Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Passen 1.8 braces gewoon op een 1.6? Vind die bracings allemaal wat duur voor wat het is, dus miss beter op de sloop van een 1.8 gaan vijzen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.5 of 2.0? Ik vrees dat de 1.5 nogal plat zou kunnen overkomen na de 1.6T in de Fiesta.

 

de 2.0 is aangenamer, meer op koppel te rijden. de 1.5 gaat zeker niet slecht maar die moet je meer opjagen;

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 2.0 is aangenamer, meer op koppel te rijden. de 1.5 gaat zeker niet slecht maar die moet je meer opjagen;

 

Beetje hetzelfde als de NA 1.8 versus 1.6 dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cobalt of MX5 parts? 

 

Beide ongeveer dezelfde prijs. Zou graag iets luider gaan, maar ook niet te luid.. 
In elk geval zou ik voorlopig de originele uitlaatlijn laten hangen, tot aan de catalysator.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cobalt of MX5 parts? 

 

Beide ongeveer dezelfde prijs. Zou graag iets luider gaan, maar ook niet te luid.. 

In elk geval zou ik voorlopig de originele uitlaatlijn laten hangen, tot aan de catalysator.. 

 

Ik ben na 4 jaar nog altijd tevreden van de MX5parts  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cobalt of MX5 parts? 

 

Beide ongeveer dezelfde prijs. Zou graag iets luider gaan, maar ook niet te luid.. 

In elk geval zou ik voorlopig de originele uitlaatlijn laten hangen, tot aan de catalysator.. 

 

@@McLovin to the rescue! Jij zei toch dat de mijne ( MX5parts ) nog een klein beetje luider was dan die van @@Denniske ( Cobalt ) op de ZLC?

 

Geen idee wat TE luid inhoudt, het was in ieder geval wel wennen voor mij  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

If I remember correctly: de MX-5 van Charles was luider. Al was het niet veel luider dan de Cobalt. Maja, beide waren (te) luid hoor :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@McLovin to the rescue! Jij zei toch dat de mijne ( MX5parts ) nog een klein beetje luider was dan die van @@Denniske ( Cobalt ) op de ZLC?

 

Geen idee wat TE luid inhoudt, het was in ieder geval wel wennen voor mij  :D

 

TE luid is een MX5parts met unsilenced decat, dat weet ik wel :D

 

En voor de volledigheid, een BBK-uitlaat met decat idem ( @@gl3nn )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@McLovin to the rescue! Jij zei toch dat de mijne ( MX5parts ) nog een klein beetje luider was dan die van @@Denniske ( Cobalt ) op de ZLC?

 

Geen idee wat TE luid inhoudt, het was in ieder geval wel wennen voor mij  :D

 

Ik heb Cobalt, voor mij is die zeker luid genoeg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog eens onder m'n auto gelegen, denk dat als ik die verroeste troep begin lot te maken, ik beter ineens een gans nieuwe lijn steek.. Dat spendeer ik liever eerst wat geld aan verse dorpels, denk dat dat de meest 'verstandige' keuze is.. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog eens onder m'n auto gelegen, denk dat als ik die verroeste troep begin lot te maken, ik beter ineens een gans nieuwe lijn steek.. Dat spendeer ik liever eerst wat geld aan verse dorpels, denk dat dat de meest 'verstandige' keuze is..

Inderdaad een verstandige keuze!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet prijs gehad aan't tankstation :P Jonge kerel met moto kwam zich wat informeren over mijn MX-5.

 

The virus is spreading  :D

 

giphy.gif

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Om de 3 jaar wordt hij getaxeerd voor de verzekering. Taxatie waarde € 20.000,= ter inzage

 

De eerste die hier een kopie van dat taxatierapport post krijgt een bak rioolwater uit Jupille.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Bon

 

Op Gran Canaria een circuit-trainingske in een RHD NB 1.8 'cupwagen' gehad :inlove:

Schuur volledig opgeruimd zodat er plaats is rond de MX-5 en die zelfs te verrijden valt :inlove:

Goesting om te sleutelen :inlove:

Beetje tijd zelfs

WD40 :D

 

Aan alle voorwaarden is voldaan om er stilaan aan te beginnen.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon

 

Op Gran Canaria een circuit-trainingske in een RHD NB 1.8 'cupwagen' gehad :inlove:

Schuur volledig opgeruimd zodat er plaats is rond de MX-5 en die zelfs te verrijden valt :inlove:

Goesting om te sleutelen :inlove:

Beetje tijd zelfs

WD40 :D

 

Aan alle voorwaarden is voldaan om er stilaan aan te beginnen.

 

Jaaaaa :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon

 

Op Gran Canaria een circuit-trainingske in een RHD NB 1.8 'cupwagen' gehad :inlove:

Schuur volledig opgeruimd zodat er plaats is rond de MX-5 en die zelfs te verrijden valt :inlove:

Goesting om te sleutelen :inlove:

Beetje tijd zelfs

WD40 :D

 

Aan alle voorwaarden is voldaan om er stilaan aan te beginnen.

 

Niiiice! Als je komend weekend wat hulp kan gebruiken wil ik gerust komen helpen  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon

 

Op Gran Canaria een circuit-trainingske in een RHD NB 1.8 'cupwagen' gehad :inlove:

Schuur volledig opgeruimd zodat er plaats is rond de MX-5 en die zelfs te verrijden valt :inlove:

Goesting om te sleutelen :inlove:

Beetje tijd zelfs

WD40 :D

 

Aan alle voorwaarden is voldaan om er stilaan aan te beginnen.

 

Ik ga er ook eindelijk aan beginnen. Onderdelen zijn zo cheap... 

4 assteunen gekocht en een krik. 

2de hands naftbak gevonden op 5 km van m'n deur voor 40 euro... 

Nu hopen dat alles goed gaat. Gelukkig kan ik een goede slagmoersleutel lenen van het werk, dat gaat bouten losmaken een stuk makkelijker maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie maar dat je de bouten niet overdraaid met die slagmoersleutel... ;-).

Ik ben ook aan het sleutelen...

Koppeling vervangen, toch niet zo simpel zonder zo een krik voor de versnellingsbak op te laten steunen...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid