Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik koop geen winterbanden... Ik rijd op all-seasons, het hele jaar door...

En hoe lukt dat? Men zegt dikwijls dat het niet goed is als zomerband en als echte winterband ge niet dezelfde grip hebt...

Winterbanden liggen hier klaar, wachtend op kouder weer.

Ik was net op tijd. 't Begon te sneeuwen toen ik deze ochtend naar de luchthaven reed :rolleyes:

Allemaal verschillende merken, quasi niks meer op voorraad :( hé...

Straf wel altijd want in Duitsland of de Scandinavische landen krijg je zo wat je wil.

aangepast door The Swede
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe lukt dat? Men zegt dikwijls dat het niet goed is als zomerband en als echte winterband ge niet dezelfde grip hebt...

Ik leef toch nog en heb best véél grip op m'n banden (Uniroyal rainsport 2).

Ja aparte winterbanden en zomerbanden zullen wel beter zijn, al merkt de gemiddelde chauffeur, zoals ik, daar echt geen klote van...

Ook nog in gedachte houden dat we maar in Belgie wonen met een gematigd klimaat... Strenge winters of hittegolvende zomers zijn ons eerder vreemd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straf wel altijd want in Duitsland of de Scandinavische landen krijg je zo wat je wil.

Ik heb bij 2 van onze leveranciers gehoord en beiden gaven hetzelfde antwoord... Ook bij Michelin was het noegabolle... M'n leverancier gaat nu kijken om de Michelin Alpin 4 of Pilot Alpin in Duitsland of zo te vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

al merkt de gemiddelde chauffeur, zoals ik, daar echt geen klote van...

Al eens met winterbanden op sneeuw gereden? Zelf mijn vrouw merkt het verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier.

bij mij ook.

Maar hoe stapel je die nu eigenlijk het best?

ik heb ze gewoon per 2 op elkaar gelegd op de grond. is dit goed of moeten ze rechtstaan, of allemaal apart,....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens met winterbanden op sneeuw gereden? Zelf mijn vrouw merkt het verschil.

In de sneeuw moet ik schuiven... Dus enkel plezierritjes en werkritjes, voor de rest kom ik in de sneeuw niet buiten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja aparte winterbanden en zomerbanden zullen wel beter zijn, al merkt de gemiddelde chauffeur, zoals ik, daar echt geen klote van...

. Strenge winters of hittegolvende zomers zijn ons eerder vreemd...

een wereld van verschil, geloof me.

2jaar geleden sleerde ik van hot naar her, en sinds vorig jaar wintersloffen en man je hebt precies geen sneeuw onder je wielen.

waar anderen tegen 10km/u ploeteren, ga jij ze op een rijvak waar gaan kat op durft, aan een vlotte snelheid voorbij.

de laatste 2 winters hebben we idd geen sneeuw gezien:roll:

ligt wel ook aan de bandenmaat, natuurlijk. als e rop je stoomboot 16inch ballonbandjes liggen merk je weinig verschil. maar met 18duims zomerbanden is het verschil immens.

op de clio bv. liggen gewone 15inch banden en die gaat ook overal door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leef toch nog en heb best véél grip op m'n banden (Uniroyal rainsport 2).

Ja aparte winterbanden en zomerbanden zullen wel beter zijn, al merkt de gemiddelde chauffeur, zoals ik, daar echt geen klote van...

Ook nog in gedachte houden dat we maar in Belgie wonen met een gematigd klimaat... Strenge winters of hittegolvende zomers zijn ons eerder vreemd...

Al eens met winterbanden op sneeuw gereden? Zelf mijn vrouw merkt het verschil.

Mijn grootmoeder is 82 en heeft vorige winter voor de eerste keer in haar leven op winterbanden gereden en zelfs zij merkt het verschil! (ze wist niet dat het winterbanden waren, maar ze kwam wel zeggen dat haar nieuw banden veel beter waren, hoewel haar zomerbanden er ook nog maar 5000km op zaten ;)) Het gaat hier trouwens over een Honda Logo.

Ik heb nog nooit iemand gehoord die met winterbanden gereden heeft, die zegt dat hij met zijn winterbanden niet beter af was. Omgekeerd wel, TCT lijkt mij daar een mooi voorbeeld van ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat nu eenmaal zotte kosten...

Tot nu toe steeds de winters heelhuids doorgekomen, dus ikke blij...

Moesten we al schuivend eens iets raken ofzo, hebben we dikke pech en kunnen we balen, maar de omnium komt dan ook weer to the rescue...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat nu eenmaal zotte kosten...

Tot nu toe steeds de winters heelhuids doorgekomen, dus ikke blij...

Moesten we al schuivend eens iets raken ofzo, hebben we dikke pech en kunnen we balen, maar de omnium komt dan ook weer to the rescue...

Ik ben vorige winter net tot stilstand kunnen komen op sneeuw en ijzel voor mijn buurmeisje dat al spelend de straat overstak.

Op die moment denk je echt niet aan je eigen schade mocht het niet gelukt zijn van te stoppen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moesten we al schuivend eens iets raken ofzo, hebben we dikke pech en kunnen we balen, maar de omnium komt dan ook weer to the rescue...

Het feit dat de vrijstelling wellicht evenveel kost als winterbanden denk je weer niet bij na? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt wel ook aan de bandenmaat, natuurlijk. als e rop je stoomboot 16inch ballonbandjes liggen merk je weinig verschil. maar met 18duims zomerbanden is het verschil immens.

op de clio bv. liggen gewone 15inch banden en die gaat ook overal door.

Heeft met de breedte en het gewicht van de kar te maken.

Moesten we al schuivend eens iets raken ofzo, hebben we dikke pech en kunnen we balen, maar de omnium komt dan ook weer to the rescue...

Even bij nadenken:

Krijg jij van je omnium ook een nieuwe baby?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soit, ik ga geen winterbanden leggen. (<- punt)

Nog nooit problemen gehad, of ik zou ze zelf moeten gezocht hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste keer dat ik met een RWD de winter inga, ik had me voorgenomen dat als ik een RWD kocht ik ook winterbanden nam. Heb ze hier liggen (Uniroyals op staal), ben eens benieuwd wat het doet, maar heb al op andere auto's ervaren dat het wel wat verschil uitmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toptip: niet te grof schuren als het niet nodig is, anders blijf je schuren. Ik spreek uit ervaring :(

Ik heb zelf ook al een aantal setjes gedaan. Oa de gulli's die op m'n benz liggen.

Voorbereidend werk is alles, inderdaad niet te grof schuren, doorgaan tot een redelijk kleine korrel (pakweg 400), eventueel spuitplamuur gebruiken bij krassen, veel dunne laagjes lak spuiten en véél vernis gebruiken. Die maakt de textuur van de lak dicht, en zorgt er voor dat je velgen nog vrij onderhoudsvriendelijk zijn.

Ik koop geen winterbanden... Ik rijd op all-seasons, het hele jaar door...

matig tot slecht in de winter, matig tot slecht in de zomer. Schitterende keuze!

Ik leef toch nog en heb best véél grip op m'n banden (Uniroyal rainsport 2).

Ja aparte winterbanden en zomerbanden zullen wel beter zijn, al merkt de gemiddelde chauffeur, zoals ik, daar echt geen klote van...

Uniroyal rainsport 2 is een doodgewone zomerband en absoluut geen all-season ;)

Zoveel all-seasons zijn er eigenlijk niet op de markt. Goodyear Vector is zowat de bekendste denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier liggen de winterbanden klaar om te monteren op de 190

Ga eerst nog wel wachten tot de auto terug normaal uitgelijnd is, want zoals hij nu staat (EVOII-uitlijning) raak ik met de AMG's, dus eerst een setup vinden dat ik niets raak met de AMG's, en dan winters monteren.

Op de Clio komen geen winterbanden, waarschijnlijk wordt die kar zelfs gewoon uitgeschreven, zie niet in waarom ik een FWD met veel te veel power vooraan zou gebruiken in de winter als ik een RWD staan heb :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had een groter verschil verwacht tussen winter en zomerbanden.. Merkte het verschil vooral bij het optrekken en in de bochten, vond ze nu niet speciaal veel beter presteren bij het remmen. Iets beter, maar niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb deze zomer eens voor budgetbanden gekozen en ben gisteren in de regen een paar keer verraderlijk uitgeschoven mét en zonder esp :unknown:

Dat deed me een beetje denken aan het autoblog filmpje over budgetbanden.

Ik bespaar voortaan niet meer op banden :)

Eerstdaags winterbanden(pilot alpin) plaatsen omdat ik daar toch wel tevreden van ben, ook bij 15°C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat de vrijstelling wellicht evenveel kost als winterbanden denk je weer niet bij na? :P

Waarheid als een koe, winterbanden zijn mijn beste aankoop tot nu toe geweest.

Geschift verschil met gewone banden:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid