Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

idd heb ook al 3 sets bij hun besteld. steeds correcte snelle levering.

nu de eerste keer een voorgemonteerde laten afkomen, dus ben benieuwd of ze goed uitgelijnd zijn.

ook de dunlop 4d winterbanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straffe bandencentrale die uw auto op afstand kan uitlijnen :lol:

(zeker dat je niet balanceren bedoelt? )

banden worden toch op de velgen uitgelijnd?

dus snap het probleem niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren 4 Nokian W+ besteld via autobandenmarkt.be.. Ben eens benieuwd hoe snel ze geleverd gaan worden. Banden laat ik wel pas over een tijdje leggen denk ik. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook benieuwd naar.

Er beginnen nu al problemen te komen met leveringen via de gewone kanalen....

Heb me altijd afgevraagd of die mannen van autobandenmarkt écht zo een grote stock hebben, of dat die gewoon de levering uitstellen totdat ze de banden hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van plan om mijn wielen komend weekend te verwisselen (zomerbanden liggen op de standaard 17" alu velgen; winterbanden liggen op 16" stalen velgen) maar ga er toch nog even van af zien gezien de hoge temperaturen. Het is ook niet de bedoeling dat ze al versleten zijn vooraleer de winter begint :D .

Btw, mijn winterbanden zijn Dunlop SP Winter Sport 3D in de maat 205/55 R 16 91H. Op mijn Astra had ik Michelin's en merk niet direct een groot verschil in grip tussen beiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook benieuwd naar.

Er beginnen nu al problemen te komen met leveringen via de gewone kanalen....

Heb me altijd afgevraagd of die mannen van autobandenmarkt écht zo een grote stock hebben, of dat die gewoon de levering uitstellen totdat ze de banden hebben...

vrijdag besteld en vandaag geleverd. en het duurde wat langer omdat er dus velgen bij waren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afspraak voor de wissel gemaakt hier op 19/11, nu snel banden bestellen :D

Ik ga voor de Yokohama's!

typisch naish

iedereen zegt dat de dunlops goed zijn en toch ga je voor degene die het duurst zijn. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ze nog wat inrijden, had dat ook.

Maar 900km verder op de mijne kan ik wel besluiten dat m'n voortrein veel minder efficient is met wintersloffen.

Tjah, de huidige temperaturen en winterbanden :roll: nogal vroeg om een besluit te trekken, niet?

Bij mij komen ze er pas onder als het gaat vriezen 's nachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het verleden lagen op mijn Ibiza Pirelli's bij de levering, maar die zater er nogal snel door waarna ik op dunlop ben gaan rijden en dat was vele beter.

Wat een rare redenering.

Dat is zeggen dat je geen Mercedes C AMG wilt omdat je ooit een A klasse hebt meegekregen en dat echt niet leuk reed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

typisch naish

iedereen zegt dat de dunlops goed zijn en toch ga je voor degene die het duurst zijn. :D

:lolz:

Hoe verkeerd sommige mensen toch kunnen zijn met hun vooroordelen. De Yokohama's zijn 100 eur per band goedkoper dan de pirelli's of dunlop's :D

Ik pak die omdat er standaard op de A7 ook yokohama's liggen en ze die ook aanraden op sommige sites voor een audi...

Wat een rare redenering.

Dat is zeggen dat je geen Mercedes C AMG wilt omdat je ooit een A klasse hebt meegekregen en dat echt niet leuk reed.

Tja, ik heb er toen met een aantal mensen in de branche over gesproken en die bevestigden dat Pirelli's redelijk snel verslijten.

En met de X5 geen keuze want de enige die de nodige bandenmaat hadden was Dunlop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, de huidige temperaturen en winterbanden :roll: nogal vroeg om een besluit te trekken, niet?

Bij mij komen ze er pas onder als het gaat vriezen 's nachts.

Heb er al 's avonds (veel kouder) ook mee gereden, heb gewoon minder grip vooraan en het voelt gewoon minder stevig aan.

Maar ja, een set ingereden bridgestone potenza's vs een set verse michelin wintersloffen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd de mijne liggen ook klaar te wachten en ik heb er die van men broer bijgelegd. dus eens het begint te vriezen, de wagens in de garage en samen bandjes leggen.

nu liggen die banden natuurlijk al een jaar op hun zelfde plaats. zou ik die eerst moeten gaan controleren van druk. (eens in de koffer leggen) of gewoon der onder leggen en dan naar de carwash rijden (waar zo'n luchtbak staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kameraad vroeg me om eens rond te horen naar goeie winterbanden.

Iemand 'n tip voor een goeie prijs-kwaliteit band voor 185 65 R15 88T ?

Goeie bandencentrale in het Antwerpse, kanten van Turnhout eveneens welkom?

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook over aan het denken om winterbanden online te bestellen en thuis te legen totdat de winter echt begint.

Kan je daar dan gewoon mee naar een bandencentrale rijden om die te laten monteren (koop geen extra set velgen) of is de prijs die ze daar dan vragen om te monteren genoeg om de goedkopere aanschaf teniet te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

langs de andere kant, gezien de relatief weinig kms die wij doen en de ouderdom van de pug al, is het misschien economischer om een goede regenband te leggen waar je een beetje voordeel uit haalt in de winter en die ik makkelijk in de zomer verder kan oprijden.

Vorige winter was er een erg groot verschil tussen de pug (dunlop zomerbanden) en de mazda (uniroyal regenbanden) kwa grip toch.

Sowieso moeten er wel andere banden onder de pug, deze zitten tegen de indicator blokjes aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb banden besteld online en afspraak gemaakt voor wissel...

Niet gevraagd achter de prijs, maar zal toch niet veel moeten afwijken van de prijs die ze geven op die website als partner van autobandenmarkt of banden pneus online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid