Ga naar inhoud

BMW G70 7 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Phil zei:

De korte wielbasis mag je niet vergelijken natuurlijk.

BE prijzen:

G12 730Ld xDrive: 108200

G70 740d xDrive: 110550

Ja en nee. Als je toen de gewone '7 zou hebben gekocht omdat de extra lengte toen niet nodig was, mag je vergelijken met de prijs van een gewone van toen, toch?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Phil zei:

De korte wielbasis mag je niet vergelijken natuurlijk.

BE prijzen:

G12 730Ld xDrive: 108200

G70 740d xDrive: 110550

 

2 uren geleden, gTa zei:

Ja en nee. Als je toen de gewone '7 zou hebben gekocht omdat de extra lengte toen niet nodig was, mag je vergelijken met de prijs van een gewone van toen, toch?

Zat ik ook te denken.

Uiteindelijk zijn er nog heel wat autos die door de eigenaar zelf gereden worden. … ik dacht bvb niet dat er één persoon op dit forum een auto heeft en door een chauffeur wordt gevoerd.

Voor die rijders is de prijsstijging 11000 euro. Da’s 440000,- oude Bef. Stevig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de BE markt is dat inderdaad 88% van de kopers, SWB v LWB.

Voor de wereldmarkt is dat exact omgekeerd, 88% kocht al LWB.

'Simpele' business case dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tommie zei:

Voor de BE markt is dat inderdaad 88% van de kopers, SWB v LWB.

Voor de wereldmarkt is dat exact omgekeerd, 88% kocht al LWB.

'Simpele' business case dus.

Wetende dat de korte versie in Noord-Amerika en China al niet meer beschikbaar was in de vorige modelgeneratie, en wetende dat die twee markten samen misschien wel 2/3e (of meer?) van de productie opslorpen, is die 88% LWB niet verwondelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/4/2022 om 16:43, gTa zei:

Dat eerste zou het geval zijn, als ik @dragonfly z'n berichten goed heb begrepen?

Zo'n X7 M60e, amai ja, maar dan wel nog graag in de PFL-looks :D 

Welke motor het wordt weet ik niet maar de X5 facelift krijgt idd meer vermogen. Zal hij kunnen gebruiken 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/25/2022 at 2:53 PM, The Swede said:

Ja, maar een iStore verdient enkel op verkoop. Een autodealer wil een klant vooral voor naverkoop tegenwoordig.

Een autodealer heeft niks meer te zeggen. De prijs wordt 100% bepaald door de fabrikant, de bestelling gebeurt (online) via de website van de fabrikant en de dealer is enkel nog het afleverpunt en krijgt daar een commissie voor.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Welke motor het wordt weet ik niet maar de X5 facelift krijgt idd meer vermogen. Zal hij kunnen gebruiken 😄 

Kan bijna niet anders dan een doorontwikkeling obv de B58B30 met electro-assistentie.
Uit beide delen daarvan kan relatief eenvoudig meer vermogen gehaald worden, lijkt me.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, dragonfly zei:

Welke motor het wordt weet ik niet maar de X5 facelift krijgt idd meer vermogen. Zal hij kunnen gebruiken 😄 

50e.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tommie zei:

Inderdaad. En krachtigere benzinemotor want 48v. 

De electromotor gaat 145kW leveren. 

Ik dacht te lezen dat de benzinemotor 313pk zou leveren, wat eigenlijk minder is dan in de 40i en 45e, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, The Swede zei:

Ik dacht te lezen dat de benzinemotor 313pk zou leveren, wat eigenlijk minder is dan in de 40i en 45e, niet?

Ja en nee.

45e levert maar 286pk ICE-only. 40i levert NU in de G05 333pk, maar gaat naar 370pk in de X7 LCI. Dat wordt ook de basis voor de 50e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Ja en nee.

45e levert maar 286pk ICE-only. 40i levert NU in de G05 333pk, maar gaat naar 370pk in de X7 LCI. Dat wordt ook de basis voor de 50e.

Met dank. Dat wist ik dus niet. Ik dacht dat een 745e en 545e de 333pk motor waren met dan een electromotor erbij die het gecombineerd vermogen op 400pk bracht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, The Swede said:

Met dank. Dat wist ik dus niet. Ik dacht dat een 745e en 545e de 333pk motor waren met dan een electromotor erbij die het gecombineerd vermogen op 400pk bracht. 

t straffe is dat dat blok in de mijne ligt, zonder elektrostuk, en daar komt er 374pk uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tommie zei:

Inderdaad. En krachtigere benzinemotor want 48v. 

De electromotor gaat 145kW leveren. 

Daar kan je al eens mee buiten komen. Daar zit imo bij veel plug-ins het minpunt, te flauwe elektromotor waardoor de ICE te pas en te onpas aanspringt als je wat vlot rijdt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/29/2022 at 8:08 PM, Greg said:

Daar kan je al eens mee buiten komen. Daar zit imo bij veel plug-ins het minpunt, te flauwe elektromotor waardoor de ICE te pas en te onpas aanspringt als je wat vlot rijdt.

Ja dan springt hij helemaal niet meer aan. Zeer gezond allemaal voor de verbrandingsmotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ja dan springt hij helemaal niet meer aan. Zeer gezond allemaal voor de verbrandingsmotor.

Ik zou juist omgekeerd denken, voor de korte ritten gebruik je de verbrandingsmotor helemaal niet. En voor de wat langere ritten rij je volledig op de ICE. Lijkt me net beter voor de motor dan nu met de meeste hybrides het geval is?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid