Ga naar inhoud

ASMR maar dan anders: AutoMinded Summer Motorcycle Rit !

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welkom vanonder jullie steen, allemaal: ASMR is hip hedentendage.

image.png.1b9bfdc80cefa6ee818fbe52e1c92ad6.png

Vermits dit forum modern as fuck is, kunnen we dus niet achterblijven. ASMR op AutoMinded!

Maar dan wel een beetje anders. :D

Wij, motards, kennen die "gevoelssensatie, gekenmerkt door een tintelend gevoel langs nek en rug, opgewerkt door visuele, auditieve en tactiele prikkels door het geluid en gevoel van bepaalde activiteiten" maar al te goed!
--> Onze stalen 2-wielige rossen geven ons bij elke streep gas (niet auf die Autobahn, natuurlijk) en elke uitgeaccelereerde bocht die sensatie.
--> De geur van ongefilterde uitlaatgassen, de geur van de natuur waar je door rijdt, de sound van onze 1- of 2- of 3- of 4- of 6-cilindrige heavenly horses, ...

Zoals sommige niet nader genoemde forummers getuigen dat seks in groep nog beter is dan alleen (duh) of met twee: GROUP RIDE !!

• zomermeeting, maar niet louter statisch --> een niet al te stevige (qua km of tempo), gezellige, veilige en inclusieve rit gekoppeld aan wat gegaap, gestaar, gepraat en gelaaf = 't best van al
  • niet al te stevig qua km: een rit in 2 delen van telkens 1 à 1,5 uur rijden max?
  • niet al te stevig qua tempo: i.f.v. veiligheid en inclusie
  • gezellig: gezapig, geen messen tussen tanden, geen kneedowns, etc
  • veilig: groepsritten kunnen, indien onvoldoende gemanaged, tot gevaarlijke sessietjes rijgedrag met navenante risico's uitgroeien ... dat willen we niet
  • inclusief: we houden rekening met iedere aanwezig forummer die met een motorfiets, ongeacht vermogen, gewicht, cilinderinhoud, stijl, etc ... én met de juiste mindset ... de rit mee doet

Maar waar? En wanneer?

Awel, dat moeten we afkloppen i.f.v. de beoogde deelnemers.
Ik ga bewust hier geen poll inlassen, we kunnen nadien perfect met een Doodle oid werken.

> Post dus hierna in een postje of je mee wil, met welke moto en geef meteen ook mee wat je voorkeur is (regio, dag v/d week, voormiddag, namiddag, etc).

Go!

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Geplaatst:

Aanwezig! (hé, we kunnen een "quoten en untaggen" sessietje houden, zoals vroeger :D)

• gTa - Moto Guzzi Griso 8V - voorkeur Vlaamse Ardennen maar alles in gáns Vlaanderen is eigenlijk ok - voorkeur voor feestdag of weekenddag
Geplaatst:

Ik wil mee, zolang het niet regent :D

Op mijn Harley.

liefst op een zater-, zon of feestdag. 
Niet de eerste 2 weekends van juli aub. 

Regio, voor of namiddag maakt me niet uit. 

Geplaatst:

Ow sorry, dat quoten en untaggen stond er nog niet. 

• Grappig 1
Geplaatst:
  • gTa - Moto Guzzi Griso 8V - voorkeur Vlaamse Ardennen maar alles in gáns Vlaanderen is eigenlijk ok - voorkeur voor feestdag of weekenddag
  • DDke - Harley - geen specifieke regio - weekend/feestdag
  • Monterey jack - Ducati Monster - liefst Oost-Vlaanderen - weekend/feestdag

Ik wil graag meedoen! Wel niet zeker of ik  aan de start ga raken met de tweewieler + de 2 ritdelen + terugrit. Helaas is mijn fysieke gestel versneld aan het verouderen en wordt Duc rijden steeds minder aangenaam. Zeker langere afstanden.

Geplaatst:

een moto huren voor een dag, wat kost dat zoal tegenwoordig :D ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
54 minuten geleden, Monterey Jack zei:
  • gTa - Moto Guzzi Griso 8V - voorkeur Vlaamse Ardennen maar alles in gáns Vlaanderen is eigenlijk ok - voorkeur voor feestdag of weekenddag

Ik wil graag meedoen! Wel niet zeker of ik  aan de start ga raken met de tweewieler + de 2 ritdelen + terugrit. Helaas is mijn fysieke gestel versneld aan het verouderen en wordt Duc rijden steeds minder aangenaam. Zeker langere afstanden.

• Ice_ken - SFV4S/RSV1000R - Liefst Vlaamse Ardennen - weekend/feestdag
Geplaatst:

Ei, ga je me nu nog een moto doen kopen ook?  Heb al een auto gekocht op de ZLC mee te kunnen doen

Geplaatst:
  • CharlesV - BMW R75/5 (mocht het verder zijn pak ik GS ) - Liefst Vlaamse Ardennen - weekend/feestdag
Geplaatst:

Ik heb ook iets met een M plaat. Telt dat ook? :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
23 minuten geleden, Greg zei:

een moto huren voor een dag, wat kost dat zoal tegenwoordig :D ?

Ook wel benieuwd naar

Mijn 1ste km's op een moto waren altijd op gehuurde moto's, prijs was toen denk 2000bfr

( wel 35 j geleden) 

Geplaatst:
20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb ook iets met een M plaat. Telt dat ook? :D 

We wachten nog op je gebruikservaring. Het viel wel op dat je minder op forum aanwezig was.

Geplaatst:
1 hour ago, gewoon ik said:

We wachten nog op je gebruikservaring. Het viel wel op dat je minder op forum aanwezig was.

Die is dit moment op 1 testrit een paar maand geleden na nog altijd dezelfde als de jouwe :D 

Geplaatst:

leuk idee! maar hoe inclusief het ook is, mijn huidige 2 wieler is er echt niet voor geschikt. have fun,!

• Grappig 1
Geplaatst:

Dat zie ik ook wel zitten, liefst op een feestdag of in het weekend, regio maakt mij niet uit. Ik rij met een R1200GS

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Die is dit moment op 1 testrit een paar maand geleden na nog altijd dezelfde als de jouwe :D 

Teleurstellend.

Geplaatst:
  • CharlesV - BMW R75/5 (mocht het verder zijn pak ik GS ) - Liefst Vlaamse Ardennen - weekend/feestdag
  • Joske - MV Agusta Brutale Rosso - voorkeur Limburg maar de rest van Vlaanderen is ok - weekend/feestdag
Geplaatst:

Leuk initiatief. 
De moto zou blij zijn nog eens buiten te mogen komen. 
Door de gezondheid kan ik wel niks vooruit plannen dus ik zie wel hoe het hier evolueert. 

• Omhelzing 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Afhankelijk van de locatie kan ik mijn vader wel proberen overtuigen om samen met de BMW K1 te komen. Zelf ben ik nog niet oud genoeg om met onze moto's te rijden (behalve de 125cc van mijn broer dan, maar daar moet ik nog 4 uur les voor volgen. Ben aan het wachten tot mijn 24 om het allemaal in 1 keer goed te doen.)

Binnen een uur rond Gent en op een zon- of feestdag is het interessantst voor ons.

• 3 weken later...
Geplaatst:

@gTa Nog nieuws hier?

Geplaatst:

Ik moet daar keer dringend werk van maken, 't is waar.

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:
Op 14/6/2023 om 21:12, gTa zei:

Ik moet daar keer dringend werk van maken, 't is waar.

@gTa

On My Way Goodbye GIF by Bubble Punk

• 5 weken later...
Geplaatst:

Korte termijn meeting nog een optie? Voor ik mijn bolides te koop zet nog  Het zijn de misschien de laatste mooie zomerdagen

Geplaatst:
6 uren geleden, Ice_Ken zei:

Korte termijn meeting nog een optie? Voor ik mijn bolides te koop zet nog  Het zijn de misschien de laatste mooie zomerdagen

Huh wat? Dat je de SF zou wegdoen verbaast mij niets maar de Aprilia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid