden,...), wie is tegenwoordig nog de tyische Belgische klant in dit segment?

Destijds was het typische de meer begoede bakker, vleesgrossist, en andere zelfstandige, midden de 50, die dit kocht, vaak om aan te tonen dat hij zich de dikste auto van het merk kon veroorloven.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid