Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

27 minutes ago, bt. said:

Ik doe 't voor 't comfort en de prijs.

Prijs ok. Comfort? Merk ik geen verschil.

Dat zijn runflats van 10 jaar terug, die banden die aanvoelden als beton rond je velg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, tuscani said:

iemand ervaring met oponeo.be?

 

is blijkbaar ook een online site, maar het scheelt wel wat in prijs. (prijsverschil van 100€ bv als ik kijk op 4 banden)

Ik heb daar al redelijk veel velgen besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, brjefs said:

In 20 inch zie ik prijzen die het dubbele tot 3x zo duur zijn

Ja jong, 20 inch. 

ALS JE DE GROTE JAN WILT UITHANGEN MET UW DIKKE BMW DAN MOET JE  MAAR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Prijs ok. Comfort? Merk ik geen verschil.

Dat zijn runflats van 10 jaar terug, die banden die aanvoelden als beton rond je velg.

Kan zijn, ik ben er dan ook zo'n 6 jaar geleden van af gestapt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja jong, 20 inch. 

ALS JE DE GROTE JAN WILT UITHANGEN MET UW DIKKE BMW DAN MOET JE  MAAR

 

Ik weet het, net maar gewoon die Sottozero’s besteld, komt nu alles bij mekaar op € 1040 incl BTW

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, jvc said:

215/40 R18 pakken. Meer keuze dus goedkoper :)

Is ook geen probleem voor de keuring.

Zou inderdaad toegelaten zijn, maar ga toch voor de extra set velgen gaan. De JCW velgen zijn iets te kostelijk, mocht mijn madam er 1 van beschadigen dan gaat het mij meer kosten dan wat ik uitspaar met die winterbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bt. zei:

Ik doe 't voor 't comfort en de prijs.

Als ik 1 x plat rij in 5 jaar, zal 't veel zijn, dus neem ik het risico maar ;)

Idem, plus ik heb zo'n compacte compressor in m'n F31 zitten voor het geval dat... Een volledige flat zal je wel niet kunnen verhelpen, maar het doet toch al veel.

Daarnet gebeld; ten vroegste 10/12 de wissel uit te voeren. Dan pas besef je hoe gemakkelijk en snel thuis wisselen wel niet is. Ware het niet dat de versleten zomers eraf moeten en winters erop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik heb daar al redelijk veel velgen besteld.

telkens dezelfde omdat ze niet toegekomen zijn, of ben je tevreden. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wel telkens dezelfde :lol: 

Ja gaat allemaal heel vlot.

zal er ook maar bestellen dan. beetje zonde denk ik, want dan moet ik nog goede zomerbanden eraf trekken om te monteren, maar ben nu al zoveel jaar winterbanden gewoon, dat ik het mijzelf niet ga vergeven als ik ergens in den decor hang.

kan nog altijd even de zomerbanden er weer laten optrekken, want verkopen zal wel niets opbrengen denk ik.

en met die luchtophanging lees ik dat je die in een speciale stand moet zetten als je een wiel wilt veranderen? de walvis weegt ook wel wat meer dan de allroad en de abarth, dus zal vermoedelijk daar de wissel toch uitbesteden ipv zelf te doen. of speelt dat allemaal niet veel rol die ophanging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu mijn derde auto waar er Sottozero 3  onderkomen.   Qua nadelen is er eigenlijk maar één constante: ze zijn lawaaierig tussen de 70 en 90 km/h. 

Grip op sneeuw en nat wegdek is heel goed (eerste alleen kunnen testen op mijn vorige C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een test van '15, omdat ik wat reviews aan het zoeken was van een type band dat ik op het oog heb/had.

ik heb altijd nokian wr gehad als winterband, en keek nu ook naar de vredestein wintrac extreme. maar blijkbaar komt de nokian nog steeds beter uit de test.

waren er hier niet die de sottozero besteld hebben?

Quote

 

Testwinnaar is deze keer de Continental Winter-Contact TS 850, nipt gevolgd door de gloednieuwe Goodyear Ultra-Grip Performance Gen-1. Beide modellen presteren vooral uitstekend op een natte en sneeuwbedekte rijbaan, terwijl ze ook op een droge rijbaan prima voor de dag komen.

Daarna volgen de Dunlop Winter Sport 5, op de vierde plaats de nieuwe Nokian WR D4 en de Michelin Alpin 5, die overigens de duurste band in de test was. De Pirelli Sottozero3 en de Semperit Speed-Grip 2 nemen plaats zes en zeven voor hun rekening. De uiteindelijk slechtste band in de test was de Vredestein Wintrac Xtreme S, die vooral op een natte rijbaan niet wist te overtuigen.

 

al komt het precies vooral door zijn prijs (de pirelli)

GTU-winterbanden-test-2015-2016-3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Wel telkens dezelfde :lol: 

Ja gaat allemaal heel vlot.

domme vraag waarschijnlijk, maar op welke site heb je dat gedaan? banden-openeo.be

want ik begin nu precies te twijfelen of dat nu met of zonder btw is?

 

staat nergens vermeld (vooraleer ik verder klik)

Naamloos.jpg.ec2cda3fc438279d75ccac0da70117db.jpg

 

en als je de voorwaarden aanklikt krijg je dit?

Naamloos1.jpg.ba6832de642d033cb8010dd4bb292a4d.jpg

daar verwijzen ze wel naar een andere site? (pro-banden.openeo)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inclusief btw.

 

Pro-banden-oponeo ken ik niet. Maar de prijzen op de gewone oponeo zijn inclusief.

 

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou mijn winterbanden op de golf leggen, compleet kapot (versleten, 7 jaar oud en brokken eruit)...ik wist het wel maar ik was het totaal vergeten, dus nog snel ff 4 nieuwe dunlop's laten optrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

daar verwijzen ze wel naar een andere site? (pro-banden.openeo)

Soms ben je wel verplicht om op de pro site te bestellen als je de BTW wil recupereren :) 

Wel opletten met online winterbanden te bestellen, soms zijn die wel 2-3 jaar oud.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al eens aan het rondkijken voor een winterset. Zijn er goeie bandenboeren in de buurt die ook stockeren?

Bij Donckers is stockage gratis maar je moet wel 2x per jaar wisselen aan 55eu per keer. 🤔 Bandendruksensoren vallen ook duurder uit dan verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms ben je wel verplicht om op de pro site te bestellen als je de BTW wil recupereren [emoji4] 
Wel opletten met online winterbanden te bestellen, soms zijn die wel 2-3 jaar oud.
De grote spelers zoals autobandenmarkt en oponeo zijn altijd recent qua dot code.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Hazen zei:

Ik ben al eens aan het rondkijken voor een winterset. Zijn er goeie bandenboeren in de buurt die ook stockeren?

Bij Donckers is stockage gratis maar je moet wel 2x per jaar wisselen aan 55eu per keer. 🤔 Bandendruksensoren vallen ook duurder uit dan verwacht.

 

De banden van onze mini liggen bij maco in sint-lenaarts.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid