Ga naar inhoud

Umweltsticker


Rabbit

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij zijn op reis in Duitsland. Morgen zouden we eens Munchen willen bezoeken. Ik begrijp dat je daar zo een Umwelsticker  nodig hebt?

Indien ja, waar haal ik dat?
Met de Alpina ben ik eens een BMW dealer binnen gelopen en heb dat daar gekocht.

Maar we zijn hier met de C5. Veel citroendealers zijn hier niet. En veel Duitsers waar we het aan vragen horen t donderen in Keulen (Hoe is dat in godsnaam mogelijk ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien TUV of Dekra (de lokale keuringstations) opzoeken, maar die zijn in het weekend dicht.

In principe kan elke garage (is niet merkgebonden) of tankstation met garage ze ook uitgeven.

Zoeken op Umweltplakette.

Vroeger was het meen ik ook zo dat het  niet gedetecteerd wordt door camera's, dus alleen bij stoppen door politie of een oplettende parkeerwachter was er een boete. Parkeren in een parkeergarage (geen openbare weg) loste dat laatste op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, abtler zei:

Normaal gezien TUV of Dekra (de lokale keuringstations) opzoeken, maar die zijn in het weekend dicht.

In principe kan elke garage (is niet merkgebonden) of tankstation met garage ze ook uitgeven.

Zoeken op Umweltplakette.

Vroeger was het meen ik ook zo dat het  niet gedetecteerd wordt door camera's, dus alleen bij stoppen door politie of een oplettende parkeerwachter was er een boete. Bij parkeren in een parkeergarage (geen openbare weg) loste dat laatste op.

Ah ok, thanks.

Ik dacht dat dat merkgebonden was. 
 

Echt zot dat de gemiddelde Duits niets afweet van die geldklopperij 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Ik heb dat niet :ninja: en parkeer gewoon in een ondergrondse garage.

Uw auto is ook erg recent. Ze zien wel dat die niet in overtreding is van milieunormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, The Swede said:

Uw auto is ook erg recent. Ze zien wel dat die niet in overtreding is van milieunormen.

En gij peist dat Den Duits zo redeneert?

REGLEMENT IST REGLEMENT. Als daar zo gene sticker op hangt --> boete.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Je moet zelfs op een EV zo een sticker plakken

EV rijders verdienen boetes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom al jaar en dag bijna maandelijks in Duitsland. Aachen, Keulen, Hamburg, Munchen etc en nog nooit heb ik die umwelt sticker gekocht.

maar als je deze toch wil kopen, koop hem bij een ADAC kantoor in Duitsland en niet bij de VAB waar deze bijna 3 keer de prijs is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid