Super95 412 Geplaatst: 2 december 2024 Geplaatst: 2 december 2024 Ook eentje gehad. Er stond een fliterser vlak na het einde van een onbeperkt stuk. Ik was van het gas gegaan zodra ik het bord met de snelheidsbeperking zag, maar had niet geremd, 37 km/u te hard... Wees gewaarschuuwd. 2 1 Quote
Veer 0 Geplaatst: 31 januari 2025 Geplaatst: 31 januari 2025 Door het rood gereden in Duitsland, Boete €228. Mooi betaald. Krijg nu brief 1 maand rijverbod in Duitsland, Ik ben van België. Moet ik mijn rijbewijs inleveren, of hoe werkt dat? Ik kan toch niet zonder rijbewijs in België? Dankjewel. Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 31 januari 2025 Geplaatst: 31 januari 2025 Bij ernstige verkeersovertredingen wordt naast een geldboete ook een rijverbod opgelegd. Voor bestuurders die niet woonachtig in Duitsland zijn wordt het rijverbod aangetekend op het rijbewijs. Er wordt dan een sticker aangebracht op het rijbewijs waaruit valt op te maken dat het rijbewijs gedurende het rijverbod in Duitsland niet geldig is. Als alternatief voor de sticker kan in een database worden opgenomen dat een specifiek (buitenlands) rijbewijs gedurende de tijd van het rijverbod niet geldig is in Duitsland. Moet ik mijn rijbewijs echt opsturen naar Duitsland? Het rijbewijs moet voor de aantekening van het rijverbod worden ingeleverd bij de bevoegde autoriteit. Dit kan per post of door afgifte ter plaatse. In uitzonderlijke gevallen kan het rijbewijs ook worden ingeleverd bij een andere autoriteit. Je moet dan bij de autoriteit waar je het rijverbod wilt laten registreren, vragen of dat mogelijk is. (Let op, een andere autoriteit dan de Buβgeldstelle die het rijverbod heeft opgelegd kan niet worden verplicht het rijverbod aan te tekenen.) Je hebt tot 4 maanden na oplegging van het rijverbod de tijd om het rijverbod te laten registreren. Als je het rijverbod niet laat aantekenen binnen deze termijn start het rijverbod zogezegd wel, maar loopt het verbod niet af. De maand die u niet mag rijden in Duitsland gaat dan pas lopen na aantekening van het rijverbod, maar je mag al niet meer in Duitsland rijden. Kopie rijbewijs opsturen Het Europees Hof van Justitie heeft in 2021 bepaald dat het een lidstaat niet is toegestaan om een wijziging of toevoeging aan te brengen op een rijbewijs dat is afgegeven door een andere lidstaat. Op grond van deze uitspraak plaatst o.a. de deelstaat Rheinpfalz geen fysieke sticker of aantekening meer op niet in Duitsland afgegeven rijbewijzen. Steeds vaker kan het rijverbod ook in andere deelstaten op basis van een (digitale) kopie van het rijbewijs worden geregistreerd door de bevoegde instantie. https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/boete-buitenland/top-10-vragen-boete-duitsland# Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 31 januari 2025 Geplaatst: 31 januari 2025 44 minuten geleden, Veer zei: Door het rood gereden in Duitsland, Boete €228. Mooi betaald. Krijg nu brief 1 maand rijverbod in Duitsland, Ik ben van België. Moet ik mijn rijbewijs inleveren, of hoe werkt dat? Ik kan toch niet zonder rijbewijs in België? Dankjewel. Op de brief die je kreeg, staat een mailadres vermeld. Stuur daar een gewone foto van je rijbewijs naartoe (v+a), meld dat je je rijbewijs niet per post mag aanleveren (omdat je dan geen houder bent ervan op de plaatsen waar je wel nog mag rijden) en vraag hen om je rijverbod te laten registreren en per kerende te melden van/tot welke datum dat dan effectief loopt. 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 31 januari 2025 Auteur Geplaatst: 31 januari 2025 Paar jaar terug iets soortgelijks voorgehad. Rijbewijs nooit opgestuurd en ook niks laten weten. maanden later brief in de bus dat ik 3maand niet mocht rijden in Duitsland ok dan. Zo gezegd zo gedaan misschien wel beter/correcter om @gTa zijn voorstel te volgen. Quote
Veer 0 Geplaatst: 1 februari 2025 Geplaatst: 1 februari 2025 Ik nu ook rijbewijs voor 1 maand kwijt in Duitsland. 1 sec. door rood. Woon in België. Ik kan dat toch niet gaan inleveren? Ik heb dat in België nodig. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 1 februari 2025 Geplaatst: 1 februari 2025 Lees wat @gTa schreef. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.