Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Frekkel:

Waarom zou je zo'n stuk oud ijzer in een edele wagen als de mx 5 steken? :D

Je zou wel gek zijn, blok is meer waard dan die kist zelf! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei gTa:

Der zit meer metaal in dat motorblok dat in dat japans koekblik!

Juist daarom. Alles om zeep.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei CharlesV:

Ja wat ga je nu doen @Frekkel? Ik zou ook wel een turbo willen steken, maar heb nu geen 3K euro liggen om erin te steken.

Je vraagt een dame toch ook niet hoeveel ze weegt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Lotuzzz said:

Waarom?

- Voor de blow-off geluiden :lol:
- Japanse kar => turbo past beter vind ik.

En het moet daarom echt niet zijn om 250pk te maken of meer en telkens de limieten van alles op te zoeken. Gelijk dat Mighty Car Mods al deed vind ik best wel al zot: 180pk met een basis-map en minimum boost, een schone curve. 180pk in een MX-5 NA is waarschijnlijk best wel ok :P

11 hours ago, Frekkel said:

Je vraagt een dame toch ook niet hoeveel ze weegt?

Hoe bedoel je? Dat ik niet moet vragen wat je van plan bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een tijdje zin gehad om mijn Z3 te voorzien van supercharger. De eaton M45 van mini cooper S R53 past daar vrij straightforward op, en dan heb je makkelijk 190 pk ipv de standaard 140 pk op mijn 1.9 M44 blok.
Eens alles uitgeteld, en voor <€2k zou het vrij eenvoudig te doen moeten zijn zonder veel zelf te moeten fabriceren... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Krijg dat maar door de keuring.

Proberen mooi wegwerken in een "luchtfilterkast", zodat die dombo's geloven dat het gewoon een giant airbox is.

En anders gewoon uitbouwen op een dagje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 10/27/2016 at 4:25 PM, CharlesV said:

 

Moest je dit in België nu door keuring krijgen, zou ik het gerust aandurven. Ik zou wel voor de supercharger gaan, vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest je dit in België nu door keuring krijgen, zou ik het gerust aandurven. Ik zou wel voor de supercharger gaan, vermoed ik.

Oldtimerplaten hé
Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: waarom lukt het me niet om .jpg te posten? Ik zie de foto wel als ik het bericht opmaak, maar niet als ik het dan post (iOS Safari)

aangepast door 3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken iemand die op zijn NB een supercharger heeft, en die is 4 of 5 keer probleemloos door de keuring geraakt. Nu staat dat ding niet meer op nummerplaten. Heeft de ombouw zelf gedaan en mooi weggewerkt langs de servopomp onder het motto: "als ze het zien dan is het zo, dan zet ik dat ding op een trailer." Ze hebben altijd gedacht dat het de aircocompressor is denkt hij, alleszins altijd een groene kaart. :lol:
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid