Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

15 minutes ago, Le Capri Mauve said:

De stabiliteit is inderdaad minder, al denk ik dat een groter effect is dat ge u moet aanpassen aan de band: hoe harder ge gaat hoe meer ge uw stuur moet draaien in de bocht. Het is vooral daardoor dat mensen denken dat die band niet gript.

Bedoel je dat je meer moet draaien aan je stuur afhankelijk van het type band? Is dat niet wat ik zeg? Ik denk dat ik het verkeerd begrijp. 

Als het aan de snelheid ligt, dan kan je ook verschillen hebben met dezelfde band. Dat lijkt me logisch. Sneller = verder op de limiet = meer sleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Marvin zei:

Bedoel je dat je meer moet draaien aan je stuur afhankelijk van het type band? Is dat niet wat ik zeg? Ik denk dat ik het verkeerd begrijp. 

Als het aan de snelheid ligt, dan kan je ook verschillen hebben met dezelfde band. Dat lijkt me logisch. Sneller = verder op de limiet = meer sleuren.

Ik meende dat ge over stabiliteit sprak, dus over de nood om stuurcorrecties te doen. Maar als ge bedoelt dat ge met een winterband verder aan uw stuur moet draaien dan met een andere band dan is dat goed voor mij want dat is waar ik het over had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/9/2018 at 5:18 PM, Le Capri Mauve said:

Ik meende dat ge over stabiliteit sprak, dus over de nood om stuurcorrecties te doen. Maar als ge bedoelt dat ge met een winterband verder aan uw stuur moet draaien dan met een andere band dan is dat goed voor mij want dat is waar ik het over had.

Nu ben ik mee :D en nee dat is niet wat ik bedoelde. Ik had het inderdaad over de stuurcorrecties. 

Maar: whatever ;) alweer drie dagen geleden dus ben vergeten waarover het eigenlijk ging. 

Vanmorgen in de hevige regen vond ik die Pirelli Sottozero's wel stabiel aanvoelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/11/2018 om 15:04, Glenn-N zei:

Iemand hier die een velgenstandaard kan aanraden?
Prijzen online tussen 15 - 50 euro. Staal bij voorkeur.

 

Ik heb zo een nog in de garage liggen slingeren ten tijde van mijn leon.

Als wilt kan je die gerust komen halen.

 

voorbeeld:

 

385478920-velgenboom-velgenstandaard-dem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het kijken voor winterbanden op de MCS, maat 205/40 R18 86W. Enige die ik vind die passen zijn Pirelli SottoZero 3 aan >€200 per stuk, een andere optie is 2dehands set velgen incl. winterbanden kopen:

https://www.jdbandenvelgen.nl/mini-mini-cooper-s-17-inch-velgen-499-f56-winterba.html

https://www.jdbandenvelgen.nl/mini-cooper-s-17-inch-velgen-499-f56-wint-64134887.html

Voorkeur gaat uit naar de zwarte omdat het nu eenmaal beter past bij de wagen en onderhoudsvriendelijk is. Doen of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, vince522 zei:

Aan het kijken voor winterbanden op de MCS, maat 205/40 R18 86W. Enige die ik vind die passen zijn Pirelli SottoZero 3 aan >€200 per stuk, een andere optie is 2dehands set velgen incl. winterbanden kopen:

https://www.jdbandenvelgen.nl/mini-mini-cooper-s-17-inch-velgen-499-f56-winterba.html

https://www.jdbandenvelgen.nl/mini-cooper-s-17-inch-velgen-499-f56-wint-64134887.html

Voorkeur gaat uit naar de zwarte omdat het nu eenmaal beter past bij de wagen en onderhoudsvriendelijk is. Doen of niet?

215/40 R18 pakken. Meer keuze dus goedkoper :)

Is ook geen probleem voor de keuring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/25/2018 at 11:43 PM, B3noît said:
On 8/14/2018 at 10:37 AM, ir_fuel said:
Die Michelins waren zogezegd ook top in de winter. Ik vind de Pirelli een pak beter.

Spreken jullie dan over Porsche of de daily? Ik moet zeggen op de Porsche zijn die belachelijk goed! Maar denk dat het onderstel er ook veel toe doet

Daily.

Ik heb een aantal jaren met Michelin winterbanden gereden op verschillende auto's, en nu Pirelli. Verschil is dag en nacht bij gewone natte/vettige baan

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het zien voor winterbanden voor onder m’n Alpina, kan het kloppen dat ik geen dezelfde banden vind voor voor en achter? Zou 255/35/20 moeten hebben en 285/30/20 en vind enkel Pirelli Sottozero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, brjefs said:

Ik ben aan het zien voor winterbanden voor onder m’n Alpina, kan het kloppen dat ik geen dezelfde banden vind voor voor en achter? Zou 255/35/20 moeten hebben en 285/30/20 en vind enkel Pirelli Sottozero.

Dat gebeurt idd nogal. Maar je kan altijd wel wat smaller gaan natuurlijk voor je winterbanden.

Ik rijd op mijn M140i met dezelfde breedte achteraan als vooraan rond in de winter, op de originele velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, brjefs zei:

Sottozero vind ik wel in beide maten, Michelins niet. Zijn wel dure bandjes potverdekke :D 

Bandenboer spreekt van €140/band incl. montage (18 inch).

Valt toch mee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk momenteel ook voor winterbanden + velgen voor mijn F31.

Waarom zou je geen runflats nemen? Hoe los je het probleem van platte band dan op? 

image.png.a0d9a3ae0babe8945b9946de30bc9ab7.png

aangepast door OlivierV
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, bt. zei:

Bandenboer spreekt van €140/band incl. montage (18 inch).

Valt toch mee? 

In 20 inch zie ik prijzen die het dubbele tot 3x zo duur zijn

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand ervaring met oponeo.be?

 

is blijkbaar ook een online site, maar het scheelt wel wat in prijs. (prijsverschil van 100€ bv als ik kijk op 4 banden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, OlivierV zei:

Ik kijk momenteel ook voor winterbanden + velgen voor mijn F31.

Waarom zou je geen runflats nemen? Hoe los je het probleem van platte band dan op? 

Ik doe 't voor 't comfort en de prijs.

Als ik 1 x plat rij in 5 jaar, zal 't veel zijn, dus neem ik het risico maar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, tuscani zei:

iemand ervaring met oponeo.be?

 

is blijkbaar ook een online site, maar het scheelt wel wat in prijs. (prijsverschil van 100€ bv als ik kijk op 4 banden)

Aanwezig.

 

Kan er niks over verkeerd zeggen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Madam belt (natuurlijk weer heel laat) naar haar bandencentrale (Condé Zolder). De eerste volgende afspraak om de winterbanden op te leggen kan op 2 januari :wacko:

In het andere filiaal van Condé (Hasselt) kan het 18/12 ................. maar dan moet ze € 100 betalen om de banden naar dat filiaal te laten brengen 😲. Heb al aangeboden dat ik ze voor dat geld ook ga ophalen en naar Hasselt breng ;) . Ondertussen heeft ze al geklaagd bij de leasemaatschappij dus eens zien of ze dat oplossen.

Tja, heb haar vanaf het begin gezegd niet bij Condé te gaan maar allee ze is wel eens eigenwijs.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, bt. zei:

Ik doe 't voor 't comfort en de prijs.

Als ik 1 x plat rij in 5 jaar, zal 't veel zijn, dus neem ik het risico maar ;)

Oké, zal het mss ook zo doen. Pirelli nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, OlivierV zei:

Oké, zal het mss ook zo doen. Pirelli nemen?

Kan je weinig mee mis doen, maar de dotcodes in je bovenvermelde uittreksel wijzen wel op wat oudere banden.

Prijs is er natuurlijk ook naar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid