Ga naar inhoud

Nürburgring lovers


Jupke

Aanbevolen berichten

Zojuist, ir_fuel zei:

Dan zal hij toch een paar kledingstukken moeten uit doen :P

als hij zijn klep openzet heeft hij een omgekeerde skibril :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me nog tijdens de 24h C1 race toen het om middernacht begon te stormen en onweren en ik op zoek was naar de knop voor de ruit blazers. Geen kloten zag ik en ondertussen mijn halve voorruit aan't aandampen.  Ondertussen zoeken en over de radio aan @ir_fuel vragen waar dat zou moeten zitten 😂 Ik weet nog dat ik bij de source bocht door mijn zijruit aan't kijken was waar de muur eindigde om in te sturen. Er had toen ene op de baan moeten staan, had er los ingereden denk ik. Was een schuiver op de middenconsole, zal ik nooit van mijn leven meer vergeten 😆

Dan is zo'n interieur verlichting wel handig. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Waky said:

Dan is zo'n interieur verlichting wel handig. 😅

Alsook vooraf alle knoppen eens overlopen :D

Het zal niet de eerste keer zijn dat ik iemand in een racewagen tref die tijdens zijn stint niet weet hoe hij het regenlicht of de ruitenwissers moet op zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel de leukste race dat ik ooit gereden heb, mede door die geschifte omstandigheden, 130 auto's op de baan, olie en incidenten, een een supertof team FSA 🥰.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Alsook vooraf alle knoppen eens overlopen :D

Het zal niet de eerste keer zijn dat ik iemand in een racewagen tref die tijdens zijn stint niet weet hoe hij het regenlicht of de ruitenwissers moet op zetten.

Absoluut maar je gaat er op dat moment niet van uit dat je die blind moet vinden in de heetst van de strijd. 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Waky said:

Absoluut maar je gaat er op dat moment niet van uit dat je die blind moet vinden in de heetst van de strijd. 😛

Een typisch probleem in de regen. Vraag maar aan @Jokke_vlo, die heeft ooit rondgereden met een raamwisser in de BMW om de condens weg te wrijven tijdens de koers :lol:

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Waky said:

Misschien wel de leukste race dat ik ooit gereden heb, mede door die geschifte omstandigheden, 130 auto's op de baan, olie en incidenten, een een supertof team FSA 🥰.   

Dan moet je weten dat ik het eerste jaar toen ik last minute niet kon rijden ik meerdere piloten heb opgebeld, om GRATIS te rijden (van mijn budget), en er geen enkele het wilde doen wegens te min :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw zat met de opening van haar zaak dat weekend, en ik hoor ze het nog zeggen: "Je gaat mij hier toch niet laten zitten voor met zo'n stomme citroen te gaan rijden zeker?!"  

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Voor zij die dit jaar nog willen gaan: de Ring blijft open tot 13 december. :up: 
Mogen we als Belg nog gaan kijken?
Heb het afgelopen weken wat minder gevolgd en ben dus niet meer op de hoogte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Luv4DLM zei:

Mogen we als Belg nog gaan kijken?
Heb het afgelopen weken wat minder gevolgd en ben dus niet meer op de hoogte.

Ben er vorige vrijdag nog snel even gepasseerd. Aan de Zufahrt mocht je niet binnen. Ben even op de parking aan Brunchen gaan kijken. Daar waren linten gespannen en iedereen keek vanuit zijn wagen. Ben ook niet uitgestapt en ik weet dus niet of er controle is. Er was een Porsche TD die net op z’n einde liep en ik heb niet gewacht op de TF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog een filmpje gezien van Misha en Robert (Apex racing) waarin ze het onder andere hebben over de taxi ritten op de Ring. Blijkbaar mogen er maar 4 "firma's" taxiritten doen op de Ring. Die licentie is 3 jaar geldig. Na 3 jaar mag elke firma een blind bod doen voor een licentie. En momenteel is het dus zover, de 3 jaren zijn voorbij, dus kan er opnieuw geboden worden. Voor Apex blijkt dit niet winstgevend te zijn, dus ze twijfelen nog om een bod uit te brengen. Want dit brengt natuurlijk wel interessante ontmoetingen, spannende ritten en veel publieke belangstelling mee. Er zou ook een gerucht de ronde doen dat Hyundai zou interesse hebben en tegen zo een fabrikant valt natuurlijk weinig te beginnen op gebied van budgetten.

Ik wist helemaal niet dat het aantal taxirit aanbieders beperkt was tot 4 en dat dit via een blind bod beslist werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog een filmpje gezien van Misha en Robert (Apex racing) waarin ze het onder andere hebben over de taxi ritten op de Ring. Blijkbaar mogen er maar 4 "firma's" taxiritten doen op de Ring. Die licentie is 3 jaar geldig. Na 3 jaar mag elke firma een blind bod doen voor een licentie. En momenteel is het dus zover, de 3 jaren zijn voorbij, dus kan er opnieuw geboden worden. Voor Apex blijkt dit niet winstgevend te zijn, dus ze twijfelen nog om een bod uit te brengen. Want dit brengt natuurlijk wel interessante ontmoetingen, spannende ritten en veel publieke belangstelling mee. Er zou ook een gerucht de ronde doen dat Hyundai zou interesse hebben en tegen zo een fabrikant valt natuurlijk weinig te beginnen op gebied van budgetten.
Ik wist helemaal niet dat het aantal taxirit aanbieders beperkt was tot 4 en dat dit via een blind bod beslist werd.
Klopt en dat van Hyundai klopt ook, die zijn een I30N aan het prepareren met redelijk wat onderdelen van hun TCR wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Capitol zei:

Ik wist helemaal niet dat het aantal taxirit aanbieders beperkt was tot 4 en dat dit via een blind bod beslist werd.

Idem, ik dacht dat er veel meer dan 4 waren.. dacht dat elke auto verhuur garage wel taxi ritten aanbood (of mag aanbieden). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ze dat allemaal in regels gegoten hebben sinds de nieuwe eigenaar er is. Net zoals ze nu een officieel systeem hebben voor laptimes voor constructeurs enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Capitol said:

Ik wist helemaal niet dat het aantal taxirit aanbieders beperkt was tot 4 en dat dit via een blind bod beslist werd.

da's wel wat grof. wie te weinig biedt, zit opeens met 1 of meerdere auto's waar ze iets anders mee moeten doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 4 Taxi licenties gaan dus over het rijden tijdens de TF. Tijdens trackdays mogen meer firma's taxi-ritten aanbieden als de organisator van de trackday het toelaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Toyota GR Yaris Winter Driving Fun Around the Nürburgring! - YouTube

PFiewwww! Dat ziet er daar in de winter even leuk uit als in de zomer 🙂

 

2 juli terug een full day trackday geboekt met de RingFreaks e90 325i 🥳
In oktober 2019 had ik de e36 325i van daar, echt heerlijk een dag knallen

Link naar reactie
Delen op andere sites




PFiewwww! Dat ziet er daar in de winter even leuk uit als in de zomer [emoji846]
 


Is het daar ook, wij gaan altijd als er sneeuw ligt voor een wandeling over het circuit. Even mythisch maar in een andere sfeer.

Dit jaar slaan we over omwille van de gekende redenen, jammer want er is daar nog nooit zoveel sneeuw gevallen als de laatste 10 jaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Zijn er mensen die dit weekend al toeristenritten gaan doen?

Ik den dat de Polizei buitenlandse platen wel extra gaat controleren [emoji854]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid