Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Pff, ik wil in de sneeuw gaan spelen en liefst met een RWD.
Ik hoop dat te kunnen, dit jaar nog!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Na jaren met succes op 18" zomerbanden de winter door te brengen ga ik nu eens voor winterbanden gaan, wil met mijn nieuwe velgen niet teveel in het zout rijden. Ga voor Nokian's gaan.

Het feit dat de vrijstelling wellicht evenveel kost als winterbanden denk je weer niet bij na? :P

Ik heb een Engelse franchise, dus dat is geen probleem :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n velgenbomen, van toen er een actie was bij Action 8) 11 euro ofzo.

Maar ik heb ook een set gewoon op elkaar liggen, wegens plaatsgebrek.

had ik vorig jaar ook zien staan, maar men bandenmaat was te groot.

mijn winterbanden komen erop als het echt winter is. dus vriezen 's nachts en overdag niet boven de 5°

zal dus iets van midden december zijn waarschijnlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat weer hard met de winterbanden. Vraag 2 weken geleden prijs voor een setje voor mijn vriendin haar DS3. 148 euro/stuk. Ze laat dat wat aanslepen en zegt dan dat ik ze maar moet bestellen daar, stuur terug een mail, ondertussen waren ze al 160 euro/stuk :shock:

Het gaat over een setje Michelin Alpin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat weer hard met de winterbanden. Vraag 2 weken geleden prijs voor een setje voor mijn vriendin haar DS3. 148 euro/stuk. Ze laat dat wat aanslepen en zegt dan dat ik ze maar moet bestellen daar, stuur terug een mail, ondertussen waren ze al 160 euro/stuk :shock:

Het gaat over een setje Michelin Alpin.

maat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

195/55/16

Prijzen bij PSG.

Zelfde maat als de MINI winterbanden.

Ik ga voor de Dunlop 4D gaan denk ik. Op dit moment staat die nog aan ongeveer €125 incl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee weken terug 86€/stuk betaald voor 195/65 R15 (Goodyear Ultragrip 8 ). Dat kan toch niet zo'n groot verschil zijn?

195/65/15 is iets heel anders dan 195/55/16. De eerste is veel couranter

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb ook niet echt lang gezocht naar welk merk/type winterband. Ik hoor veel goeie dingen over die Michelins dus die zijn het geworden. Pilot Alpine voor de ene en Alpine voor de andere auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Goodyear is Michelin ni.

Ook al. Het verschil zit vooral in de prijs :D

Net even gekeken, een maand geleden kocht ik de UltraGrip 7+ voor 112.70€ dacht ik. Staan nu 122€ ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gebrek aan Michelin's zijn het de volgende geworden:

Continental WinterContact TS830P 225/45R17 94V

Ik ben eens benieuwd... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Continental WinterContact TS830P 225/45R17 94V

Ik ben eens benieuwd... :?

2e bij de ANWB wintertest, normaal beter in zware omstandigheden dan de michelins, maar doet onder voor michelin op slijtagegebied.

Welke prijs heb je ervoor gekregen? (mag ook via pb) ik zoek exact dezelfde bandenmaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2e bij de ANWB wintertest, normaal beter in zware omstandigheden dan de michelins, maar doet onder voor michelin op slijtagegebied.

Welke prijs heb je ervoor gekregen? (mag ook via pb) ik zoek exact dezelfde bandenmaat.

Ik heb de prijs nog niet, ik heb ze gewoon besteld, met wat geluk heb ik deze avond de prijs op mail staan, dan laat ik iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

opletten dat er een sneeuwvlokje of berg opstaat bij de nokian's.

je hebt ze ook zonder die symbolen en dan zijn het enkel mud banden en geen snow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
opletten dat er een sneeuwvlokje of berg opstaat bij de nokian's.

je hebt ze ook zonder die symbolen en dan zijn het enkel mud banden en geen snow.

Thnx voor de tip ;) Zal het zeker vermelden bij het bestellen (en checken bij het opleggen) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben aan het twijfelen of ik 2 nieuwe winterbanden ga kopen.

Op de 2 banden die er achteraan oplagen zit nog 4mm, eigenlijk wat weinig voor de winter als het erg wordt.

Langs de andere kant is mijn bandenmaat (205/55R15) wel zo een maat die ik hartje winter nog altijd snel kan krijgen als nu normaalgezien. Hoewel enkel Fulda die maat nog maakt.

Eigenlijk heb ik 3 opties:

- 4 nieuwe banden kopen, 4 banden van een jaar oud verkopen op het moment dat er een pàk sneeuw ligt

==> Als ze verkocht geraken, waarschijnlijk de goedkoopste manier. Als ze niet verkocht geraken de duurste

- 2 nieuwe banden kopen en monteren indien nodig

==> Max 2 dagen rijden met de "oude" winterbanden vooraan, indien geen superslecht weer volgend jaar wel nieuwe banden, maar wel al een jaar verouderd

- 2 nieuwe banden kopen wanneer nodig

==> Indien moeilijkheden met levering optreden mogelijk problemen met tractie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was wat een het lezen over banden en ik iets intressant tegen. http://www.wheels-inmotion.co.uk/forum/index.php?showtopic=165

Na het checken van mijn winterbanden zitten de "runout stripes" langs binnen en aan de andere kant langs buiten, met andere woorden het zou goed kunnen dan mijn auto naar een kant gaat trekken. Nu vraag ik mij af of je hier iets aan kan doen. Moet een bandencentrale dit niet weten en zorgen dat hij banden voor links en rechts bestelt?

Ik hoop dat het niet merkbaar is want anders zit ik er weer mee.

Trouwens op mijn zomerbanden zaten de "runout stripes" wel goed (zijn nu niet meer zichtbaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid