dragonfly 12.956 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 Dan heb je geluk, ik heb eens PA3 & PA4 gehad op 1 wagen en dat was een ramp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.642 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 10 minuten geleden, dragonfly zei: Dan heb je geluk, ik heb eens PA3 & PA4 gehad op 1 wagen en dat was een ramp. 4x4 is niet te vergelijken op dat vlak denk ik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 11 uren geleden, msxx zei: Op de F11 heb ik non-RFT Conti's laten leggen. Op de F31 heb ik voor RFT Sottozero's (weet niet precies welke) maar ik wilde een breedset en voor 255 achter bestaat geen RFT... dus daar liggen non-RFT's Conti's op. Ik ben echt verschoten van de grip van de Sottozero's op die voorste wielen. Had die zelf nooit gekozen, maar na deze ervaringen zal ik geen moment twijfelen en ze er zo onder leggen. Vooral omdat ze bij ' normaal' Vlaams weer het ook zo goed doen, ook op het droge bijvoorbeeld. Een wat stuggere winterband feitelijk, ideaal dus. @Jokke_vlo had ze op zijn GTS en was ook verschoten van de grip Klopt ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.956 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 1 uur geleden, msxx zei: 4x4 is niet te vergelijken op dat vlak denk ik? Kan ja, was opgelost eens alles PA4 was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.133 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 29 minutes ago, Jokke_vlo said: Klopt ! Idem hier. Altijd Michelin gehad, nu die Pirelli. OMGWTFBBQ, dag en nacht verschil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 Ik heb ook Sottozero in 18", runflat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.956 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 Wordt nochtans geklopt door de nieuwere banden maar ik vertrouw op jullie In RF sowieso weinig keuze hé Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.133 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 Die Michelins waren zogezegd ook top in de winter. Ik vind de Pirelli een pak beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 Idem Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.133 Geplaatst: 14 augustus 2018 Delen Geplaatst: 14 augustus 2018 Belgische winter he, voor alle duidelijkheid. Kan geen vergelijkende test doen in 30cm poedersneeuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.173 Geplaatst: 25 september 2018 Delen Geplaatst: 25 september 2018 3°C vanmorgen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 25 september 2018 Delen Geplaatst: 25 september 2018 Toen ik gisteravond naar huis reed was ik amper 20m ver toen ik dacht oei, druk te laag, direct aan de kant gezet om te checken voor lek. druk rondom was overal 2 tienden te laag. Was wel verrassend snel gezakt maar toch, loop persies een beetje nerveus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.673 Geplaatst: 25 september 2018 Delen Geplaatst: 25 september 2018 Die Michelins waren zogezegd ook top in de winter. Ik vind de Pirelli een pak beter.Spreken jullie dan over Porsche of de daily? Ik moet zeggen op de Porsche zijn die belachelijk goed! Maar denk dat het onderstel er ook veel toe doet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 Ik heb een buurman met een BMW 1 met M-Pack (en ja dat is belangrijk voor wat volgt) die al het hele jaar met winterbanden rijdt. Dan ontgaat mij de meerwaarde van de BMW 1 toch een beetje. Ik word al knettergek in temperaturen zoals deze (10° Celsius) om met mijn FWD-Audi een bocht te nemen met winterbanden. Meer zelfs, ik werd al zot met mijn Skoda. Die had dan wel geen problemen om zijn (gebrek aan) vermogen op de weg te zetten (75 pk), wat die Audi dus wel vaak heeft als het wat nat is (150 pk) en je opeens de gas induwt. Maar dat zou opgelost kunnen zijn. Gisteren linksvoor lek gereden op de snelweg, direct naar de bandencentrale gevoerd waar ze zo lief zijn geweest meteen twee Pirelli Sottozero's op te leggen ter vervanging van de Uniroyals die er op lagen. Leasing, dus had niets te zeggen over het merk. Enfin, ik lees hier dat grip met die Pirelli's goed is. Ik zal het snel genoeg merken :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 Qua droog weggedrag ben ik geneigd winterbanden vooral als een 'sliphoek' eigenschap te zien . Het is niet dat ge daarmee geen grip hebt of niet snel door een bocht kunt maar het stuurt niet direct en onder druk rijdt ge nogal onder een grote hoek. Zelf wil ik alleen winterbanden als het vriest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 12 minuten geleden, Marvin zei: Ik heb een buurman met een BMW 1 met M-Pack (en ja dat is belangrijk voor wat volgt) die al het hele jaar met winterbanden rijdt. Dan ontgaat mij de meerwaarde van de BMW 1 toch een beetje. Ik word al knettergek in temperaturen zoals deze (10° Celsius) om met mijn FWD-Audi een bocht te nemen met winterbanden. Toyota verkoopt z'n GT86 met minder goed (dynamisch) presterende banden (presteren goed qua rolweerstand). Als de basisbalans van de wagen maar goed zit, is dat toch plezant rijden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bud wijzer 188 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 Hier ook recentelijk mijn winterbanden laten leggen, en mijn bandenboer, zet die altijd steevast op 2.8kg druk. Ik heb hem al tig keer gezegd dat ik dat niet wil, maar hij zweert er bij. "Dat verbruikt minder"... Dus elke keer als ik dan thuis kom...ff wat lucht uit laten. Ik rij een Volvo XC60 met Pirelli zomerbanden. 235+60 18" Als ik de continental winterbanden leg voel ik toch opmerkelijk meer "hang" in de bochten. Geeft een veel minder dynamisch gevoel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 10 minuten geleden, Logic zei: Toyota verkoopt z'n GT86 met minder goed (dynamisch) presterende banden (presteren goed qua rolweerstand). Als de basisbalans van de wagen maar goed zit, is dat toch plezant rijden? De maximale zijdelingse grip van Primacy HP ligt tegen de 0.9G aan bij die auto maar het opvallende van de Primacy HP is dat ge veel situaties hebt met lage grip. De Primacy 4 daarentegen heeft weinig situaties met lage grip, maar de piekgrip is vergelijkbaar. In wegsituaties hebt ge niet echt meer nodig. Ik vind Primacy 4 nogal winterband achtig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.040 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 iemand ervaring met een walvis en zomer/winterbanden? indertijd begonnen met winterbanden bij de ford, want die was niet echt wintervast op 18inch. de abarth idem, voelt veel vaster op de baan met winterrubber ipv met zomerbanden, ook al zijn dezelfde afmetingen en grootte met de allroad puur uit gewoonte van bij de ford, ook winterbanden gelegd, (17inch ipv 18inch in de zomer), en je voelde dat ook wel. de walvis gaat zijn eerste winter tegemoet, en momenteel liggen daar 20inch zomersloffen op. best ook investeren in winterrubber? of is dat minder noodzakelijk door al zijn gewicht. of blijven winterbanden steeds hun nut hebben ongeacht soort wagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 Hoe ver rij je ermee? Ik ben vorig jaar niet zover geraakt om winterbanden te monteren. Maar ik heb ook geen echte winterdagen meegemaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.040 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 niet buiten belgie bij wijze van spreken. maar ik weet dan een brede zomerband gevoeliger is dan een smalle band. aangezien er nu 285 /20 zomerbanden liggen, vraag ik me af, of dat gaat meevallen, of dat het gewicht en 4x4 al een deel gaat compenseren (tegenover bv een porsche 911 of bmw 5 met 20inch velgen) mijn vorige wagen had bv 235/18 liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 Echt koffiedik kijken... Ik ben blijven rijden op zomerrubber, maar heb ook geen sneeuw meegemaakt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 (aangepast) 2 hours ago, Le Capri Mauve said: Zelf wil ik alleen winterbanden als het vriest. Begrijp ik. Zou ik ook verkiezen als dat kon, maar er staan praktische bezwaren in de weg. 1 hour ago, Logic said: Toyota verkoopt z'n GT86 met minder goed (dynamisch) presterende banden (presteren goed qua rolweerstand). Als de basisbalans van de wagen maar goed zit, is dat toch plezant rijden? Misschien wel. Het zal een kwestie zijn van wat rijplezier voor jou en mij betekent ik heb liever grip, maar iemand anders met meer vaardigheden heeft misschien liever iets dat gemakkelijk scheef gaat. Ik ben geen avonturier op dat vlak. Ik dacht vanuit mijn ervaring: met een auto die gemaakt is voor rijplezier, haal je veel van dat rijplezier weg door in de zomer bijvoorbeeld met een minder-geschikt type band te rijden. Ik vind dat zonde. Maar dat komt vanuit mijn denkkader van 'wat is rijplezier' en ik extrapoleer qua grip vanuit mijn winterbandervaringen. Die tonen dus dat ik bijvoorbeeld 45°- of 90°-bochten aan een lagere snelheid moet nemen met winterbanden dan met zomerbanden. Ook op andere types bochten aan hoge snelheid (op- en afritten op de snelweg) heb ik al ervaren dat de stabiliteit achteruitgaat. En dat vind ik niet leuk: liever snel stabiel door een bocht, dan rechtdoor of dat mijn achterkant mij inhaalt 9 november 2018 aangepast door Marvin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 Ik rij nu al enkele jaren met CrossClimates rond, eerst op de Citroën C4, nu op Renault Megane GT. Tot op heden ben ik heel tevreden van die banden, zowel bij warm weer in de zomer als bij koude presteren ze goed. Ook bij felle regen is het een goede band, het V profiel zorgt er namelijk voor dat het water goed word afgevoerd wat de kans op aquaplanning heel sterk verminderd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 9 november 2018 Delen Geplaatst: 9 november 2018 49 minuten geleden, Marvin zei: . Ook op andere types bochten aan hoge snelheid (op- en afritten op de snelweg) heb ik al ervaren dat de stabiliteit achteruitgaat. En dat vind ik niet leuk: liever snel stabiel door een bocht, dan rechtdoor of dat mijn achterkant mij inhaalt De stabiliteit is inderdaad minder, al denk ik dat een groter effect is dat ge u moet aanpassen aan de band: hoe harder ge gaat hoe meer ge uw stuur moet draaien in de bocht. Het is vooral daardoor dat mensen denken dat die band niet gript. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.