Ga naar inhoud

2024 Mercedes E-Class (W214)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
26 minuten geleden, The Swede zei:

“Vroeger”? De W210 Avantgarde had nog steeds zijn ster waar ze hoorde. Idem voor de W211. Het is pas recent met de W212 dat ze die slechte gewoonte zijn gaan kweken.

De ster in het radiatorrooster was het teken dat je met de duurste en sportiefste Mercedes reed, niet met een plebsmodel. Tegenwoordig rijden ze daar allemaal mee rond.

Als je nu wil tonen dat je centen hebt, koop je een Benz mét ster 😅

My bad, ik dacht dat de w210 avantgarde ook al zijn ster in het rooster had. Maar blijkbaar idd later. 

Geplaatst:

Een ster in het rooster van de W210, zou wel erg komiek geweest zijn. :D 
ook de neus van de W211 leende zich daar helemaal niet toe.

Misschien verwar je met de C klasse waar vanaf de C204 in 2007 reeds een ster in de neus kwam. 

Geplaatst:

Zeer model afhankelijk inderdaad. Er zijn modellen waar er zelfs nooit een "mounted star" was (uit dat tijdperk).

Geplaatst:
44 minuten geleden, Polygoon zei:

Zeer model afhankelijk inderdaad. Er zijn modellen waar er zelfs nooit een "mounted star" was (uit dat tijdperk).

4 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

W168 A-Klasse bv

Klopt. Maar we praten hier over de normale Benz berlines. Een MB100, O309, O321, Actros,... hebben allemaal hun ster in het rooster. 

De ster in het rooster voor een personenwagen, was steeds voorbehouden aan sportieve modellen. Eerst de SL, vanaf de W126 voor de SEC. Een A klasse, een V-klasse, die konden niet anders. Bij de SL, CL en SLK was het passend want "sportmodel". 

En dan wou MB plots gaan geld verdienen omdat ze in de tuningwereld SEC-neuzen aanboden voor de berlines...

Geplaatst:

Heb enkel ervaring met de W460 en C209. Die laatste dacht ik nochtans dat het wel mogelijk was maar ik vind er online niet meteen een voorbeeld van dus ben beginnen geloven dat het daar toch niet mogelijk was wegens "sportmodel" dan?

Geplaatst:
20 uren geleden, BelgianRally zei:

Iemand toevallig ervaring met deze versie e-klasse in 300e variant?

Wat wil je weten?

• 1 maand later...
Geplaatst:

ik ga NIET kijken, mijn vrouw wil terug een Defender als we de onze 'moeten' inruilen, ik zou heel sterk zo'n E450d overwegen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, flupke73 zei:

ik ga NIET kijken, mijn vrouw wil terug een Defender als we de onze 'moeten' inruilen, ik zou heel sterk zo'n E450d overwegen

Het moet in elk geval waanzinnig goed rijden!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, flupke73 zei:

je weet me te vinden :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn "vriend" de winkeluitbater heeft zich ook een nieuwe Mercedes E350e gekocht.

Waarom toch altijd in zo een saai exterieur kleur🤨

20250330_081129.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 5/4/2025 om 13:57, flupke73 zei:

Het is zonde dat diesels niet meer mogen, want de 450d heeft een dijk van een dieselmotor, wat eigenlijk de perfecte motor is voor zo'n ruime break kilometervreter. Deze motor klinkt ook hemels, en als ik dit filmpje bekijk, merk ik ook dat er geen nepsound is zoals de E53 dat wel heeft. De E450 benzine heeft volgens mij ook geen nepsound.

Geplaatst:
9 uren geleden, BMWMB zei:

Het is zonde dat diesels niet meer mogen, want de 450d heeft een dijk van een dieselmotor, wat eigenlijk de perfecte motor is voor zo'n ruime break kilometervreter. Deze motor klinkt ook hemels, en als ik dit filmpje bekijk, merk ik ook dat er geen nepsound is zoals de E53 dat wel heeft. De E450 benzine heeft volgens mij ook geen nepsound.

E450 wel, E450d volgens mij ook in 'Sport' maar in die stand moet je toch nooit zijn :D

Geplaatst:
13 uren geleden, BMWMB zei:

Moderne diesels mogen wel. Oude niet.

Geplaatst:

@William Blake Kan het kloppen dat je een E-klasse (Exclusive of AMG uitrusting) in België niet zonder die lullige Superscreen kan krijgen?! 😞 

Geplaatst:
3 minuten geleden, William Blake zei:

ja, E53 idem, spijtig hé

Inderdaad.

Wat schat je zelf in: zou het merendeel van de kopers dat wel aangevinkt hebben mocht het echt optioneel gebleven zijn?
Of heeft Benz 't hier slim gespeeld en de prijs ervan aan de basisprijs toegevoegd en zo iedereen verplicht van ervoor bij te betalen?

Geplaatst:
Op 5/4/2025 om 13:57, flupke73 zei:

Een Allterrain is wel echt een fijn apparaat. 

Geplaatst:

Kan het zijn dat je in Belgie geen E300de All-Terrain kan configureren?

Geplaatst:
Op 7/4/2025 om 20:19, PieterA zei:

perfecte daily met de E300de of 450d in

zwaar fan van... maar 0,0 vraag naar helaas

Op 8/4/2025 om 06:45, SpeedExceed zei:

Kan het zijn dat je in Belgie geen E300de All-Terrain kan configureren?

normaal wel maar er zijn problemen met het datacentre dus sommige auto's kunnen niet geconfigureerd worden

Geplaatst:
Op 7/4/2025 om 20:19, PieterA zei:

Toekomstige schoonouders van de zoon hebben sedert enkele weken een nieuwe C all terrain.

Eerste C die ik ooit zag...

Geplaatst:

Nul vraag in België. Maar ook nul vraag elders?

Een all terain is bvb een ideale wagen wanneer je in Scandinavië woont of in de meer remote staten in de VS. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid