Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, krikke zei:

Hij zit met een irritant rammeltje, goed te horen in die hall.

In het beste geval is dat de hal die rammelt :mrcool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Denniske zei:

Best luid als ge wat dempend gerief wegpakt :D

 

 

Waauw. :shock:  De bassen zijn terug, en ook die gretige, "gutturale", keelslijmerige vettige tussensound. :inlove: 
Daarmee klinkt die motor plots wél goed. Stock klinkt die extreem toegeknepen en 't enige dat men dan nog kan doen zijn scheten inprogrammeren. (Hier ook nog, dat zou er van mij uit mogen.)

Lekker!

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog: als ge de moeite doet om te decatten, dan kunt ge al zo goed in ene keer ook de-opfen hé.
Allez, ik ga er van uit dat dat even simpel is als bij een diesel, dat die OPF gewoon ergens in de downtube zit, die ge vervangt door ne straight thru.

Edit: yep, peizet wel:

image.png.22a146884b0a6103f6fc69bf139935f5.png

OPF zit dus bovenaan in die bocht van de downtube.

Swappen door b.v. dit:

s63m5.png

750 EUR buizekes

en klaar

 

maw: of 't nu ne -19 of ne 20- is, maakt ni uit: decat laat vermoeden dat downtubes gewisseld zijn en als daar de opf in zit zijn die dus ook weg

 

Edit 2: néént, toch ni ! die buizekes vervangen enkel maar 't onderste deel van die dingen op de BMW ETK afbeeldingen, dus OPF blijft (tenzij daar ook al vervangonderdelen voor bestaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Denniske zei:

Best luid als ge wat dempend gerief wegpakt :D

 

 

Vet, zeer BMW V8, doet me denken aan E39 M5, ietwat zoete toon/bass.

645Ci of 550i met een open uitlaatje klinken ook zo.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh nee, de ouwere V8 (atmo) klinken toch grondig anders? Echt uneven beat, die.

Dit niet. Klinkt modern geblazen V8, overduidelijk hot-V-sound ook, met een snuifje flatplane zelfs. (En helaas héééél veel moderne pops-n-bangs saus.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna zeker van wel. Het is ingeprogrammeerd (want wordt veroorzaakt door inspuiting van brandstof die met de verbrandingsgassen mee gaat en in de hete uitlaat nog na-ontbrandt ... als ik het goed begrepen heb, tenminste) dus het zou er ook terug uit geprogrammeerd moeten kunnen worden.

Maar jah ... 't is een artificiële variant van het (natuurlijk) na-ontbranden in de uitlaatlijn bij (voornamelijk) atmosferische motoren met sportieve aspiraties, een bijgeluid dat we enorm weten te waarderen. Als de artificiële variant niet te overdreven is én "goed" is gedaan (niet bij elke gaspedaalbeweging een extreem voorspelbaar geprottel dat iedere keer exact hetzelfde is), dan heb ik er eigenlijk geen bezwaar tegen. Zeker niet als dat enkel maar in b.v. een sportievere rijmodus naar boven komt, en je dus door een minder sportieve modus te kiezen die extra plofjes niet hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gTa said:

Bijna zeker van wel. Het is ingeprogrammeerd (want wordt veroorzaakt door inspuiting van brandstof die met de verbrandingsgassen mee gaat en in de hete uitlaat nog na-ontbrandt ... als ik het goed begrepen heb, tenminste) dus het zou er ook terug uit geprogrammeerd moeten kunnen worden.

100% zeker van wel. Perfect te merken omdat de hoeveelheid van die reutels afhangt van in welke mode je je auto plaatst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

100% zeker van wel. Perfect te merken omdat de hoeveelheid van die reutels afhangt van in welke mode je je auto plaatst.

Jaja, 100% zeker van wel, maar ge moet het er wel nog uit krijgen ... *iemand* zal dat altijd wel kunnen maar als ge u "moet behelpen" met de lokale tuner die enkel 't omgekeerde (Pops'n'Bangz tunefiles) in 't gamma heeft, kan 't zijn dat het niet lukt. :D  Vandaar "Bijna zeker."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ni prutsen he gTa. Gewoon een andere ECU in uw kar duwen :D 

Ik vind het als OEM-neuker vééél interessanter om een officiële peperkuur aan te kopen (20 pk en 40 Nm brengende) ad slechts 1.499 EUR excl. BTW en montage!   \o/

:lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Stancke zei:

Zal wel een pre-opf M5 zijn vrees ik.

@Denniske ?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 

Eigenaar zei me dat de OPF Filter(s) ook weg waren, dus denk dat hij origineel wel OPF had :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Oeh nee, de ouwere V8 (atmo) klinken toch grondig anders? Echt uneven beat, die.

Dit niet. Klinkt modern geblazen V8, overduidelijk hot-V-sound ook, met een snuifje flatplane zelfs. (En helaas héééél veel moderne pops-n-bangs saus.)

I know, er is veel randgeluid (turbo spooling, ccm uitlaatspruitstuk, gorgelen en ploffen), maar ergens diep in de verte hoor ik toch die 'zoete' V8 ondertoon eigen aan BMW. Tis subtiel maar toch daar, je hoort dat dit gebaseerd is op de 4.4 TT zonder ccm en bij uitbreiding ook de atmo varianten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

You have better ears than me. 👌  Ik geloof je, zelf hoor ik de familieband niet.
Maar ik vind 'm wel best knap klinken. Pops'n'bangs er nog uit zou perfect zijn.
(Gesteld dat-ie niet té luid is ... waar ik wel wat voor vrees.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 12/7/2019 at 8:24 PM, Soul said:

BMW-M5-Competition-F90-Macadamia-Metalli

Echt knap. Maar ik zal mijn normale vraag nog es stellen: Welke kleur is da? :ninja:

 

On 3/13/2020 at 12:02 PM, krikke said:

Hij zit met een irritant rammeltje, goed te horen in die hall.

Efkes de containerman erbijhalen. Die kent daar alles van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Dimitri said:

Damn 😅

 

Schijnen nogal miseriekoten te zijn geweest. 

Zelf overwogen te kopen destijds toen ik de S63 kocht. Was van dat model echt niet onder de indruk. De boite was om u stuur bij op te vreten, remmen waren niet bijster,... niet echt een homogene auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, The Swede zei:

Echt knap. Maar ik zal mijn normale vraag nog es stellen: Welke kleur is da? :ninja:

Macadamia Metallic Individual

BMW-M5-Competition-F90-Macadamia-Metalli

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid