Ga naar inhoud

Caterham Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...
1 uur geleden zei Mayonaise:

Nope, gisterenavond naar de makelaar gegaan om een aanvraag herinschrijving. (Heb de BMW platen op de BMW gezet nu 8)   

Om te herinschrijven op zelfde titularis maar zonder 2dehandskeuring is het niet mogelijk in te schrijven via WebDIV. Deze ochtend om 5u50 gaan aanschuiven aan de DIV aan de visserij om zeker de eerste te zijn (combinatie dan was 1.RRR.135), ik ben de enige gebleven tot 7u00. :D:D 

Toen ze uiteindelijk open gingen om 8u30 was de combinatie reeds 1.RRR.250. (Makelaars kunnen 24/24 via Webdiv inschrijven) Vriendelijk gevraagd of ze mijn aanvraag wouden voorbereiden en ertussen nemen op het juiste moment. Antwoord: ze gingen het proberen. B)

Dus zo gezegd zo gedaan... Nu ook de andere DIV-antennes open waren begonnen de combinaties zéér vlot op te lopen. (te 'volgen' via http://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/kentekenplaten  Na een 10 tal minuten waren ze aan al aan 280. Ik begon  285 - 290 te refreshen. Vanaf 290 gepasseerd waren waren, 2 dames niet meer bezig met de huidige klanten maar waren ze 295-296-297-...aan het refreshen voor mij. Ik was intussen 299 constant aan het proberen. De spanning was te snijden. :)    Uiteindelijk op 299 geroepen voor heel het loket: "NUUUUUU". 

En toen kwamen de verlossende woorden van de loketbediende: "'t Is mij gelukt, denk ik *trots*B)". Vriendelijk madammeke miljaar. :inlove:

 

Naar goede gewoonte deze middag 3 eclairs gaan brengen.  :D  Iedereen tevree. :inlove:

 

Afbeeldingsresultaat voor i love it when a plan comes together

Op z'n Mayowijze B)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super super vet!! Zal één van de weinig r300's zijn op Belgische platen. En er zijn sowieso al niet veel caterham's in België. Als ik mij niet vergis was dit een Franse wagen? Zou je puur informatief wat info willen geven over hoe de inschrijving ging, waar op te letten bij aankoop qua documenten,..? 

Veel plezier met dit prachtig stuk techniek. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei luigi:

Super super vet!! Zal één van de weinig r300's zijn op Belgische platen. En er zijn sowieso al niet veel caterham's in België. Als ik mij niet vergis was dit een Franse wagen? Zou je puur informatief wat info willen geven over hoe de inschrijving ging, waar op te letten bij aankoop qua documenten,..? 

Veel plezier met dit prachtig stuk techniek. 

 

Klopt :)

 

Initieel dacht ik dat de invoer ook moeilijker ging gaan. Maar ik heb de gewone importprocedure zoals voor elke 'normale' wagen doorlopen. (op zeer korte tijd)

1. COC verkregen via Caterham Cars UK, (ik dacht 175pond.)  Franse DIV neemt het origineel, dus je moet een duplicaat vragen

2. Bij douane vignet 705 aanvragen (0.10EUR ofzo)

3. Verzekering regelen

4. Tweedehandskeuring. Voor de zekerheid heb ik dit laten doen door Caterham invoerder (GPS Schoten) gezien dit geen alledaagse ketel is voor de sbat-kerels.

5. Inschrijving bij DIV aan DIV-loket

 

 

Waar je alleszins moet op letten:

* Geen ex-cup kopen, daarvoor bestaat geen COC

* Enkel een Caterham kopen die ook op de markt gebracht is in EU, zodat ook hier er een COC voor te verkrijgen is. (kan je gemakkelijk checken door VIN N° eens door te mailen naar CCUK)

* Ik zeg niet dat het onmogelijk is om een in te schrijven zonder COC, maar het vergemakkelijkt toch wel veel zaken. Minder miserie is altijd leuker dan miserie. :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super @Mayonaise! Ik wou voor m'n initialen gaan (JDB) maar ze hebben een hele reeks vergeten uitgeven ofzo, waaronder dus de JDB platen...

Misschien nog eens proberen bij 1-STJ-xxx voor m'n Fiesta ST

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei 3000:

Super @Mayonaise! Ik wou voor m'n initialen gaan (JDB) maar ze hebben een hele reeks vergeten uitgeven ofzo, waaronder dus de JDB platen...

Misschien nog eens proberen bij 1-STJ-xxx voor m'n Fiesta ST

 

Ik denk dat ze de volledige S-reeks zullen overslaan. Enkel gebaseerd op vermoedens omdat ze de 1.Mxx-xxx platen ook hebben overgeslaan (zijn ook moto's zo ingeschreven, terwijl die nu M-xxx-xxx zijn) en scooters worden nu ingeschreven als S-xxx-xxx)

Anders was ik waarschijnlijk gegaan voor 1-SPR-777 of 1-SEV-377. ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei 3000:

En hoe volg je de uitgifte van de platen hier? Ik zie veel info, maar niet aan welke combinatie ze nu zitten http://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/kentekenplaten

Hier weet je aan welke combinatie ze ongeveer zitten:

http://belgianlicenceplates.blogspot.be/ 

 

En op de link die jij gaf moet je op 'status' klikken.

Als je dan bv. 1RRV400 ingeeft komt er onderaan: "De kentekenplaat is toegekend aan een voertuig sinds14-02-2017"

Als je 1RRV999 ingeeft komt er onderdaan: "De kentekenplaat is onbekend in onze databank. Controleer uw invoer en probeer het opnieuw."


Dan moet je een beetje proberen om te weten aan welke combo ze nu zitten. Of je kan de welbepaalde combo laten refreshen... tot de status wijzigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei 3000:

Die blogspot site kende ik al, en merci voor de uitleg van de officiële site thumbup.gif

Met plezier. ;)

 

Mocht ik jou zijn zou ik, (moesten ze de S overslaan) op de Fiesta gaan voor. 1.TUR.800.  
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mayonaise:

 

Klopt :)

 

Initieel dacht ik dat de invoer ook moeilijker ging gaan. Maar ik heb de gewone importprocedure zoals voor elke 'normale' wagen doorlopen. (op zeer korte tijd)

1. COC verkregen via Caterham Cars UK, (ik dacht 175pond.)  Franse DIV neemt het origineel, dus je moet een duplicaat vragen

2. Bij douane vignet 705 aanvragen (0.10EUR ofzo)

3. Verzekering regelen

4. Tweedehandskeuring. Voor de zekerheid heb ik dit laten doen door Caterham invoerder (GPS Schoten) gezien dit geen alledaagse ketel is voor de sbat-kerels.

5. Inschrijving bij DIV aan DIV-loket

 

 

Waar je alleszins moet op letten:

* Geen ex-cup kopen, daarvoor bestaat geen COC

* Enkel een Caterham kopen die ook op de markt gebracht is in EU, zodat ook hier er een COC voor te verkrijgen is. (kan je gemakkelijk checken door VIN N° eens door te mailen naar CCUK)

* Ik zeg niet dat het onmogelijk is om een in te schrijven zonder COC, maar het vergemakkelijkt toch wel veel zaken. Minder miserie is altijd leuker dan miserie. :D 

Als ik uw procedure lees, moet het in principe ook mogelijk zijn een Engelse Caterham te kopen en in daar een COC aanvragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid