quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 28 oktober 2015 Geplaatst: 28 oktober 2015 Doet me niks, die rpf1's! Verdomme, klinkt echt niet geloofwaardig Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 28 oktober 2015 Geplaatst: 28 oktober 2015 Anyway, dit is nog cooler http://i270.photobucket.com/albums/jj94/gotxqss/Miata/51254FA5-E9DD-4213-86A7-1709492FD2DA.jpg~original Geen photoshop Quote
Tiep 3.403 Geplaatst: 28 oktober 2015 Geplaatst: 28 oktober 2015 Lijkt me iets dat ze in Pimp My Ride zouden doen Quote
CharlesV 4.384 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Mijn lijstje voor de sint: - Schijven + EBC Green - Een deftige schokdemperset/veren of schroefset - https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=122 - https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=368 - http://www.mx5parts.co.uk/stainless-steel-exhaust-parts-single-exit-mk1-p-1114.html Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Mx5parts exhaust Nog terug goesting zoeken om oude bouten aan te vallen en dan kan ik ook opnieuw lawaai maken Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Toffe lijst @@CharlesV. Maar waarom geen Yellowstuff? Wel nooit gedacht dat jij ging afkomen met een veerpootbrug. Quote
CharlesV 4.384 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Toffe lijst @@CharlesV. Maar waarom geen Yellowstuff? Wel nooit gedacht dat jij ging afkomen met een veerpootbrug. Wat heeft PJ steken? Ik denk dat Green wel voldoende is voor mijn gebruik. Ik hoef geen constant piepende remmen ook hé + vergeet niet dat een MX5 makkelijker te stoppen valt dan een E30. Als ik afkom met zo een cold air intake, waarom dan niet met een veerpootbrug? Als dat echt helpt tegen het felle induiken van de neus, why not? En het ziet er altijd cool uit hé Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Yellowstuff piept niet hoor. Zou de iets sportievere blok moeten zijn. Quote
Tiep 3.403 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Als ik afkom met zo een cold air intake, waarom dan niet met een veerpootbrug? Als dat echt helpt tegen het felle induiken van de neus, why not? En het ziet er altijd cool uit hé Als je dat gaat doen ga je me jaloers maken. Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Strut brace helpt niet tegen het induiken. Dat versterkt de kuip van een auto, helpt de torsiekrachten (beter) in bedwang houden. Neem een schoendoos. Doe het deksel eraf en tordeer de doos. Zet nu het deksel er weer op en tordeer opnieuw. Tadaaa: strut brace. Quote
gewoon ik 8.374 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Wat heeft PJ steken? Ik denk dat Green wel voldoende is voor mijn gebruik. Ik hoef geen constant piepende remmen ook hé + vergeet niet dat een MX5 makkelijker te stoppen valt dan een E30. Als ik afkom met zo een cold air intake, waarom dan niet met een veerpootbrug? Als dat echt helpt tegen het felle induiken van de neus, why not? En het ziet er altijd cool uit hé geef maar gewoon toe dat je green neemt omdat die minder remstof afgeven en zo je mooie velgen langer mooi blijven (en meer mensen hun ogen uitsteken ) 1 Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Yellowstuff piept niet hoor. Zou de iets sportievere blok moeten zijn. Bij mij piepen ze wel. Maar enkel als ze warm hebben. Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Wat heeft PJ steken? Ik denk dat Green wel voldoende is voor mijn gebruik. Ik hoef geen constant piepende remmen ook hé + vergeet niet dat een MX5 makkelijker te stoppen valt dan een E30. Als ik afkom met zo een cold air intake, waarom dan niet met een veerpootbrug? Als dat echt helpt tegen het felle induiken van de neus, why not? En het ziet er altijd cool uit hé Ik heb Yellowstuff steken, piepte enkel in de eerste 300km, omdat er zo'n speciale laag op zit die uw schijven wat mat zet zodat ze beter op elkaar inslijten. Daarna geen issues meer Veerpootbrug helpt niet tegen duiken; Daar heb je dempers en veren voor. Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Hier ook Yellowstuff op de vorige gehad, geen last van gepiep. Wel van remstof, verschrikkelijk in combinatie met kruisspaakvelgen... Quote
CharlesV 4.384 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Als je dat gaat doen ga je me jaloers maken. Je moet je nog direct zorgen maken hoor. Het is een verlanglijstje voor iets Strut brace helpt niet tegen het induiken. Dat versterkt de kuip van een auto, helpt de torsiekrachten (beter) in bedwang houden. Neem een schoendoos. Doe het deksel eraf en tordeer de doos. Zet nu het deksel er weer op en tordeer opnieuw. Tadaaa: strut brace. Veerpootbrug helpt niet tegen duiken; Daar heb je dempers en veren voor. Ok. Ik weet wel dat een goeie ophanging het meeste verschil zal maken. Ik zou wel graag eens in 2 MX5's ( met zelfde ophanging) rijden waarbij de ene geen braces heeft en de 2e de hele zooi. Green stuff vs Yellow stuff: t'is allezins niet voor het remstof. Ik dacht/denk gewoon dat ik met greenstuff wel voldoende ging hebben. Maar ja, het kan ook geen kwaad om direct voor yellow te gaan. Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Hangt van je rijstijl af Yellow is bij mij even goed als OEM op straat, enkel op de ring merk ik dat ik een upgrade heb Quote
CharlesV 4.384 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Hangt van je rijstijl af Yellow is bij mij even goed als OEM op straat, enkel op de ring merk ik dat ik een upgrade heb Welja, is er een nadeel aan Yellow tegenover Green ( buiten remstof, dat is iets wat mij weinig kan schelen ) bij gewoon gebruik? Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Ze bijten minder als ze koud zijn volgens de fabrikant, maar ik merk het niet. Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Ik merkte dat wel, op m'n 120d. Sterk, zelfs. Initial bite koud in nat weer was echt belabberd. Daarom altijd een beetje temperatuur in steken en dan is dat OK. Quote
Lotuzzz 17.094 Geplaatst: 29 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2015 Ik heb Yellowstuff steken, piepte enkel in de eerste 300km, omdat er zo'n speciale laag op zit die uw schijven wat mat zet zodat ze beter op elkaar inslijten. Daarna geen issues meer Veerpootbrug helpt niet tegen duiken; Daar heb je dempers en veren voor. Inderdaad. Bij een MX-5 helpt een veerpootbrug (indien de juiste) wel tegen de beweging van het remreservoir, dus betere pedal-feel bij hard remmen. Ik voelde toch ook lichtjes dat initieel bite-gebrek bij m'n yellowstuffs, voornamelijk bij eerste remmanoeuvre op een koude dag (onder de 7 ofzo). Wanneer ik twijfelde op lange rechte stukken ofzo, gewoon soms effe linksremmen. Quote
CharlesV 4.384 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Inderdaad. Bij een MX-5 helpt een veerpootbrug (indien de juiste) wel tegen de beweging van het remreservoir, dus betere pedal-feel bij hard remmen. Ik voelde toch ook lichtjes dat initieel bite-gebrek bij m'n yellowstuffs, voornamelijk bij eerste remmanoeuvre op een koude dag (onder de 7 ofzo). Wanneer ik twijfelde op lange rechte stukken ofzo, gewoon soms effe linksremmen. Just, die veerpootbrug die ik poste van IlMotorsport heeft ook de functie om het remreservoir tegen te houden. Quote
Lotuzzz 17.094 Geplaatst: 29 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2015 Mijn lijstje voor de sint: - Schijven + EBC Green - Een deftige schokdemperset/veren of schroefset - https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=122 - https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=368 - http://www.mx5parts.co.uk/stainless-steel-exhaust-parts-single-exit-mk1-p-1114.html Ik zou nog zo'n brace onder de V-bak steken en eentje achter de zetels (een NA 1.8 heeft die laatste) Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Ik zou nog zo'n brace onder de V-bak steken en eentje achter de zetels (een NA 1.8 heeft die laatste) De eerste mx5jes hadden ook geen brace achteraan, ter hoogte van het diff. @@gl3nn z'n ex bijvoorbeeld. Daar kan dus wel wat stijfheid gewonnen worden Quote
Ceke 2.733 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Ik wil ze overal maat kost veel dan Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.