Ga naar inhoud

Nürburgring lovers


Jupke

Aanbevolen berichten

Toen ik het hoorde dacht ik eerst dat die rijdende chicane roekeloos geweest was maar na de video 10x gezien te hebben kan je alleen maar concluderen dat de Porsche in fout is. Domme fout met zware gevolgen 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Maxime S zei:

wat was de reden ? Heb dat gemist 

Zijn team maat heeft de Dacia aangereden en het is niet meer goed gekomen met de Porsche. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

Toen ik het hoorde dacht ik eerst dat die rijdende chicane roekeloos geweest was maar na de video 10x gezien te hebben kan je alleen maar concluderen dat de Porsche in fout is. Domme fout met zware gevolgen 😞 

Het feit dat ze direct 3500EUR boete gekregen hebben en ze gaan beslissen over de piloot zijn permit af te nemen zegt ook genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Lotuzzz zei:

Die Manta is bijvoorbeeld best nog vlot.

Wat zijn de gemiddelde rondetijden van de Manta en de Dacia?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

 

 

Ow, ik dacht dat er twee identieke Porsches waren als deze en dat het dus bijgevolg die andere was!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Asserti zei:

Wat zijn de gemiddelde rondetijden van de Manta en de Dacia?

De Kissling Manta is een 930kg wegende koersmachine met een 255pk sterke atmo 2L. Die doet ongeveer 9min30 over de full lap.
De Dacia is 165bhp en onbekend gewicht, met een laptime van +12min.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, PJH zei:

De Kissling Manta is een 930kg wegende koersmachine met een 255pk sterke atmo 2L. Die doet ongeveer 9min30 over de full lap.
De Dacia is 165bhp en onbekend gewicht, met een laptime van +12min.

200 pk voor de Dacia, vorige jaren 163

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, PJH said:

Mss moet ik me gewoon inschrijven met de E30 ❤️ 

Die is te oud. Daar ga je een derogatie voor moeten vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Asserti zei:

Wat zijn de gemiddelde rondetijden van de Manta en de Dacia?

Had het onlangs ook even opgezocht in de results:

image.png.87441a1ecfd6f0e59b9d2e1db63ddbd4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die is te oud. Daar ga je een derogatie voor moeten vragen.

Dat is de reden waarom de Young timer trophy is ontstaan. De Enke chef wou verder met zijn 993 koersen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat eigenlijk een meerwaarde dat bijvoorbeeld deze 24 uurs race openstaat voor alle soort  deelnemers, living the dream.

Voor sommigen hier zou het wel een les in nederigheid kunnen zijn. Autosport is er gelukkig voor iedereen.

Dat is bijvoorbeeld het leuke aan lokale rally's, waar gepassioneerden van alle afkomst genieten van hun sport. Dat die Porsche er los op inreed is enkel te wijten aan een gebrek aan kunde en misschien ervaring van de Porscherijder, helaas.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, saabi said:

Persoonlijk vind ik dat eigenlijk een meerwaarde dat bijvoorbeeld deze 24 uurs race openstaat voor alle soort  deelnemers, living the dream.

Voor sommigen hier zou het wel een les in nederigheid kunnen zijn. Autosport is er gelukkig voor iedereen.

Snelheidsverschillen zijn gevaarlijk. Hoe groter het verschil, hoe groter het gevaar. Dat heeft niks met ervaring te maken. Je zal maar eens met 2 GT3's naast mekaar uit Flügplatz komen en na de heuvel richting Schwedenkreuz rijdt die Dacia daar rechts aan 120 terwijl je daar samen afkomt aan 260.

5 minutes ago, saabi said:

Dat is bijvoorbeeld het leuke aan lokale rally's, waar gepassioneerden van alle afkomst genieten van hun sport. 

In een lokale rally rijden de deelnemers niet door mekaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, saabi said:

Snelheidsverschillen zijn inherent aan gemengde endurance races…it’s part of the game. 

Er zijn grenzen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vandaar dat je geen LMP2's op de 24h ziet 🙂 

Frikadelli heeft hun LMP2 vorig jaar eens losgelaten op de N24 lay-out.

Kwestie van test hoe die wagen aanvoelde, Klaus was daar achteraf zeer tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Luv4DLM zei:

Frikadelli heeft hun LMP2 vorig jaar eens losgelaten op de N24 lay-out.

Kwestie van test hoe die wagen aanvoelde, Klaus was daar achteraf zeer tevreden over.

Nevermind -> was een LMP3

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, saabi zei:

Snelheidsverschillen zijn inherent aan gemengde endurance races…it’s part of the game. 

Ja, maar 40% langzamer is teveel van het goede. Pakt 33%, dan moest de qualy tijd onder de 11 minuten liggen. Wat nog steeds een gigantisch verschil is. Het was een kwestie van tijd dat er iemand ging op zitten, het was te vaak te nipt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante discussie. 

Langs de ene kant behoort het toelaten van Manta's en Dacia's tot de unieke charme van de N24. Nergens ter wereld vind je zo'n gevarieerd startersveld.

Maar de verschillen zijn toch echt wel groot. De Ring is lang, maar niet breed. Zoals Fuel hierboven ergens zegt: als twee of meerdere GT3's in een close battle aan komen stormen op iemand die maar half zo snel rijdt... dat is gewoon oprecht gevaarlijk! Aan die snelheden doe je niet zo maar wat je wil.

Ik begrijp de frustraties en ontgoocheling van die Dacia mensen heel hard. Moet echt om te bleiten zijn als je zo veel geld en energie hebt gestoken in je eigen autosportproject. Langs de andere kant: crashen is natuurlijk part of the game. Het gebeurt bij iedere autosporter vroeg of laat. Heel zuur natuurlijk als het je eigen fout niet is, maar ik kan me niet inbeelden dat die mensen daar nooit rekening zouden mee gehouden hebben. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid