Ga naar inhoud

2022 BMW M2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, PieterA zei:

Ik zou een exemplaar van de vorige M2 CS zoeken. 

image.png.642d37b5cfe01de668b482f658abf4e8.png

Welke kleur is dat? 

Geplaatst:
34 minuten geleden, Jules_W zei:

Welke kleur is dat? 

Dat is een wrap als ik het mij goed herinner, dat is Chris Harris zijn CS.

Geplaatst:
23 uren geleden, Ice_Ken zei:

vind je toch niet meer voor 120k, en onderhoud je al zeker niet voor hetzelfde geld

onderhoud zal idd niet hetzelfde zijn, maar 996, 997 en 991 GT3s zijn te vinden in die prijs klasse, natuurlijk met hogere kilometerstanden.

Geplaatst:
7 uren geleden, Ice_Ken zei:

op die redenering heeft het geen zin dat ik verander dan 😑 Na bijna 6 jaar OG M2 voelt het gewoon alsof het tijd is voor iets anders.

Als je een gelijkaardig model koopt, vrees ik dat het vaak te gelijkend zal zijn met wat je al had. Of het moet echt wel radicaal anders/beter zijn. 

Ik blijf de F-M2 qua styling ook een pak knapper vinden dan de G-M2. 

Geplaatst:
1 uur geleden, BelgianRally zei:

onderhoud zal idd niet hetzelfde zijn, maar 996, 997 en 991 GT3s zijn te vinden in die prijs klasse, natuurlijk met hogere kilometerstanden.

Welja, je wil natuurlijk wel een deftig exemplaar.

1 uur terug, Jenkins zei:

Als je een gelijkaardig model koopt, vrees ik dat het vaak te gelijkend zal zijn met wat je al had. Of het moet echt wel radicaal anders/beter zijn. 

Ja ik ook wel, maar schijnt zou een G87 toch nog een heel stuk beter rijden. Ik blijf gewoon met jeuk zitten om te veranderen 😂

Geplaatst:
Op 29/5/2025 om 19:06, Ice_Ken zei:

Ja ik ook wel, maar schijnt zou een G87 toch nog een heel stuk beter rijden. Ik blijf gewoon met jeuk zitten om te veranderen 😂

Geen ervaring met de F87, wel met de G87.  Is toch wel een beest hoor.  De voorbumper ziet er wat goedkoop uit, maar het is toch wel een fenomenale auto om mee te rijden idd, zeker anno 2025.  En allicht de laatste in zijn soort.  Als hij niet moet dienen als enige auto (hoewel hij wel perfect als daily kan dienen) en als hij in budget past, ik zou niet twijfelen.  Relatief gezien, is de G87 ook wel een koopje.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 29/5/2025 om 17:49, Jenkins zei:

G87 doet op bijna geen enkel vlak aan de F87 denken. 
@Ice_Ken ik zou daar toch eens mee gaan rijden. Het track pack is imo een must en je vindt ze al voor rond de 60k. (Zonder track pack weliswaar) 

Wat @Beta zegt klopt, net zoals de A110  2-3 jaar terug een koopje was, de G87 M2 is dat ook. 

Geplaatst:
6 uren geleden, SB-01 zei:

eerst deze zomer nog trackdays doen, dan heel mijn huidige demonteren en verkopen.

Enfin eerst herstellen van de lumbago die ik gisteren opgelopen heb.😬

• Omhelzing 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

May be an image of car and text

May be an image of car and text

Toch wel dik dit.

• Verdrietig 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Dayumn, porky pig, als je dat zo ziet in vergelijk.

2025-11-15 19_46_33-(66) BMW M2 CS v Porsche GT4 RS_ DRAG RACE - YouTube — Mozilla Firefox.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 uren geleden, gTa zei:

Dayumn, porky pig, als je dat zo ziet in vergelijk.

2025-11-15 19_46_33-(66) BMW M2 CS v Porsche GT4 RS_ DRAG RACE - YouTube — Mozilla Firefox.jpg

De prijzen liggen niet bij elkaar in de buurt, net als de filosofie achter de auto's en het gewicht.

Geplaatst:

Dit zal waarschijnlijk de oplossing voor mij worden

Geplaatst:

Maar dan zit je nog steeds met een 'circuitauto' van 1.800 kg...

Geplaatst:
15 minuten geleden, PieterA zei:

Maar dan zit je nog steeds met een 'circuitauto' van 1.800 kg...

niet overdrijven 1650kg max na wat mods.

Zoveel zwaarder dan een GT3RS is dan nu ook niet. +-200kg

Er is gewoon niets te koop voor minder dan 100k dat redelijk recent is, minder dan 1.5ton weegt en +-500pk, nog enigsinds bruikbaar op de weg.
Enige wat ik kan bedenken dat ongeveer hetzelfde kan zijn van tempo zal een A110 zijn, maar ik koop geen Renault meer. Je kan naar een Lotus gaan, met alle betrouwbaarheids zever en dealer problemen vandien...ja dat wil ik ook echt niet. Een 718 GT4 blijf ik op mijn honger wat zitten op gebied van power. 

Geplaatst:

Bochten > rechtdoor

Geplaatst:
41 minuten geleden, PJH zei:

Bochten > rechtdoor

Alles is een compromis, jij wil lichtgewicht, goed in bochten maar traag rechtdoor, met weinig comfort. Ik wil meer vermogen, wat meer comfort en wil dan wat compromissen sluiten voor bochtengedrag. Hoe hoger je budget, hoe minder compromis je moet maken.

Dat wil niet zeggen dat iedereen je mening moet delen.

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
Op 16/11/2025 om 09:31, Ice_Ken zei:

niet overdrijven 1650kg max na wat mods.

Zoveel zwaarder dan een GT3RS is dan nu ook niet. +-200kg

Er is gewoon niets te koop voor minder dan 100k dat redelijk recent is, minder dan 1.5ton weegt en +-500pk, nog enigsinds bruikbaar op de weg.
Enige wat ik kan bedenken dat ongeveer hetzelfde kan zijn van tempo zal een A110 zijn, maar ik koop geen Renault meer. Je kan naar een Lotus gaan, met alle betrouwbaarheids zever en dealer problemen vandien...ja dat wil ik ook echt niet. Een 718 GT4 blijf ik op mijn honger wat zitten op gebied van power. 

Standaard gewicht is toch 1775 kg, dan gaat de M2 toch al flink op dieet moeten om aan 1650 kg te geraken wat nog altijd VEEL is.
Dat track pack gaat ook een serieuze prijs hebben .... 
200 kg zwaarder dan een andere auto is toch echt veel verschil hoor. Dat geeft direct een compleet ander gevoel op alle gebied: lastwissels, remmen, acceleratie, bochtenwerk enz.
Ik heb een maand geleden eens met de M2 op Spa kunnen rijden en dat is het dus echt niets voor mij hé. Constant een "zweverig" gevoel, je moet constant bijsturen om ergens aan een apex te geraken. Point and click gaat met die auto dus echt niet. Zij die zeggen dat het gewicht van deze auto niet voelbaar is ..... die dromen.
Mij kan die auto dus helemaal niet bekoren op circuit. Dan veel liever het vorig model M2 of zelfs een E46 M3.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, Capitol zei:

Standaard gewicht is toch 1775 kg, dan gaat de M2 toch al flink op dieet moeten om aan 1650 kg te geraken wat nog altijd VEEL is.
Dat track pack gaat ook een serieuze prijs hebben .... 
200 kg zwaarder dan een andere auto is toch echt veel verschil hoor. Dat geeft direct een compleet ander gevoel op alle gebied: lastwissels, remmen, acceleratie, bochtenwerk enz.
Ik heb een maand geleden eens met de M2 op Spa kunnen rijden en dat is het dus echt niets voor mij hé. Constant een "zweverig" gevoel, je moet constant bijsturen om ergens aan een apex te geraken. Point and click gaat met die auto dus echt niet. Zij die zeggen dat het gewicht van deze auto niet voelbaar is ..... die dromen.
Mij kan die auto dus helemaal niet bekoren op circuit. Dan veel liever het vorig model M2 of zelfs een E46 M3.

Je kan niet meer afgaan op opgaves van gewichten, wat jij opgeeft is het gewicht van een CS. Een standaard M2 weegt zogezegd 1805kg, de CS is 30kg lichter dus 1775kg.
Dikwijls wegen auto's totaal niet wat de fabrieksopgave is want we kijken soms naar andere cijfers, sommige zijn rijklaar gewicht en andere leeggewicht. Zie Maserati MC20 met carbon chassis dat blijkbaar ook 1700kg weegt rijklaar, zelfs een 296 GTB komt akelig dicht in de buurt van de 1700kg.

zie dit stukje van ECOTY 2022:

En hier waar Harry een M2 op de weegschaal zet. Realistisch zo'n 1700kg in standaardvorm, rijklaar. Zijn smile is er niet minder om.

Mijn F87 M2 toen nog met standaard interieur, 2NH remmen, volle tank woog 1595kg ondanks de "lightweight" spec (manueel, geen schuifdak, manuele zetels). Een E92 M3 woog standaard ook 1640kg.

Je kan veel gewicht uit die BMW's halen, maar ik heb bij mijn build een paar verkeerde afslagen genomen om het totaal gewicht naar beneden te krijgen. Ik schat dat die nu op 1550kg uitkomt, als ik hem hou dan zou ik gaan focussen op dat gewicht. Maar ik heb gewoon ook eens zin in iets nieuws, een blanco blad voor een nieuwe build.

• Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Zo'n G87 moet je imo goed kunnen aankopen, en er een projectje van maken. Er is geen vraag naar, dus hoe meer je betaald voor een nieuwe, hoe meer je gaat verliezen. Deze versie gaat zijn waarde niet zo goed behouden zoals de F reeks. CS is imo geld in de vuilbak. Met de juiste mods maak je zelf je CS. Persoonlijk zou ik ook eerder iets compleet anders kopen, los van het feit dat je ze nooit echt mooi kan noemen ongeacht de mods of spec, dan nog gaat het weer meer van hetzelfde zijn. Als het jeukt naar iets anders, dan moet je niet hetzelfde kopen 😉 

• Taal izan 3
Geplaatst:
1 uur geleden, -Fred- zei:

Zo'n G87 moet je imo goed kunnen aankopen, en er een projectje van maken. Er is geen vraag naar, dus hoe meer je betaald voor een nieuwe, hoe meer je gaat verliezen. Deze versie gaat zijn waarde niet zo goed behouden zoals de F reeks. CS is imo geld in de vuilbak. Met de juiste mods maak je zelf je CS. Persoonlijk zou ik ook eerder iets compleet anders kopen, los van het feit dat je ze nooit echt mooi kan noemen ongeacht de mods of spec, dan nog gaat het weer meer van hetzelfde zijn. Als het jeukt naar iets anders, dan moet je niet hetzelfde kopen 😉 

Ja eigelijk ben ik nu ook tot die conclusie gekomen. Ik hou de F87, doe nog wat mods daaraan voor het beter geschikt te maken voor circuitgebruik en koop iets compleet anders dat meer straatgericht is (waar ik ondertussen de motor al voor heb dus dat wordt ook een project).

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
22 uren geleden, -Fred- zei:

Daar ben ik het roerend oneens mee. G87 gaat op (middellange) termijn beter zijn waarde houden dan de F87...  

Geplaatst:
19 minuten geleden, Tommie zei:

Daar ben ik het roerend oneens mee. G87 gaat op (middellange) termijn beter zijn waarde houden dan de F87...  

Zou mij toch ook verbazen.  De F87 is veel tijdlozer vind ik dan de G87. 

Nog niet met de G87 gereden, dus ik geloof wel dat die beter rijd dan de F.
Maar met de F blijf je wel de vetste M2 hebben en kan je heel veel plezier aan hebben. 

De G moet je eerst mee rijden om dan te zeggen wou wat een zalig ding! Tot je voorbij een gebouw met glas tegenkomt en je toch er in kijkt ook al wist je dat je dat beter niet had gedaan....

Nu goed er zullen ook wel mensen zijn dat die mooi vinden, smaken verschillen. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid