Ga naar inhoud

Ferrari Purosangue


tuscani

Aanbevolen berichten

Geen grote fan ... maar in het segment van de hyper-SAV's wel geen onverdienstelijke auto.
Lijkt me wel eerder "klein", as in een edele people-carrier als 3e of 4e auto in een garage/collectie met veel alternatieven.
Neus zal de meesten wel kunnen bekoren; mij ligt die nieuwe Ferrari-neus-stijl niet.
Kont is ook hier weer de moeilijke kant: zo veel volume elegant en trouw aan de huisstijl "verbergen", faut le faire, komt zelden echt goed.
Zéér extravert ook, van het Urus-gehalte. Absoluut mijn smaak niet, op dat vlak. Wel zachter dan de Urus, sensueler. That I do like.

Voor mij liever een Range Rover (en iets leuks erbij) of (als het toch zo veel mag kosten) véél liever een Aston Martin DBX (minder iyf en klassieker van vormgeving, nuttiger binnenruimte).
 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, tuscani zei:

Over de naam gaan we het niet hebben. Maar wat een looks. 100 keer liever deze dan de AM dbx. Lijnen zijn veel beter geslaagd.

Gij kunt zó voor HLN gaan werken, seg! Van wal steken, niet met feiten maar meteen met meningen. :D

Ik vind de naam best OK! En qua looks, wel: ook daar heb ik toch een deels andere mening. 😛

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gTa zei:

Gij kunt zó voor HLN gaan werken, seg! Van wal steken, niet met feiten maar meteen met meningen. :D

Ik vind de naam best OK! En qua looks, wel: ook daar heb ik toch een deels andere mening. 😛

Ik mag toch mijn mening geven op het internet zeker? :D (aangezien ik niet op cafe ga om daar wat te lullen aan de toog)

De naam, ja kweet niet, kan hem moeilijk uitspreken en kan hem dus moeilijk onthouden (beetje zoals bij de bentley suv)

En de looks, ik weet dat een dbx uw favoriet is, maar ik heb hem nu al een paar keer gezien.... Neen sorry ik heb het niet, de lijnen kloppen niet voor mij voor een suv-vorm. Een suv mag mat dikker en breder staan. 

persoonlijke meningen, een geluk dat we ze hebben. :D

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vriendin van mijn madame is zwanger en als "cadeau" heeft hare vent haar deze besteld 🤪   Eentje op de 16 andere Ferraris in zijn garage te zetten. 😳

Prijs ligt blijkbaar nog niet vast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Audi S8 zei:

Net onder 400k euro in Italië las ik in een artikel

Verdek. Da's nog 100k meer dan de Urus, die ik ook al ontiegelijk duur vind.

Maar is wel mooi. :inlove:

Ook goed dat ze dit niet als "SUV" of "SAV" zijn gaan positioneren maar gewoon als een sportieve break. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, nee dit is em niet voor mij.
Véél liever de DBX en ik denk, hoewel zijn design zeer "vulgair" is, ook liever een Urus boven dit. 

Als ik een people carrier zoek koop ik me wel gewoon een G en nog heel wat leuk speelgoed met den overschot 😮 
400k sèg ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dezelfde approach als toen Porsche claimde dat de Cross/Sport Turismo geen tourings/wagons zijn..... zever maw.
Hoe je het ook draait of keert, de Purosangue is simpelweg een SUV.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Audi S8 zei:

Dat is dezelfde approach als toen Porsche claimde dat de Cross/Sport Turismo geen tourings/wagons zijn..... zever maw.
Hoe je het ook draait of keert, de Purosangue is simpelweg een SUV.

 

15 minuten geleden, Polygoon zei:

Oei, nee dit is em niet voor mij.
Véél liever de DBX en ik denk, hoewel zijn design zeer "vulgair" is, ook liever een Urus boven dit. 

Als ik een people carrier zoek koop ik me wel gewoon een G en nog heel wat leuk speelgoed met den overschot 😮 
400k sèg ....

Zien jullie deze auto als een SUV of People Carrier?

Als ik de tekst in het openingstopic lees, dan zeggen ze gewoon dat het de eerste 4 deurs en 4 zits Ferrari is. Punt. En dat lijkt het me ook te zijn.

Er worden hier geen plaatjes bijgezet van een Purosangue in het terrein, of met een paardenkar erachter. Er wordt niks gezegd over terreinvaardigheid en ik zie geen onnatuurlijke bodemvrijheid. Lijkt me eerder in de categorie van de Panamera break te zitten dan de Cayenne. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt uit sommige hoeken beter mee als verwacht maar het interieur, en dan specifiek het dash, valt me toch vies tegen. Zeker met dat lomp uitgevallen scherm voor de passagier. Doe mij toch maar een GTC4 Lusso. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, The Swede zei:

 

Zien jullie deze auto als een SUV of People Carrier?

Als ik de tekst in het openingstopic lees, dan zeggen ze gewoon dat het de eerste 4 deurs en 4 zits Ferrari is. Punt. En dat lijkt het me ook te zijn.

Er worden hier geen plaatjes bijgezet van een Purosangue in het terrein, of met een paardenkar erachter. Er wordt niks gezegd over terreinvaardigheid en ik zie geen onnatuurlijke bodemvrijheid. Lijkt me eerder in de categorie van de Panamera break te zitten dan de Cayenne. 

 

Zie je bij een DBX ook niet imho. Volgens mij is dit gewoon het "jeep" modelleke van Ferrari, zonder de 4X4 capaciteiten. Grootste hobbel dat zo'n spel moet nemen is ne verkeersheuvel in Cnoque wrs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

 

Zien jullie deze auto als een SUV of People Carrier?

Als ik de tekst in het openingstopic lees, dan zeggen ze gewoon dat het de eerste 4 deurs en 4 zits Ferrari is. Punt. En dat lijkt het me ook te zijn.

Er worden hier geen plaatjes bijgezet van een Purosangue in het terrein, of met een paardenkar erachter. Er wordt niks gezegd over terreinvaardigheid en ik zie geen onnatuurlijke bodemvrijheid. Lijkt me eerder in de categorie van de Panamera break te zitten dan de Cayenne. 

 

Door enkele (genre Q8) slimme ingrepen in het design lijkt dat zo, maar deze auto is 1.59m hoog, Panamera 1.42m en Cayenne 1.64m.

Wat de marketing er van maakt is een ander verhaal 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Ik mag toch mijn mening geven op het internet zeker? :D (aangezien ik niet op cafe ga om daar wat te lullen aan de toog)

Uiteraard! :D Maar als enige zin van een openingspost van een topic... :D  tendentieus topic meteen. 

2 uren geleden, tuscani zei:

De naam, ja kweet niet, kan hem moeilijk uitspreken en kan hem dus moeilijk onthouden (beetje zoals bij de bentley suv)

Pur Sang zoals de Bugatti, maar dan in 't Italiaans.

2 uren geleden, tuscani zei:

En de looks, ik weet dat een dbx uw favoriet is, maar ik heb hem nu al een paar keer gezien.... Neen sorry ik heb het niet, de lijnen kloppen niet voor mij voor een suv-vorm. Een suv mag mat dikker en breder staan. 

Absoluut mijn "favoriet" niet, maar 'k vind het wel een mooie auto, vooral IRL. Front en flanken zijn erg klassiek en stijlvol. Enkel de kont is "speciaal", met de eendenkont zoals de Vantage. Dat is "raar" op een SUV/SAV, ik geef 't toe, maar ik vind 't knap gedaan. En als een DBX niet dik en breed staat, dan weet ik het niet meer. (Dit hier is nog een heel pak méér stance, maar zo veel dat het meteen way over the top is, imo, als je een wat ingetogener, discrete smaak hebt.)

Mijn madam vindt de kont van de DBX ook niet knap, dus idd: smaak is persoonlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Audi S8 zei:

Dat is dezelfde approach als toen Porsche claimde dat de Cross/Sport Turismo geen tourings/wagons zijn..... zever maw.
Hoe je het ook draait of keert, de Purosangue is simpelweg een SUV.

Ja, maar dan toch eentje met een erg kleine koffer en met 2 vaste, gescheiden achterzetels die niet neerklapbaar zijn ... dus de doelstelling is toch wel grondig anders als die van een doorsnee SUV: énkel personen vervoeren, en occasioneel een weekendtas of wat golfclubs. (En daar is niks mis mee.)  Gelijk Swede zegt: ik zie dit ook vooral als een 4-deurs 4-zits Ferrari.

Blijft natuurlijk het feit dat bijna alle SUV's in realiteit, ook al kunnen ze hun zetels plat en zijn sommige ervan theoretisch in staat om wat soft te gaan offroaden ... dat nooit ofte nimmer doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie een "suv" in dit segment ook eerder als gewone 4-zit, waar je als passagier redelijk elegant kan uitstappen, ipv bv de am rapide. in weze een heel mooie wagen, maar als je daar bv in monaco toekomt en je broek of rok scheurt open tijdens het uitstappen... heeft heel de wereld het gezien. :D

je hebt gewoon een hogere instap en rechtere zit. ideaal om gemakkelijk 4 personen te vervoeren zonder dat je daarvoor naar een bompa mercedes S ofzo moet. :D

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Door enkele (genre Q8) slimme ingrepen in het design lijkt dat zo, maar deze auto is 1.59m hoog, Panamera 1.42m en Cayenne 1.64m.

Wat de marketing er van maakt is een ander verhaal 🙂

 

Da's wel een stuk hoger dan ik hem had ingeschat. De bodemvrijheid etc geeft wel niet aan dat het een SUV is terwijl de Cayenne dat wel wil zijn.

Op zich geen verkeerd iets dat de marketing er geen SUV wil van maken.

10 minuten geleden, gTa zei:

Ja, maar dan toch eentje met een erg kleine koffer en met 2 vaste, gescheiden achterzetels die niet neerklapbaar zijn ... dus de doelstelling is toch wel grondig anders als die van een doorsnee SUV: énkel personen vervoeren, en occasioneel een weekendtas of wat golfclubs. (En daar is niks mis mee.)  Gelijk Swede zegt: ik zie dit ook vooral als een 4-deurs 4-zits Ferrari.

Blijft natuurlijk het feit dat bijna alle SUV's in realiteit, ook al kunnen ze hun zetels plat en zijn sommige ervan theoretisch in staat om wat soft te gaan offroaden ... dat nooit ofte nimmer doen.

... Ew. Da's wel een heel stuk minder. Dat ze er geen SUV willen van maken, logisch. Zoals je zegt, de meeste SUV's gaan nooit off road. Met een BMW X5 kan je niet meer off road gaan als met een 5 touring X-drive. 

Over de achterbank nooit neerleggen, ben ik minder zeker. De mijne gaat erg vaak plat.

Zowieso, ietwat flexibiliteit met de achterbank ware toch welkom. Als je 400k gaat dokken voor een "reis-Ferrari" of een "familie-Ferrari", dan wil je af en toe er iets insteken dat iets volumineuzer is. Gezien hoe makkelijk het is om een zetel neerklapbaar te maken, zie ik ook het probleem niet. Het is niet alsof dit plots van het prestige van Ferrari iets gaat afdoen. 

Als dat madammeke dat ik hierboven aanhaal met haar Purosangue straks haar kleine wil vervoeren, wil ze vast de kinderwagen er ook in krijgen. En ik vrees dat dat geen basis vouwmodelleke van Maxi Cosy gaat zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, tuscani zei:

ik zie een "suv" in dit segment ook eerder als gewone 4-zit, waar je als passagier redelijk elegant kan uitstappen, ipv bv de am rapide. in weze een heel mooie wagen, maar als je daar bv in monaco toekomt en je broek of rok scheurt open tijdens het uitstappen... heeft heel de wereld het gezien. :D

je hebt gewoon een hogere instap en rechtere zit. ideaal om gemakkelijk 4 personen te vervoeren zonder dat je daarvoor naar een bompa mercedes S ofzo moet. :D

Ge hebt gelijk.

Doch:

1. Ik stap met mijn 1m91 galant uit een Cayenne (allez, als een bompa di zich vasthoudt aan de deur), maar als ge een schoon madammeke van minder 1m65 uit een Cayenne ziet stappen, dan is het niet echt elegant. Die moet zich uit de zetel laten naar beneden glijden.

2. Als haar rok scheurt bij het uitstappen in Monaco is hij niet kort genoeg. (en dan moest je ze in de eerste plaats al niet meenemen). 🤨 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, The Swede zei:

... Ew. Da's wel een heel stuk minder.

Is wel een veronderstelling (op basis van de foto). En suppositions are the mother...... :D  

8 minuten geleden, The Swede zei:

Met een BMW X5 kan je niet meer off road gaan als met een 5 touring X-drive. 

Dat klopt niet. Meer bodemvrijheid maakt een heus verschil, alleen al op een klassieke greenlane rijdt een '5 zich vast met z'n bodem tegen de grond, itt de X5. Méér offroad dan dat kan geen van beide, vooral dan owv de banden. Op een '5 touring kan je simpelweg geen mild terrain rubber leggen, op een X5 is dat theoretisch wel mogelijk (maar niemand doet het). Je moet maar eens kijken wat Porsche met std Cayennes doet in Goodwood op het Festival of Speed, op hun weide daar. Dat doe je ab-so-luut niet met een Panamera, not in a loooong way.

8 minuten geleden, The Swede zei:

Over de achterbank nooit neerleggen, ben ik minder zeker. De mijne gaat erg vaak plat.

Den uwen wel, de mijnen ook ... maar bij die gigantische hoop Vlaamse X5 45e gaat dat toch niet zo heel vaak 't geval zijn, denk ik. :D Heb er 2 in mijn vriendenkring (buiten dit forum dan, want hier zijn er ook) en die doen dat alvast nooit, of de unieke trip van de fietswinkel naar huis met een nieuwe mountainbike voor hun 14-jarige is de uitzondering die de regel bevestigt. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, The Swede zei:

Ge hebt gelijk.

Doch:

 

2. Als haar rok scheurt bij het uitstappen in Monaco is hij niet kort genoeg. (en dan moest je ze in de eerste plaats al niet meenemen). 🤨 

ik zie liever eentje in een lange spannende rok of kleed, dan in een rokje net onder haar gat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid