Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Zou ook wat meer budget uitrekken voor een properder exemplaar. 
Ja want goedkoop wordt duurkoop op termijn

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hebben leuke goodies. De VVT motor, 6-bak, lsd en Bilstein.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel knap, maar te jong, als 3de/4de auto. [emoji20]
Te jong of te duur? Die verkoop je na 2 jaar weer voor 200€ minder ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Te jong of te duur? Die verkoop je na 2 jaar weer voor 200€ minder [emoji6]

Beiden, in mijn geval kost een verzekering op gewone platen nog altijd een stuk meer dan op O-platen. [emoji20] Nuja, het feit dat het zo'n gelimiteerde versie is, maakt het wel interessanter. Heeft wel al weer redelijk wat km's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden, in mijn geval kost een verzekering op gewone platen nog altijd een stuk meer dan op O-platen. [emoji20] Nuja, het feit dat het zo'n gelimiteerde versie is, maakt het wel interessanter. Heeft wel al weer redelijk wat km's.
 
Lopen 500 000 gelijk niks

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lopen 500 000 gelijk niks

Dat kan goed zijn, maar de gemiddelde Belg denkt nog altijd dat een auto versleten is aan 200.000 km (als je aan verkopen over 2 jaar denkt).
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan goed zijn, maar de gemiddelde Belg denkt nog altijd dat een auto versleten is aan 200.000 km (als je aan verkopen over 2 jaar denkt).
MX 5'en is iets anders.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Jochen said:

@Ian dit is het model dat Pieterjan heeft hé :)

Is zoals gezegd echt de max van een MX-5 door zijn specs. Prima rijderskar, maar heeft iets minder charme dan een MX-5 NA.
Ik gok dat jij meer interesse hebt in de looks/charme van een NA en de echt sportieve handling ( LSD, ... ) eerder op een 2e plaats komen?

niet slecht bedoeld ofzo hé. Ik prefereer ook NA, als rijdt een NB waarschijnlijk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Jochen said:

Te koop bij de man van mijn collega ;)

18 hours ago, Ian said:


Wel knap, maar te jong, als 3de/4de auto. :(

Iets verkopen dan. Je kan toch maar met 1 auto tegelijk rijden. 
Ik heb vaak zelf last van 'nog iets anders willen'. Maar meer rijden met wat je wel hebt tempert de drang naar goesting krijgen in iets wat je (nog) niet hebt ;) 

16 hours ago, Lotuzzz said:

Dé NB to have.

Als totaalpakket out of the box onklopbaar idd. 
Kleur en zeker die chromé velgen vind ik maar mottig, maar makkelijk aan te passen. 

Denk echter dat Ian niet per se iets sneller / harder / met meer sperdifferentieel wil. 
Liever een goedkoop charmant wrakje dat op O-platen kan :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als totaalpakket out of the box onklopbaar idd. 
Kleur en zeker die chromé velgen vind ik maar mottig, maar makkelijk aan te passen. 
Denk echter dat Ian niet per se iets sneller / harder / met meer sperdifferentieel wil. 
Liever een goedkoop charmant wrakje dat op O-platen kan [emoji3] 

Patrick Petit is de man van uw collega? Is die betrouwbaar? [emoji14] Heb een soort ingebakken wantrouwen t.o.v. handelaars. :D

Kleur en die velgen vind ik wel geslaagd. :oops: Enkel het interieur iets minder. Maar it was acceptable in the nineties, wat het dan weer ergens cool maakt. :D

Het moet geen wrak zijn (liefst niet want geen zin in het zoveelste project), maar ook niet overpriced. En NA is cool met die popup koplampen, en mss puurder? :D En een NB schrijnt harder te roesten? Naast de boten (W124 en E39) zou ik juist wel iets willen met meer fun, voor vb iets sportievere/bochtigere rondritten. Ik zit ook wel te spelen aan de gedachte om een 2-wieler te kopen voor dat doeleind (gezien er nog weinig fun is aan autorijden in Vlaanderen, en een 2-wieler lijkt me financieel voordeliger), maar ik blijf in de eerste plaats toch wel autominded.


Doordat ik de auto van m'n ouders overneem, moet ik dus helaas vroegtijdig afscheid nemen van m'n LPG-powered C-klasje (vaarwel €4,8/100km :( ), dus dan zou er bvb een MX-5 in de plaats kunnen komen (want ik zou ook m'n 1-AN nummerplaat willen houden, de auto van m'n ouders blijft namelijk ingeschreven op de huidige nummerplaat (van m'n vader) omdat het absurd zou zijn om nóg eens (duurdere) BIV en duurdere tax te betalen, dankzij die nieuwe CO2-gebaseerde taxen). Maar ik kan dan helaas de eventueel toekomstige MX-5 niet als classic car laten verzekeren omdat dat dan de enige auto is die op gewone platen staat op m'n naam (m'n W124 staat op O-platen, en die platen zou ik óok wilen houden omdat het dezelfde cijfers zijn als m'n 1-AN plaat, maar dan +1 bij het laatste cijfer, wat ik wel een leuk detail vind, zeker omdat het puur toeval is :D ). Het zou wel logischer zijn om de W124 (alweer) op gewone platen te zetten en dan een eventuele MX-5 op O-platen, gezien de W124 toch standaard staat en zo'n MX-5 wellicht enkele mods zal hebben waarover de keuring dan weer moeilijk kan doen.

Of ik kan de C-klasse (indien ie niet verkocht raakt) enkel in de winter inschrijven en de eventuele toekomstige MX-5 enkel in de zomer. [emoji38]z: Luxeproblemen.. :')
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Patrick Petit is de man van uw collega? Is die betrouwbaar? [emoji14] Heb een soort ingebakken wantrouwen t.o.v. handelaars. [emoji3]

Kleur en die velgen vind ik wel geslaagd. :oops: Enkel het interieur iets minder. Maar it was acceptable in the nineties, wat het dan weer ergens cool maakt. [emoji3]

Het moet geen wrak zijn (liefst niet want geen zin in het zoveelste project), maar ook niet overpriced. En NA is cool met die popup koplampen, en mss puurder? [emoji3] En een NB schrijnt harder te roesten? Naast de boten (W124 en E39) zou ik juist wel iets willen met meer fun, voor vb iets sportievere/bochtigere rondritten. Ik zit ook wel te spelen aan de gedachte om een 2-wieler te kopen voor dat doeleind (gezien er nog weinig fun is aan autorijden in Vlaanderen, en een 2-wieler lijkt me financieel voordeliger), maar ik blijf in de eerste plaats toch wel autominded.


Doordat ik de auto van m'n ouders overneem, moet ik dus helaas vroegtijdig afscheid nemen van m'n LPG-powered C-klasje (vaarwel €4,8/100km [emoji20] ), dus dan zou er bvb een MX-5 in de plaats kunnen komen (want ik zou ook m'n 1-AN nummerplaat willen houden, de auto van m'n ouders blijft namelijk ingeschreven op de huidige nummerplaat (van m'n vader) omdat het absurd zou zijn om nóg eens (duurdere) BIV en duurdere tax te betalen, dankzij die nieuwe CO2-gebaseerde taxen). Maar ik kan dan helaas de eventueel toekomstige MX-5 niet als classic car laten verzekeren omdat dat dan de enige auto is die op gewone platen staat op m'n naam (m'n W124 staat op O-platen, en die platen zou ik óok wilen houden omdat het dezelfde cijfers zijn als m'n 1-AN plaat, maar dan +1 bij het laatste cijfer, wat ik wel een leuk detail vind, zeker omdat het puur toeval is [emoji3] ). Het zou wel logischer zijn om de W124 (alweer) op gewone platen te zetten en dan een eventuele MX-5 op O-platen, gezien de W124 toch standaard staat en zo'n MX-5 wellicht enkele mods zal hebben waarover de keuring dan weer moeilijk kan doen.

Of ik kan de C-klasse (indien ie niet verkocht raakt) enkel in de winter inschrijven en de eventuele toekomstige MX-5 enkel in de zomer. [emoji38]z: Luxeproblemen.. :')
Een Rhd halen? Of geen optie voor u

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...

Ja sorry, hoe graag ik lijn MX5 heb dat is dat toch niet waard. Moest ik de lotto winnen zou ze volledig nieuw zetten, just for fun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid