Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Op 21/11/2018 om 19:08, Carlito zei:

Nope. Lukt normaal zo ook.

Maar oppassen met wielbouten aan te trekken. Zeker niet met slagmoersleutel of uw schijven sneuvelen

Alles goed gelukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin Pilot alpin op de E klasse gelegd 

Dat doet wat het moet doen en heeft redelijk wat meer grip dan de koude zomerbanden

Ik moet alleen wat wennen aan die zachte flank en op ronde punten heb ik (voorlopig) geen last van onderstuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, D Squaloid zei:

Mijn lokale bandenboer doet moeilijk dat ik 285'ers leg op de Q7. Hij vindt dat veel te breed. Wat is jullie mening?

dat je een andere moet zoeken.

285 is een standaard maat bij de Q7

ik heb momenteel 285/45 R20 als zomerbanden liggen en dezelfde maat in bestelling als winterband

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Glenn-N zei:

Kopervet aan de wielbouten, ja of nee?

In principe zegt men van niet omdat het aangegeven moment droog bepaald is en de waarde dus niet meer klopt. Ik gebruik echter wel altijd een heel klein beetje (keramisch) vet en heb hiermee nog nooit problemen gehad. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, D Squaloid zei:

Mijn lokale bandenboer doet moeilijk dat ik 285'ers leg op de Q7. Hij vindt dat veel te breed. Wat is jullie mening?

Tenzij jij voor je banden bij nen Scandinaviër gaat (ginder, niet hier): dat hij niet mee is met zijnen tijd & de nieuwste ontwikkelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/24/2018 at 7:16 PM, tuscani said:

dat je een andere moet zoeken.

285 is een standaard maat bij de Q7

ik heb momenteel 285/45 R20 als zomerbanden liggen en dezelfde maat in bestelling als winterband

Het gaat om winterbanden welteverstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nokian wr4d 4x4 in dezelfde maat in bestelling staan. Als je echt naar het hoge noorden gaat, of een winterralley bekijkt zie je wel dunnere banden, maar dat zal hier wel minder verschil maken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TomT en andere VW kenners.

Ik ben bezig met winterbanden voor op de Tiguan (2018) van ma. Bij de ene bandenboer krijg ik een prijs inclusief TMPS sensoren ... bij de andere krijg ik dit terug; "Indien het om een Volkswagen gaat, ga je geen bandenspanningssensoren nodig hebben. Bij deze wagens werkt de bandenspanningsindicatie via het abs systeem".

Wie spreekt nu de waarheid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

VAG gebruikt geen sensoren op het ventiel, die berekenen verlies aan de hand van de ABS sensor.

Dus geen tpms nodig.

 

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, abtler zei:

@TomT en andere VW kenners.

Ik ben bezig met winterbanden voor op de Tiguan (2018) van ma. Bij de ene bandenboer krijg ik een prijs inclusief TMPS sensoren ... bij de andere krijg ik dit terug; "Indien het om een Volkswagen gaat, ga je geen bandenspanningssensoren nodig hebben. Bij deze wagens werkt de bandenspanningsindicatie via het abs systeem".

Wie spreekt nu de waarheid ?

 

11 minuten geleden, Luv4DLM zei:

VAG gebruikt geen sensoren op het ventiel, die berekenen verlies aan de hand van de ABS sensor.

Dus geen tpms nodig.

 

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

 

 

 

 

Standaard klopt dit. Als ze de optie “bandenspanningscontrolesysteem” hebben aangevinkt dan zitten ze met een drukmeting per wiel en dan is het met sensoren. Als ze die niet hebben aangevinkt is het gewoon standaard en dus via de ABS-sensoren.

Kijk ook eens op www.mijnwinterbanden.be, mooie selectie aan OEM winterkits die goed zitten qua prijs.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=179]TomT[/mention] welke optiecode is dat ? Ik zie het namelijk niet meteen op de order van toen staan.
Kan je op uwen bc de druk per band aflezen? Indien ja dan zou je tpms hebben (wist ik dus ook niet dat ze dit gebruikte). Indien niet dan is het gewoon via abs.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, TomT zei:

Kijk ook eens op www.mijnwinterbanden.be, mooie selectie aan OEM winterkits die goed zitten qua prijs.

[kuch] bij de noorderburen zijn ze al in de reclame :) https://shop.volkswagen.nl/auto-accessoires/wielensets/wintersets/tiguan%2F?modeltype=tiguan-3

Op dit moment gaat het echter eerder richting een setje niet OEM glanszwarte (combineert mooi met de R-line) 17"  (prijs/kwaliteit nog scherper zitten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier liggen ze er net op. Zomerbanden momenteel nog 50% volgens de bandenboer. (Momenteel 20400km op de teller)

Eerste wat mij opviel was wat gezoem. Zal wel nog iets beteren vermoed ik. Maar de decibels is dus een punt dat je zeker in de gaten moet houden bij aankoop van nieuwe banden bij een ev.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne liggen er iook sinds twee weken op. Bij temperaturen zoals gisteren en vandaag, tussen 12 en 15, zijn ze toch echt bagger.

Verbruik ligt ook duidelijk hoger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb nu 3 winters gereden op (toen nieuwe, maar dot-code van een paar jaren oud) Dunlop WS 3D. Eigenlijk nooit echt blij mee geweest, echt weinig grip in het natte en in de sneeuw ook niet veel soeps. Liggen er nu sinds enkele weken terug op maar ik merk dat hun beste tijd gehad hebben.. 

Ze hebben nog genoeg om er nog een winter mee door te komen, maar het zou aangenamer rijden mocht ik nieuwe aanschaffen. Doe sowieso nog 2 winters met deze auto, dus anders moet ik volgend jaar toch nieuwe winterbanden aanschaffen voor die ene winter. 

Wat zou ik kiezen? Nokian, Bridgestone, Pirelli, Continental, Michelin, .. ?! Maat is 215/40 17 en ze dienen op een Fiesta ST te komen waar sportief mee gereden wordt. :D

27625504_10204345512913919_4639925640374

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor een ST de Goodyear Ultragrip Performance GEN-1 nemen.

Heb die 3D's lang geleden ook gehad, was inderdaad niet alles.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Jan zei:

Ik heb Sottozero onder de F30 en ben daar eigenlijk echt tevreden van.. nochtans ben ik van het Pirelli zomergamma geen fan.

Idem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sottozero op de F20 ook heel tevreden van. Wel iets meer rolgeluid boven de 120. (wat ik uiteraard enkel en alleen doe op wegen waar dat is toegelaten) 🤐

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli’s zijn idd luid. Bij mij vooral merkbaar tussen 70 en 100/uur. Maar dat is het bereik waar de auto het stilste functioneert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid