Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Dunlop WinterSport 4D voor de Mini zijn net geleverd, en dat ziet er goed uit! :)

Fabricage datum is 4111 ! Dus ik heb ze vers van de pers gekregen :shock:

banden-pneu online heeft ze hier ook op 2 dagen geleverd. Echt wel content van die gasten hun diensten en prijzen !

Nu de wintervelgjes nog eens proberen herspuiten en dan die banden erop :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ofwel een directionele band (dus met een pijl) of je banden hebben een "inside" en "outside".

Dat moet gewoon correct zijn, zoniet is je bandenleverancier idd in fout IMHO.

Het zijn directionele banden dus met een rotatiepijl en die staan in de goede richting dus dat is in orde. Waar ik het over heb zijn de gekleurde strepen op het profiel van de band (blauw en rood, wit geeft het midden aan)

dotsandstripes_VEU_PakWheels(com).jpg

Die strepen zitten bij mij beiden links van de band, wat ik lees is dat die strepen ofwel aan de binnenkant van de band moeten zitten ofwel aan de buitenkant.

Andere zeggen dan weer dat die strepen gewoon aangeven wat type band het is, iets voor de fabrikant dus.

aangepast door Japy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien staat er op de flank van de meeste banden een "inside" en "outside" en nog eens een draairichting.

Tenzij je bandenboer dus een volslagen idioot is, lijkt het me sterk dat het dan nog verkeerd ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar als je zowel rotation als in en out respecteert, dan kun je geen fouten maken met die runout stripes eh ;)

Tuurlijk kan dat wel, als de runout stripes allemaal aan bv. de rechter kant zitten en de rotatiepijl staat goed kan je die band niet omdraaien. Dan zouden de runout stripes wel goed staan maar is de rotatiepijl verkeerd aan een kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dan zou je helemaal niets met die banden kunnen aanvangen...

Ze kunnen gebruikt worden maar met het risico dat mijn auto naar een kant gaat trekken. Dit kan opgelost worden door 2 nieuwe banden met dezelfde productie datum maar hoe ga je dat nu nog vinden.

Eigenlijk is dit de fout van een leverancier maar die bandenboer weet natuurlijk niet beter (90% waarschijnlijk).

Ik heb er nog geen meter mee gereden maar de 7 dagen zijn natuurlijk over, ook wil ik niet terug naar die bandenboer want hij heeft mijn velgen al beschadigd en hij wil het niet toegeven.

Ik ga gewoon zien wat mijn garage zegt aangezien ik daar een afspraak heb om zomer naar winter te wisselen, het zijn trouwens wel BMW approved banden (met ster). Misschien dat ik daar iets kan regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff er is hier gestrooid

daar sta ik met mijn kostelijke zomerbanden : sss

Echt hè wtf! Beetje zout aan het verspillen. Binnenkort zijn ze weer aan het bleiten dat het zout o pis :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kameraad vroeg me om eens rond te horen naar goeie winterbanden.

Iemand 'n tip voor een goeie prijs-kwaliteit band voor 185 65 R15 88T ?

Goeie bandencentrale in het Antwerpse, kanten van Turnhout eveneens welkom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze gisteren laten leggen.

Dunlop SP Winter Sport 4D.

Krijgen goeie reviews, maar ik heb toch de indruk dat ze op droge ondergrond echt veel minder plakken dan mijn zomerbanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er eens goed over nagedacht en ga ook winterbanden leggen op de A7, maar wel op mijn 20 inch velgen want heb geen zin om 5 maand op lelijke velgen rond te karren...

Momenteel (zo geleverd) liggen er dus Yokohama banden op in maat 265/35 R20

Bij autobandenmarkt heb ik in die maat de keuze uit:

* Pirelli W240 Sottozero

* Dunlop SP WinterSport 3D

* Yokohama Advan Winter

Iemand ervaring met deze banden?

De Pirelli's en Dunlop's kosten ongeveer evenveel, maar de Yokohama's zijn toch duidelijk goedkoper...

Uit mijn ervaring met zomerbanden zou ik eerder niet voor de Pirelli's gaan en veel liever voor de Dunlop's. Op de X5 lagen dunlop's en was ik super tevreden over en in het verleden lagen op mijn Ibiza Pirelli's bij de levering, maar die zater er nogal snel door waarna ik op dunlop ben gaan rijden en dat was vele beter.

Maar gezien er nu Yokohama's op mijn kar liggen twijfel ik om toch niet gewoon voor dezelfde winterbanden te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's vaak een valse indruk hoor. Door de lamellen geven de banden een beetje meer mee, en dat voel je, maar de effectieve remafstand en bochtensnelheid doen niet zoveel onder voor die van zomerbanden.

Ja, maar hij patineert bij vertrekken op plaatsen waar dat gisteren niet gebeurde. En die indruk is vrij echt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yokohama zijn zeker goede winterbanden, heb er zelf ook opliggen maar wel in 235/40/18

Ik zou ze in Duitsland kopen, scheelt makkelijk 50euro of meer per band tov autobandenmarkt voor dit soort maat van banden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze gevonden op banden pneus online voor 300 per band wat nog eens 50 eur minder is dan op autobandenmarkt.

Voorstellen voor andere sites in duitsland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx, maar niet echt goedkoper...

Goedkoopste is 25 eur per band goedkoper dan banden pneus online, maar is wel een 2008 band. Bovendien veronderstel ik dat die wel leveringskosten gaan aanrekenen.

Ik zoek nog even wat revieuws op en ga die dan bestellen. Nu even rondbellen naar een bandenboer die ze erop wil trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht ik van jou zijn zou ik zelfs een maatje smaller leggen, 255/35/20, nog binnen de limiet en als winterband is het zelfs beter om iets minder breed te rijden.

Maar blijken duurder te zijn in deze maat....

aangepast door SU MISURA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar hij patineert bij vertrekken op plaatsen waar dat gisteren niet gebeurde. En die indruk is vrij echt :D

Je moet ze nog wat inrijden, had dat ook.

Maar 900km verder op de mijne kan ik wel besluiten dat m'n voortrein veel minder efficient is met wintersloffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze gevonden op banden pneus online voor 300 per band wat nog eens 50 eur minder is dan op autobandenmarkt.

Heb met banden pneus online gewerkt voor mijn 2 laatste sets banden. Top service van die gasten en snelle levering !

Mijn winterbanden hadden een productiedatum van de week ervoor, dus die mannen zitten wel dicht bij de producent denk ik dan ! :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid