Ga naar inhoud

Nürburgring lovers


Jupke

Aanbevolen berichten

5 minutes ago, Maxime S said:

Interessante discussie. 

Langs de ene kant behoort het toelaten van Manta's en Dacia's tot de unieke charme van de N24. Nergens ter wereld vind je zo'n gevarieerd startersveld.

Ja, maar zelfs de Manta is een vliegmachine in vergelijking met die Dacia. Vandaar dat ik zeg dat er een grens moet zijn.

Het is de 24h van Zolder niet. Dat circuit is veel veiliger voor multi-class racen en zelfs daar hangen ze regelmatig in mekaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat me het anders stellen: denk je dat het zoveel goedkoper is daar te racen met een Dacia waar je een Clio Cup blok heb ingelegd + de ganse ombouw, dan een E46 M3 circuitracer met meer dan 300pk te pakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Maxime S zei:

De Ring is lang, maar niet breed

Estre laat weten dat het gras deel is van de ring

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de frustratie van de Dacia mensen niet. Dan hebben ze bij de vorige editie hun ogen goed dicht geknepen. Je kan daar niet starten met zo een auto en verwachten dat het goed gaat. Dan zijn ze naïef en des te gevaarlijker. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me meer een gevalletje "marketing" dan wat anders. Kom je daar met een 3 liter BMW aan de start staan zit je gewoon in de massa. Nu heeft iedereen je gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Normaal gezien dinsdag 15 augustus naar de ring voor een avondje TF 🎉. Circuit is open van 17h30 tot 19h30.

Van plan om iets na de middag vanuit Sint-Truiden richting Eifel te trekken, wat rondjes rijden tot 19h30, iets eten en weer huiswaarts keren.

Toevallig nog iemand van hier ter plaatse of interesse om te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies niet veel animo voor TF hier? 😃

Enfin, plan is om ten laatste 14h te vertrekken in Sint-Truiden richting Prüm en vanaf daar een stuk van de Ardennenrit 23 van @PJH te doen tot aan de ring. Tijdens de avondopening enkele rondjes en weer richting huis.

Als er iemand wil aansluiten, laat maar weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er tem maandag. 5 rondes gereden met de Golf GTI van Ringfreaks. 
 

Ik rij liever de bmw’s, maar het was op zich niet slecht aangezien er meestal een jaar tussen zit. 
 

Als de agenda het toelaat, toch proberen wat regelmatiger te gaan! 

IMG_7361.jpeg

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er dit jaar nog maar één keer geraakt, dagje gepassagierd in een F90 M5 op semi’s. Nu m’n M135i terug in orde is moet ik er dringend terug werk van maken om te gaan. Na mijn crash twee jaar geleden was de goesting ver te zoeken…

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, brjefs zei:

Ben er dit jaar nog maar één keer geraakt, dagje gepassagierd in een F90 M5 op semi’s. Nu m’n M135i terug in orde is moet ik er dringend terug werk van maken om te gaan. Na mijn crash twee jaar geleden was de goesting ver te zoeken…

Hoe is het met de zoon na dat accident? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jonass zei:

Ik was er tem maandag. 5 rondes gereden met de Golf GTI van Ringfreaks. 
 

Ik rij liever de bmw’s, maar het was op zich niet slecht aangezien er meestal een jaar tussen zit. 
 

Als de agenda het toelaat, toch proberen wat regelmatiger te gaan! 

IMG_7361.jpeg

Best een aangenaam pakketje vond ik wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Geertt zei:

Best een aangenaam pakketje vond ik wel. 

Op zich wel, ja.Turbo is altijd aangenaam als het berg omhoog is. De BMW’s zijn gewoon leuker imo omdat het meer inspanning vereist. Zeker de e36 325’s ( die er ondertussen uit zijn ). De e90 330i was ook best aangenaam. 
 

Filmpjes ontvangen, 9m16 met wat inhouden om sneller verkeer te laten passeren. 9min rond is haalbaar denk ik. Geen idee hoe goed dat is, voor mezelf best tevreden van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week zondag zonder tegenslag of file( komen van Tjechië) passeren we bijna  de Nurburgring dus klein ommetoerke durven we wel eens doen naar daar😃

Is ook al van voor Corona dat we daar nog zijn geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jonass zei:

Op zich wel, ja.Turbo is altijd aangenaam als het berg omhoog is. De BMW’s zijn gewoon leuker imo omdat het meer inspanning vereist. Zeker de e36 325’s ( die er ondertussen uit zijn ). De e90 330i was ook best aangenaam. 
 

Filmpjes ontvangen, 9m16 met wat inhouden om sneller verkeer te laten passeren. 9min rond is haalbaar denk ik. Geen idee hoe goed dat is, voor mezelf best tevreden van.

Spijtig dat die E36's eruit zijn. Dat waren leuke auto's waar je met genoeg momentum vlotte dingen mee kon uitsteken.

De F30 328i vond ik de minste van de reeks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/5/2023 om 17:11, PJH zei:

Estre laat weten dat het gras deel is van de ring

Gebhardt antwoordt met "Hou mijn pint es vast." Heb niet geteld hoeveel hoeken ge zo kunt afsnijden. Zal niet overdreven zijn. Ok op 6:15 misschien wel wat 🙂

 

aangepast door Le Capri Mauve
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ligt het aan mij of is dat niet zoooooooooo zot?

GT2RS is momenteel recordhouder met 6.38. Dat is 700pk/750Nm. Dit spel is 1914pk en 2350Nm.....ok, de rimac was begrensd op 350km/h voor deze run, maar de GT2RS doet maximum 309km/h op 't recht stuk. Heel het recht stuk bijna heeft de Rimac dus 40km/h meer.

Ik had meer verwacht van dat krel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nevera weegt 2.3 ton, dat steek je niet weg in de bochten. Ook een Gt tov een track focussed GT3 RS. 

Wat je verliest in de bochten haal je niet allemaal in op de rechte stukken. De RS gaat bvb aan Sabine Schmidt al 12km/u rapper er door. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht er iemand interesse hebben ; 

Beste ronde van de dag. Op zich vrij ok mee, moet alleen nog meer breedte gebruiken van het circuit. 
 

Porsches blijven gevaarlijk, ik kijk altijd spiegels voor de bocht om te bepalen of ik mijn lijn kan rijden of niet. Niets te zien, bij uitkomen bocht ga ik breed en zit hij plots links van mij. 

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid