Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat hij daar ook aanwezig ging zijn?

 

 

Hij was er met een BMW van Centrauto. (4GC) :)

 

Hij was er inderdaad met een paarse (?) 420d van Centrauto. 

Kleur niet in het echt kunnen bekijken maar op foto was het m'n ding niet echt. De velgen waren wel oké daarentegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij was er inderdaad met een paarse (?) 420d van Centrauto. 

Kleur niet in het echt kunnen bekijken maar op foto was het m'n ding niet echt. De velgen waren wel oké daarentegen.

 

Carbonschwarz. Donkerblauw/zwart :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel knappe kleur, echt wild van :inlove:

 

Also : Heb al leuke / mooie (Dennis Noten) shots van de Wazda en er ze waren al talrijk aanwezig en die BMW was eens iets anders en die ketel diende verdomd goed als lichtbron toen het donker was én ik heb daar drie dagen mee mogen rondkachelen, wat zeker geen straf was ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel knappe kleur, echt wild van :inlove:

 

Also : Heb al leuke / mooie (Dennis Noten) shots van de Wazda en er ze waren al talrijk aanwezig en die BMW was eens iets anders en die ketel diende verdomd goed als lichtbron toen het donker was én ik heb daar drie dagen mee mogen rondkachelen, wat zeker geen straf was ;)

 

Heb je die BMW 4GC dan laten fotograferen door Denniske op budget van BMW?

 

Waar zijn al die mooie shots van uw MX5?  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die BMW 4GC dan laten fotograferen door Denniske op budget van BMW?

 

Waar zijn al die mooie shots van uw MX5?  :)

 

Dat is zowat de bedoeling voor enkele (nieuwe / exclusieve) modellen in de toekomst. 

 

MX-5 shots zie je op AM in het desbetreffende topique, op FB, Instagram en op mijn computer.

 

Het was een mobile pic met paarse schijn. My bad.

 

Ik zie die kist volgend weekend nog wel eens niet? @tiep 

 

Waarom? Ketel was onder mijn hoede afgelopen ZA / ZO / MA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zowat de bedoeling voor enkele (nieuwe / exclusieve) modellen in de toekomst.

MX-5 shots zie je op AM in het desbetreffende topique, op FB, Instagram en op mijn computer.

Waarom? Ketel was onder mijn hoede afgelopen ZA / ZO / MA.

Ah dacht volgend weekend nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n motor tikt behoorlijk hard, precies de klepstoters ofzo. Ik ga er straks mee langs de garage want gezond klinkt het toch echt niet...

Iemand eerdere ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n motor tikt behoorlijk hard, precies de klepstoters ofzo. Ik ga er straks mee langs de garage want gezond klinkt het toch echt niet...

Iemand eerdere ervaring mee?

Oliepeil nog ok? Zo ken ik nog helden :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oliepeil en -druk zijn helemaal OK @@gl3nn :D

Dinsdag gaat 'm binnen bij de competente, correcte en betrouwbare stealer :) Toen we naar de motor luisterden waren ze zelf aan't denken aan klepstoters opnieuw afstellen / bijstellen of misschien eentje of meerdere vervangen. Maar we zullen zien wat het geeft als het kleppendeksel eraf gaat he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb veel zin om gewoon 1000 euro tegen de mijne aan te gooien zodat ie van 1 keer deftig staat. Geen zorgen, geen stress bij 1 of ander geluidje,... 

En dan nog een hard top

set dempers en veren

velgjes

semi slicks

set anti-roll

alle beugels

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb veel zin om gewoon 1000 euro tegen de mijne aan te gooien zodat ie van 1 keer deftig staat. Geen zorgen, geen stress bij 1 of ander geluidje,... 

En dan nog een hard top

set dempers en veren

velgjes

semi slicks

set anti-roll

alle beugels

...

Daar heb ik ook zin in. Behalve dan die hard top :)

Over max. 1 jaar steek ik hem binnen bij een carrossier, dan zien we wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft de mijne dus absoluut geen last van. Nog maar 1 keer gehoord op een koude dag na 2 weken stilstaan met oliepeil net boven minimum. Was na 30 sec weg. zolang het verdwijnt na een minuut of 5 a 10 zou ik mij niet te veel zorgen maken. Daarnaast hebben veeeeeel mx5 en met wat kilometers er last van. Dacht trouwens ook dat er aan hydraulische kleppen niet al te veel te stellen viel. Een oplossing zou zijn om de hydraulische klepstoters te reinigen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuil tussen de kleppen/een klep? Motorspoeling kan ook helpen.

Ik heb het ooit gehad (geen mx5) en heb toen laten slepen op aanraden van garagist, niet echt de bedoeling daarmee rond te rijden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ketel staat op net een kilometer van de Mazdadealer, dus da's geen probleem @@Glenn.

 

Aan hydraulische kleppen valt in principe idd weinig te bij te stellen, maar dat reinigen (motorflush) werkt slechts voor een tijdje @@Ceke. Het komt gegarandeerd terug. Hij bleef trouwens zo lelijk hard tikken daarnet en hij heeft dat ook zelfs soms een tijdje na het opstarten van een warme motor.

 

Ik wilde er niet meer mee rijden op die manier uit schrik voor mogelijke motorschade. Dat zou het alleen maar erger maken. Dinsdag gaat ie binnen en bekijk ik het mee met hun in de werkplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid