Ga naar inhoud

ALPINA Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Titleist zei:

Maar een 2.0 dieseltje wel?

Een elektrisch motortje is volgens mij moeilijk te tunen? Wat kunnen ze doen behalve zoals met een telegeleid wagentje wat tandwielen te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/21/2018 at 8:30 PM, Jeroen_M5 said:

Een tijdje geleden passeerde hier een interview waaruit bleek dat Alpina een 3L diesel + elektro wel zag zitten.

klopt, video met de CEO van Alpina. Vandaag zijn er nog veel te veel nadelen aan een hybrid of elektrisch model, vooral op vlak van het chassis.  De range moet veel groter zijn en het gewicht van de batterijen moet veel lager. De dag de ze het chassis specifiek kunnen ontwikkelen voor een hybrid of elektrisch model, en de huidige nadelen zijn opgelost, is er zeker een kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik daar 3 jaar geleden op bezoek ging vertelde Bovensiepen ons nog dat hybride allerminst in de ALPINA-filosofie paste... 

Comme quoi ça peut changer! 

 

Volgens mij hebben ze gewoon geen keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Daarnet gespot. :) En toen ik de autostrade verliet, deed ie hetzelfde en bleef nog een tijdje achter mij rijden. Jammer dat de voorkant minder knap is als de achterkant. :D Maar de kleur doet ook veel goeds. :inlove:

f4477b66d38eba36d2a1381c3bbd29b1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/9/2018 om 15:46, Francis zei:

Mogen we nog een wegtest in Autowereld verwachten van deze ALPINA?

Er is een vergelijkende test (B5 vs E63s) van verschenen in de AutoGids. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtcombinatie gewoon!

Daarnet gespot. default_smile.png En toen ik de autostrade verliet, deed ie hetzelfde en bleef nog een tijdje achter mij rijden. Jammer dat de voorkant minder knap is als de achterkant. default_biggrin.gif Maar de kleur doet ook veel goeds. default_wub.png

f4477b66d38eba36d2a1381c3bbd29b1.jpg&key=e0dacd796f288c36d3dbbab3c99a0088369eea10b0da2a5183f2aa19acb72565
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Nog nieuws van ALPINA ?
Ondertussen al iemand B5 kunnen rijden?
Aanwezig :-D magistraal ding qua potentie en comfort, alleen mocht het V8 geluid nog iets meer zijn.

Voor de rest niet veel nieuws buiten dan de exclusieve oplage van 99 stuks bij de B4S
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, B3noît zei:

Aanwezig 😄 magistraal ding qua potentie en comfort, alleen mocht het V8 geluid nog iets meer zijn.

Voor de rest niet veel nieuws buiten dan de exclusieve oplage van 99 stuks bij de B4S

Hoe vergelijk je de power / handling / onderstel / dagelijkse bruikbaarheid en running costs met je B3? Vind je het de meerprijs tov B3 waard?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/12/2018 om 20:27, Francis zei:

Hoe vergelijk je de power / handling / onderstel / dagelijkse bruikbaarheid en running costs met je B3? Vind je het de meerprijs tov B3 waard?

 

Hohja, na een proefrit van een (half)uur kunde daar natuurlijk niet in detail alles over zeggen.

Ik was vooral verbaasd dat een kist van een dikke 2 ton zo bijster snel kan zijn. Wel heel lineaire powerband. Dus kwestie van power komt ie zeker niets te kort, maar je zit wel in no-time aan monstersnelheden. Net als bij de B3 eigenlijk, maar dan nog sneller. 

Handling is goed voor een kist van dat allure, en opmerkelijk beter dan de F11 alpina van m'n vader. Daar heb je toch nog vaak wat onderstuur, wat je nu bij de G31 niet hebt. Uiteraard is hierin de B3 wel meester, al heeft ie er soms ook wel wat last van (iedere F31 trouwens). 

Dagelijks bruikbaar, zeker en vast. Comfort is alles hierin. Moet echt een zalige cruiser zijn om nr het zuiden of dergelijke te rijden. Verbruik lag toen op een 18l denk ik, al hebben we natuurlijk ook wel doorgepeerd...

Meerprijs vind ik, voor mijn gebruik, tov mijn B3 zeker niet waard. Verbruik ligt met de V8 en het gewicht uiteraard nog hoger, maar ik zou de BIV, taksen en VAA niet willen betalen eerlijk gezegd. Ook het geluid vond ik eerder teleurstellend. Binnenin is een alpina nooit echt luid geweest (heeft ook de versterking in de speakers niet (gelukkig :)), maar bij de mijne is exterieur wel echt kicken. Terwijl ik hier eerder teleurgesteld was, vooral omdat ie een heel saai geluid heeft als je hem in neutraal zet. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar als je eens revt en dan iets hoger gaat, hoor je echt dat ie in hoge toeren op z'n redline/drempel zit en daar klonk ie dan ook echt niet goed. 

Maar nogmaals, acceleratie gewijs is dit gewoon echt verbluffend wat dit ding kan! Echt niet normaal, gecombineerd met alle comfort features die erin zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, B3noît zei:

Binnenin is een alpina nooit echt luid geweest

In de recentste tijd niet, nee. Maar een E39 B10 V8 touring bijvoorbeeld had zoveel bass dat 't achterin zelfs "pijnlijk" (aan de oren) om toeven was. En de V8 roadster was "binnenin" (wat eigenlijk quasi buiten is :D ) ook luid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW-Alpina-B10-V8-S-E39-04.jpg

Wat een stance. :inlove:

Dikke ongeblazen V8, 375pk en 510nm op de achterwielen. Op de rollen waarschijnlijk irl tegen de 400pk. 44 van gemaakt. Zou mij pijn doen om zoiets als daily te gebruiken, maar wat een statement als je hiermee ergens toekomt met vrouwlief, en twee kids achterin. 

Durf zelf stellen dit te verkiezen boven E39 M5... 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Francis zei:

BMW-Alpina-B10-V8-S-E39-04.jpg maar wat een statement als je hiermee ergens toekomt met vrouwlief, en twee kinderen achter in 

Mja, kom daar gelijk ergens  mee toe ( neem nu een trouw) en de nonkel met een basis 316d (als dat bestaat) maar van modeljaar 19  zal meer bekijks hebben, dan jij  met je oude bak die getunend is. 

Daarmee bedoel ik gewoon dat meer dan de helft niet weet wat het is, dus veel statement zal je niet maken. Of toch niet hetgeen je in gedachten had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, tuscani zei:

Mja, kom daar gelijk ergens  mee toe ( neem nu een trouw) en de nonkel met een basis 316d (als dat bestaat) maar van modeljaar 19  zal meer bekijks hebben, dan jij  met je oude bak die getunend is. 

Daarmee bedoel ik gewoon dat meer dan de helft niet weet wat het is, dus veel statement zal je niet maken. Of toch niet hetgeen je in gedachten had.

Dat is toch nét hetgeen waarvan je zo geniet :inlove:

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/12/2018 om 21:49, tuscani zei:

Mja, kom daar gelijk ergens  mee toe ( neem nu een trouw) en de nonkel met een basis 316d (als dat bestaat) maar van modeljaar 19  zal meer bekijks hebben, dan jij  met je oude bak die getunend is. 

Daarmee bedoel ik gewoon dat meer dan de helft niet weet wat het is, dus veel statement zal je niet maken. Of toch niet hetgeen je in gedachten had.

Dan neem ik mijn tesla!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid