Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar


Lotuzzz

Aanbevolen berichten


Yep, maar niet bij me thuis (tenzij ik de carport inpalm). Maar zou in de winter gestald kunnen worden.
Dan moet je het zeker doen. Zijn super leuke auto's.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=348]Ian[/mention] Ze gaan nooit de prijzen van een e30 halen, de hele goede gaan wel rond de 7k€ maarja soms een uitschieter van 10k€ maar die blijven dan ook staan.

Je kan een deftige pre-'93 vinden voor ongeveer 2,5-4k€.

Roest is inderdaad een minpunt maar niet zo erg als sommige NB's. Maar ze roesten op plaatsen waar je makkelijk aankan. Opzich dus geen ramp, en de onderdelen vindt je in overvloed en als je wat uitkijkt en in de FB groepen kom je vaak goede deals tegen.
Verder zijn deze auto's vrij bulletproof. Je kan er ook alles zelf aandoen.

Ik heb nu mijn 3de en geen spijt van. Ik kan het aanraden.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


Ah ok, ik wist niet dat de NB's nog meer roestgevoelig waren dan NA's. Maar wegens de taxen (niet dat die taxen astronomisch zijn, maar met meerdere auto's, en zeker een auto die in de winter amper of gewoon niet zal rijden, is elke euro die je niet aan de staat moet geven maar wel in je auto's kunt steken mooi meegenomen natuurlijk) zou ik sowieso een NA verkiezen (en pop-up headlights hehe).

Kan je met de 1.6 ook al fun hebben, of toch best meteen voor een 1.8 gaan? Helaas is het merendeel van die NA's rood. [emoji38]
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ah ok, ik wist niet dat de NB's nog meer roestgevoelig waren dan NA's. Maar wegens de taxen (niet dat die taxen astronomisch zijn, maar met meerdere auto's, en zeker een auto die in de winter amper of gewoon niet zal rijden, is elke euro die je niet aan de staat moet geven maar wel in je auto's kunt steken mooi meegenomen natuurlijk) zou ik sowieso een NA verkiezen (en pop-up headlights hehe).

Kan je met de 1.6 ook al fun hebben, of toch best meteen voor een 1.8 gaan? Helaas is het merendeel van die NA's rood. [emoji38]
Natuurlijk kan je met een 1600 ook Fun beleven:


Ps mooi rood is niet lelijk ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoeveel moet je modden voor het echt fun wordt? :D

Mooi rood is niet lelijk idd, maar echt zoveel mensen hebben een rode. Nuja, het zal vooral de prijs zijn die de doorslag zal geven denk ik. [emoji14]

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Ian said:

Maar hoeveel moet je modden voor het echt fun wordt? :D

Mooi rood is niet lelijk idd, maar echt zoveel mensen hebben een rode. Nuja, het zal vooral de prijs zijn die de doorslag zal geven denk ik. emoji14.png

Sowieso ophanging als je leuk wil sturen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een NB heeft vaak last van roestvorming in de chassisbalken. Meestal wordt dat ontdekt door een kerel op de keuring die met een priem los door je chassis prikt, en dan is je kist plots economisch perte-totale. Leuk hé! :D 

Er zijn zeker gezonde exemplaren, maar het valt gewoon heel moeilijk te checken.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Ian said:


Ah ok, ik wist niet dat de NB's nog meer roestgevoelig waren dan NA's. Maar wegens de taxen (niet dat die taxen astronomisch zijn, maar met meerdere auto's, en zeker een auto die in de winter amper of gewoon niet zal rijden, is elke euro die je niet aan de staat moet geven maar wel in je auto's kunt steken mooi meegenomen natuurlijk) zou ik sowieso een NA verkiezen (en pop-up headlights hehe).

Kan je met de 1.6 ook al fun hebben, of toch best meteen voor een 1.8 gaan? Helaas is het merendeel van die NA's rood. emoji38.png

Ik ben een 1.8 gaan testen en een 1.6 116pk (oppassen want je hebt 90pk versies ook) is vinniger en moet niks onderdoen voor een 1.8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Ian said:

Maar hoeveel moet je modden voor het echt fun wordt? :D

Mooi rood is niet lelijk idd, maar echt zoveel mensen hebben een rode. Nuja, het zal vooral de prijs zijn die de doorslag zal geven denk ik. emoji14.png

Ik heb betere remmen gestoken en een Bilstein ophanging, verder de mod op de onsteking, MaX5 cup intake en een decat uitlaatlijn, daardoor is hij nog iets vinniger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb betere remmen gestoken en een Bilstein ophanging, verder de mod op de onsteking, MaX5 cup intake en een decat uitlaatlijn, daardoor is hij nog iets vinniger.

Ook een 1.6, de jouwe?
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Ian said:


En welke verkiest je voorkeur, de NA die je nu hebt, of je vorige NC?

Dta kan je niet vergelijken. Een NC is veel meer auto dan een NA. Beiden zijn leuk, de NA heeft de charmes van een "oldie" zonder de ongemakken van een oldie. Een NC is een nieuwe auto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Ian said:

Zou een automaat makkelijk om te bouwen zijn naar een manuele? :D

Alles gaat, maar het prijsverschil dat je uitspaart ga je toch uitgeven aan de ombouw. Je moet een boite hebben,vliegwiel, pedalbox enz... Ik zou er niet aan beginnen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Ian said:

Ligt het aan mij of is dit veel geld?

IMG_20180425_181119.jpg

FB_IMG_1524672184241.jpg

FB_IMG_1524672187393.jpg

Vraagprijs hé. Ga is kijken en doe een bod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Ian said:

Ligt het aan mij of is dit veel geld?

Zou hier in een grote boog omheen lopen mocht ik u zijn :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Frekkel zei:

Beide zijn te duur voor de kosten die je hebt. 

Dien appelblauwzeegroene gelukkig niet :D

Heb de indruk dat ze allemaal vrij duur staan. Lente...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid