Ga naar inhoud

Nürburgring lovers


Jupke

Aanbevolen berichten

Kris Cools zijn team en nog 11 anderen worden gediskwalificeerd... Als ik het goed begrijp omdat ze te weinig rijtijd benut hebben. Beetje vreemd als je zelf de race voor uren stopzet.

http://gt-place.com/2020/09/27/nicht-erreichte-mindestfahrzeit-zwoelf-disqualifikationen-bei-24h-nuerburgring/?fbclid=IwAR22ohuVtOTx5XeP36bpTnJtvi_ljBWeklPTO6O6NsdrZw7FvEBdg6UI1rw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere rijder moet minstens 15 laps doen.
Opvallen dat er 12 teams zich daar aan laten vangen hebben, ik hoorde op de Duitse stream dat de winnende auto even voor het einde een rijder heeft laten opstappen omdat die er ook niet aan ging komen. Zo konden ze hun overwinning behouden.

Dat zijn geen kleine teams die zulke fouten maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Opvallen dat er 12 teams zich daar aan laten vangen hebben, ik hoorde op de Duitse stream dat de winnende auto even voor het einde een rijder heeft laten opstappen omdat die er ook niet aan ging komen. Zo konden ze hun overwinning behouden.

Dat zijn geen kleine teams die zulke fouten maken.

Er zijn dan ook zoveel regels en uitzonderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsers he.

Het reglement zal zeggen:

- elke piloot 15 laps

- rode vlag = klok loopt door

- als minstens X % van de totale tijd effectief gereden is geldt de koers als zijnde "volledig"

 

en voila, dan krijg je dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die gasten zijn toch echt van een andere planeet. Op bepaalde momenten is dat gewoon op puur gevoel rijden doordat je niks meer ziet door die sprays.

Vervisch heeft trouwens zijn kunnen daar weer getoond. Nam de start in de Audi en bracht hem van P13 binnen op P2. Zotjes...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/10/2020 om 11:37, Polygoon zei:

Precies filerijden op de Antwerpse ring :D 

Had het ook al gezien

echt fenomenaal

die mannen hebben serieuze downforce door hun gigantische ballen denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/10/2020 om 13:10, korneeldebruyn zei:


Die gasten zijn toch echt van een andere planeet. Op bepaalde momenten is dat gewoon op puur gevoel rijden doordat je niks meer ziet door die sprays.

Vervisch heeft trouwens zijn kunnen daar weer getoond. Nam de start in de Audi en bracht hem van P13 binnen op P2. Zotjes...

Waarom steekt daar ook geen deftige ruitenwisser op :) ? Die stopt in het midden en hapert om de vijf voet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/10/2020 om 13:10, korneeldebruyn zei:

Op bepaalde momenten is dat gewoon op puur gevoel rijden doordat je niks meer ziet door die sprays.

Tijd om rain dance nog eens van onder het stof te halen

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor en zie Dale Lomas wel graag bezig, altijd een fijne babbel met die kerel als je hem op de parking van Devil's Dinner tegenkomt.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een filmpje gezien van Robert Mitchell van Apex met de 488 Pista. Ze vergelijken daar de Pista met de McLaren 620 op gebied van slijtage van banden en remblokken. Dat zijn enorme verschillen die toch wel serieus straf zijn aangezien het toch 2 "vergelijkbare" auto's zijn.

620: 22 rondjes met de voorbanden
Pista: meer dan 80 rondjes

De 620 verbruikt ook bijna 3 keer zoveel remblokken. Op de Pista zijn de voorste blokken vervangen na 4400 km ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant verschil. Benieuwd hoe ze het uitleggen. Iets met progressiviteit, de 620 die op een of andere manier bruter is? De electronica kan veel verschil maken bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok maar toch enkele vraagtekens bij zo een vergelijking.. 

Wie heeft die rondjes gereden? Zelfde remblok/schijf? Zelfde type band? Als je start met een verse band gaat die veel sneller op zijn, dan wanneer je bijvoorbeeld start met een band die al een heat-cycle achter de rug heeft.  

En inderdaad als er met elektronica aan wordt gereden dan kunnen de remblokken extra hard slijten natuurlijk. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Waky zei:

Ja ok maar toch enkele vraagtekens bij zo een vergelijking.. 

Wie heeft die rondjes gereden? Zelfde remblok/schijf? Zelfde type band? Als je start met een verse band gaat die veel sneller op zijn, dan wanneer je bijvoorbeeld start met een band die al een heat-cycle achter de rug heeft.  

En inderdaad als er met elektronica aan wordt gereden dan kunnen de remblokken extra hard slijten natuurlijk. 

 

één persoon, namelijk de eigenaar van beide wagens.

De Pista staat op AR-1, ik ben niet zeker of de 620R ook op AR-1 staat. Ik denk eerder  Trofeo R.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid