Ga naar inhoud

Ferrari Purosangue


tuscani

Aanbevolen berichten

Ik stel me de vraag of dit een SUV is @tuscani vergelijkt dat meteen met een DBX die qua ruimte wel echt in het SUV gamma zit.

Dit is gewoon een 2+2 daar is zeer weinig SUV aan. 

Waar we hier trouwens aan voorbijgaan is het feit dat zowat elke eigenaar die ik ken, en zijn Ferrari veel gebruikt, ook een oneindige miserie lijkt te hebben. Iets waar zedig over gezwegen wordt in Ferrari land. Denk dat de ex eigenaars hier op het forum daar ook over kunnen meespreken. Dit is toch ook een element bij aanschaf van een wagen en zijn beoordeling ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste reviews beginnen te komen op youtube en ook die gekeken van Harry's garage (alsook zijn walkaround) en naar mijn mening ook niet echt een SUV categorie... Zit er precies wat tussen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Naish zei:

De eerste reviews beginnen te komen op youtube en ook die gekeken van Harry's garage (alsook zijn walkaround) en naar mijn mening ook niet echt een SUV categorie... Zit er precies wat tussen...

Het is een bizarre vergelijking maar het doet qua categorie wat op mijn Formentor lijken. Zeker geen suv, maar ook geen hatchback. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik stel me de vraag of dit een SUV is @tuscani vergelijkt dat meteen met een DBX die qua ruimte wel echt in het SUV gamma zit.

Dit is gewoon een 2+2 daar is zeer weinig SUV aan. 

 

SUV is zo 2021. Cross-over! Dat klopt altijd :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/3/2023 om 14:06, Lotuzzz zei:

SUV is zo 2021. Cross-over! Dat klopt altijd :D 

Ah nee, een FUV

Kek ding toch 😍

En meer ruimte dan gedacht op de achterstoelen, en makkelijke instap net dankzij die suicide doors.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de MX30 is betrouwbaar, kan een trekhaak op, je kan er 4 man in kwijt en het is te koop bij de vriendelijkste dealer van het forum 🙂

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
  • 2 maanden later...

Vrijdag voor het eerst 1 in het echt gezien. Was verwonderd dat dat nog zo hoog op poten stond. Op de fotos afgaand, dacht ik dat hij een stuk lager lag.

Nu, een SUV is dit echt niet. Hoogstens een shooting break. Het geluid was wel :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dat geluid echt zwaar tegenvallen tbh, en ik heb dat kot genoeg horen revven en zien knallen op Goodwood.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag 'em in het centrum van Praag, dus het was niet alsof hij aan het doortrekken was. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem gezien in Dusseldorf onlangs...... is geen SUV..... iets onpraktisch imo. Over de looks was ik ook niet echt wild (itt vele andere Ferrari's) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van die auto's waarvan je je afvraagt, wat moet je ermee...

Automobiel equivalent van een onpraktische design zetel of stoel met een duur label.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Fr79 zei:

Een van die auto's waarvan je je afvraagt, wat moet je ermee...

Automobiel equivalent van een onpraktische design zetel of stoel met een duur label.

Grote klant hier, bouwpromotor, rijdt hem als daily. En echt als daily... zetels plat en gooit er letterlijk alles in. 

Ingeschreven 12/2023 en intussen bijna 10.000km.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Fr79 zei:

Een van die auto's waarvan je je afvraagt, wat moet je ermee...

Automobiel equivalent van een onpraktische design zetel of stoel met een duur label.

Met wat zou je met je vrouw en kinderen naar het restaurant rijden? Of op weekend gaan, als je autoliefhebber bent. Een RR kan natuurlijk en zal praktischer zijn, maar als je het iets exclusiever zoekt? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Fr79 zei:

Een van die auto's waarvan je je afvraagt, wat moet je ermee...

Automobiel equivalent van een onpraktische design zetel of stoel met een duur label.

Jein. Dan kan je die vraag stellen over vele wagens. Vraag een BMW X5 rijder waarom hij een SUV nodig heeft als hij toch geen zware lasten gaat trekken en je er toch niet het terrein mee inkan... Vraag een Porsche-rijder waarom hij een 911 met automaat koopt en er toch niet snel mee rijdt... 

Ik kan me best inbeelden dat iemand de sound en feel van een Ferrari V12 wil, maar dat een strikte tweezitter voor hem niet is. 

Het een SUV noemen, is waar ze een brug te ver gaan. Noem dit gewoon een vierzits Ferrari en dat is het. 

27 minuten geleden, tuscani zei:

Met wat zou je met je vrouw en kinderen naar het restaurant rijden? Of op weekend gaan, als je autoliefhebber bent. Een RR kan natuurlijk en zal praktischer zijn, maar als je het iets exclusiever zoekt? 

Jongeman, iemand die een Purosangue heeft, die heeft geen vrouw. Die heeft een jonge poes of maitresse om mee naar het restaurant te gaan. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke andere Ferrari heeft 4 zitplaatsen + een koffer?

Welke andere 4-zitter rijdt er nog zoals deze?

 

Lijkt mij toch behoorlijk wat bestaansrecht te zijn voor dit model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, tuscani zei:

Met wat zou je met je vrouw en kinderen naar het restaurant rijden? Of op weekend gaan, als je autoliefhebber bent. Een RR kan natuurlijk en zal praktischer zijn, maar als je het iets exclusiever zoekt? 

 

Het gaat me niet om de exclusiviteit maar om het concept van de auto op zich. 

Het is precies alsof ze de designers enkel de afmetingen hebben doorgegeven zonder in het lastenboek te zetten dat het de bedoeling was om een SUV coupé te maken.

Nu komen ze met een verhoogde shooting break 2+2 op de proppen die totaal niet in zijn segment thuis hoort. Ik denk niet dat er wagens zijn van 5 meter lang waar er nog minder (comfortabel) plaats is achterin dan in deze.

Bijkomend vind ik die wagen gewoon ook helemaal niet mooi. Zet daar een badge op van een Chinees merk en minstens 80% is het met me eens. Nu vinden velen het ça va wegens de Ferrari badge.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een bestaansrecht voor een auto van een half miljoen euro? Da's 20 miljoen van onze oude Belgische frankskes, om dat even in perspectief te zetten. Dat is 2 keer wat een gewone gezinswoning in Vlaanderen kost.

Moest ik er de centen voor hebben, dan zouden ze het zeker mogen afzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid