Ga naar inhoud

BMW 3-reeks F30 (2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
Volgens mij is degene in de foto's hierboven dus een xDrive met standaard ophanging...

In het topic meldt de eigenaar dat 'm een adaptieve ophanging heeft.

'It has the 2VF adaptive suspension but it is not lowered on the xDrive.'

aangepast door BMWMB
Geplaatst:
In het topic meldt de eigenaar dat 'm een adaptieve ophanging heeft.

'It has the 2VF adaptive suspension but it is not lowered on the xDrive.'

Dan toch... Dan bedriegt de be carconfigurator, want daar wordt de auto wel verlaagd.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Vanaf wanneer kan de nieuwe Touring besteld worden?

Gisteren video-verslag gezien op autoblog. Ziet er echt knap uit :) (met STANDAARD automatische koffer?)

Geplaatst:

Die is al een aantal maanden bestelbaar hoor. :)

Met standaard automatische klep!

Geplaatst:

Die is al een aantal maanden bestelbaar hoor. :)

Met standaard automatische klep!

Dat snap ik nog altijd niet.

Mercedes heeft dat ook gedaan op zijn E-klasse break, dat standaard gemaakt.

Maar er zijn meer mensen die het storend vinden dan die het nuttig vinden. En er is absoluut geen ene constructieve reden waarom dat standaard zou moeten zijn.

Nuja, ik vind het wel leuk

Geplaatst:

knap die sedan, maar ik wil de prijs niet weten vrees ik.

Geplaatst:

De prijs van 1 Ford Mondeo en 1 Volvo C30 gecombineerd.

Geplaatst:

heb er nu al enkele zien rijden dus kan ik m'n definitief oordeel vellen, echt super knap. E90/e91 facelift vond ik ook super geslaagd en deze is een waardige opvolger. Die voorlichten die zo naar binnen trekken zijn zeer knap

• 3 weken later...
Geplaatst:

Knappe kleur!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Iemand die goede tips heeft qua velgenkeuze op een 328i?

Zijn nu onderweg naar Crauwels voor winterbanden..

• 1 maand later...
Geplaatst:

Die BBS'en zijn voor mij een maatje te klein.

Geplaatst:

Voor ons ook :D

We dachten dat het ging meevallen... niet dus.

Het is nochtans 18inch.

Ook wordt er een subtiele verlaging van AC Schnitzer overwogen, kar staat te hoog.

Geplaatst:

Ben je tevreden van die kar? Is dat nog wat speels?

Geplaatst:

Ben je tevreden van die kar? Is dat nog wat speels?

Mijn pa is er deels tevreden van.

Aangename motor en zeer soepel, pakt op in elke versnelling, ni normaal.

Vooral in Sport is de gasrespons super. Wegligging is goed voor dit soort wagens en hij zet graag een stapje opzij :D

In de normale stand is het een comfortabele wagen, geen nerveuse gasrespons, wel is het stuur veel te licht. (daarom dat ik hem altijd in sport zet)

Maar hij mist zijn vorige wagen te hard. Hij vindt de wagen te comfortabel, te saai, niet sportief genoeg... hij rijdt er amper mee...

Hij is nu terug naar een Porsche aan 't zien en het zou me niet verbazen mocht deze begin volgend jaar weggaan.

Geplaatst:

Ik dacht al zoiets, blijft een middenklasser in plaats van een sportwagen natuurlijk. Ik hoor veel dat de nieuwe 3 wat te soft geworden is en dat de E90 toch meer de driverscar is. Ik reed enorm graag met de E90 LCI, dat stuurgevoel is voor mij perfect, de F30 was inderdaad wat te licht op de enkele kilometers die ik ermee reed. Als je dat in sport zet wordt het inderdaad beter, maar dan wordt de automaat me te nerveus. Hoe vind je hem tov jullie 1?

Geplaatst:

Ik dacht al zoiets, blijft een middenklasser in plaats van een sportwagen natuurlijk. Ik hoor veel dat de nieuwe 3 wat te soft geworden is en dat de E90 toch meer de driverscar is. Ik reed enorm graag met de E90 LCI, dat stuurgevoel is voor mij perfect, de F30 was inderdaad wat te licht op de enkele kilometers die ik ermee reed. Als je dat in sport zet wordt het inderdaad beter, maar dan wordt de automaat me te nerveus. Hoe vind je hem tov jullie 1?

De motor van de 328i is natuurlijk niet te vergelijken met die van de 118D.. Zo een 328i macheert echt wel goed!

En toch... voor mij de 1 reeks.

Het kan natuurlijk ook zijn omdat ik amper met de 3reeks rijdt, maar ik rij veel liever met de 1reeks.

Deze wagen ken ik bijna door en door (gevaarlijk om te zeggen, ik weet het :D maar ik ken de wagen wel goed)... Ik rij altijd met DTC uit. Als hij uitbreekt moet je soms snel zijn door de korte wielbasis, je voelt de auto goed aan, stuurgevoel is goed, ophanging is goed, echt een plezierig wagentje dat rijplezier geeft als je de elektronica uitzet.

Ik rij regelmatig met nog een maat (Koen), die ook een 1 reeks heeft en die kar blijft maar gaan.. Ongelofelijk hoeveel plezier ik al met deze wagen heb gehad.

Driften, nurburgring, ragge.. auto kan er allemaal tegen.

Nee, geef mij maar de 1 reeks. (Al zou ik nu wel iets willen met wat meer pk :oops:)

Geplaatst:

Zo'n 1 is inderdaad wel speelgoed, als is hij me nog net iets te zenuwachtig soms (versnellingsbak, wegligging, driften). Zou de nieuwe 3 eens graag wat uitgebreider testen, tot nu toe enkel een kale 316d gereden 5 km ofzo. Schrok wel van de smoothness en verfijning, maar miste inderdaad ook het stuur van de vorige.

Geplaatst:

Zo'n 1 is inderdaad wel speelgoed, als is hij me nog net iets te zenuwachtig soms (versnellingsbak, wegligging, driften).

Ik vind dat net leuk.. Dan blijft het wat spannend. :)

Pedalen staan trouwens zalig om tussengas te geven!

Geplaatst:

Hier staan er intussen al bijna 17K op de teller. En ik blijf er bij ... een Audi met het rijgedrag van een BMW zou voor mij de wagen zijn...

Geplaatst:

Hier staan er intussen al bijna 17K op de teller. En ik blijf er bij ... een Audi met het rijgedrag van een BMW zou voor mij de wagen zijn...

wat bedoel je met een audi?

Je vindt die mooier en beter afgewerkt?

Geplaatst:

Ik vind dat net leuk.. Dan blijft het wat spannend. :)

Pedalen staan trouwens zalig om tussengas te geven!

True, ik vind het leuk om mee te gaan spelen, maar ik hou ook wel van lekker smooth rijden. Een auto die rust biedt als ik rustig bent, en kan raggen als gek als ik in een ragbui ben. Een beetje als de vrouw die ik zoek ook :D

Geplaatst:

wat bedoel je met een audi?

Je vindt die mooier en beter afgewerkt?

Mooier, lelijker... dat is subjectief en spreek ik me niet over uit.

De sportzetels die stukken beter zitten en het algemene rijgedrag van de F30 vind ik stukken beter dan bij de B7 en B8 die ik hiervoor reed. Maar zowat al de rest komt in het voordeel van de Audi. De materialisatie, de materialenkeuze, de MMI is in alle opzichten beter dan de iDrive (de GPS reageerde veeeeel sneller in de Audi, de connectie met de iPhone was veel beter (daar werkte hij altijd, in de BMW soms niet (deze ochtend was het weer van dat), de bediening van de iPod was veel intuïtiever, ook de positie van de knoppen was veel intuïtiever (bvb de volumeknop), de kwaliteit van de audio was veel beter in de Audi... enz enz.

Dus rij ik de volgende keer een BMW of een Audi? Als er iemand dat gat in de markt dicht met een perfecte mix van beide in een nieuw merk/model (misschien kan die fabriek van Ford dan toch nog ergens voor dienen) zal die het worden. Anders zal het rijgedrag waarschijnlijk de voorkeur krijgen... Maar misschien denk ik daar morgen anders over...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in