Ga naar inhoud

Mclaren Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

A routine oil change service costs about $8,000, and annual running costs are estimated by McLaren to be about $30,000 per year

 

 

Bryan Murphy, a technician who cared for three customer F1s, reports that a nail in one tire cost $6,000 to repair because the McLaren factory insisted on replacing both tires on the same axle. The McLaren factory scrubs every F1 replacement tire that it supplies to owners on a test track.

 

 

6000 mile service - £25000.000

 

 

brake disc's - £6000

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, doe dat spel op onderhoud bij @@Frekkel

zal eens kijken in de aftermarket cataloog van brembo als die remmen niet goedkoper kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Enkele posts hoger had ik 18k £ gezegd voor 'high mirrors'. Flemke heeft nu de echter prijs genoemd voor een de spiegels achteraf te verplaatsen:
 

 

I guess I can say this now:

The number that came from the owner who had requested and paid for it in '95 was £60k. At the time I did not know whether to take that number at face value, but in about '04 I asked the factory how much it would cost to have it done retroactively and they told me, probably not coincidentally, that it would cost "about £60k."


En als dat al redelijk absurd is:
 

 

Although McLaren offer a wide range of solid and metallic paints for the exterior, if an owner wants the car painted, for example, in a solid (non-metallic and therefore easier to spray than metallic) colour of his own choosing, the charge for that is £20k.
Please recall that these guys do not have a giant production line that has to be halted in order to accommodate a custom paint colour. They just have to remember, that morning, to mix a darker blue instead of a lighter one. As I say, a metallic paint requires more labour to spray than a solid.


These is an "informal" option of having the heat shield that sits horizontally under the exhaust pipes, and is visible only by peering through the mesh at the lower rear, gilded in a similar fashion to the gilded film that lines sections of the F1's engine bay. That option will set you back £15k.


Die laatste 2 opties heeft hij recent dus ook laten uitvoeren. :lol:
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid