Ga naar inhoud

Ruimere auto


toere

Aanbevolen berichten

Bon ja,

Binnen kleine 2 weken doen we weer een autovakantie en is al enkele weken dat ik er mee bezig ben met hoe gaan we alles meenemen🙄

Dus in de toekomst wil ik een grotere/ ruimere auto want denk dat de vliegvakanties op een laag pitje gaan geraken en we meer met de auto op reis gaan gaan. 

Optie 1:

De Porsche vervangen, maar die blijft voorlopig. Is zeer onpractisch...wist ik,  maar toen ik die kocht hadden we maar 1 hondje en kon die overal mee. 2 hondjes meedoen is wat moeilijker, dus als we ergens naartoe gaan met de hondjes mee nemen we de cabrio.

Dus is dit zeker geen vakantie roadcar. 

Optie 2 is de cabrio vervangen. 

Het cabrio rijden op zich vinden we super, en als het niet regent rijden we altijd open daarmee. Vervangen door bv een 4 serie cabrio gaat niet echt het verschil uitmaken in kofferruimte denk ik? 

Optie 3 auto huren voor die ene vakantie, maar potverdorie daar vragen ze veel geld voor als je een ruime auto wil voor 2 weken. 

 

Geen idee door wat we die moeten vervangen dus.. 

 

Help😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Super95 zei:

De Suzuki Vitara is blijkbaar de oplossing. 

De enige Suzuki's die ik ooit graag heb gezien en dus in mijn bezit heb gehad waren er met 2 wielen😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wou ik zeggen.

Optie 3 : een 4x4 op LV of een dubbel cabine camionette

Weinig tax en dan hoeft de Porsche / cabrio in de natte seizoenen niet / minder buiten.

Indien een grote camionette kun je de fietsen mogelijk ook nog meepakken.

 

..... maar toen bedacht ik me en is het enige goede antwoord zoiets voor erbij https://www.autominded.be/forums/topic/7466-2014-audi-b85-s4-avant-lichte-vracht/#comment-1887689

Of bv https://www.2dehands.be/v/auto-s/bmw/m1957512596-bmw-m135i-xdrive-2979cc-6-cyl-380cv-utility-106-jaar

(maar in een wat betere variant aangezien deze toch al wat te gebruikt uitziet)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, SB-01 zei:

Je wil op zich geen van beide wagens vervangen, er is weinig budget voorhanden en het probleem stelt zich eigenlijk maar enkele weken per jaar.
Dan is de oplossing wat mij betreft vrij simpel ->Je koopt een bagage-aanhangwagen met fietsendrager.

Niet de meest sexy optie maar valt iets van te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook zo een Thule back of gelijkaardigs voor op de trekhaak kopen. Is makkelijker om mee te rijden dan met een aanhangwagen….veel goedkoper dan een nieuwe wagen.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal mooie oplossingen. En ok, ze vragen veel geld om 2 weken een ruimere auto te huren, maar je zal nog altijd minder betalen dan het waardeverlies op de BMW, BIV, enz...

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Bompa zei:

Allemaal mooie oplossingen. En ok, ze vragen veel geld om 2 weken een ruimere auto te huren, maar je zal nog altijd minder betalen dan het waardeverlies op de BMW, BIV, enz...

Dit en je zou een wagen verkopen die je eigenlijk niet wil verkopen om enkele keren per jaar op reis te gaan. Die aanhangwagen is in dat opzicht nog de beste keuze (die is al betaald ipv een wagen te huren voor enkele weken)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Race7 zei:

Met familie of vrienden even wisselen? Er is vast iemand die zijn Octavia break wel twee weken wil wisselen voor een Porsche 🙂

Uitbater van Delhaize Heule heeft 1 maar is dan zelf op reis met zijn auto😃

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, SB-01 zei:

Je wil op zich geen van beide wagens vervangen, er is weinig budget voorhanden en het probleem stelt zich eigenlijk maar enkele weken per jaar.
Dan is de oplossing wat mij betreft vrij simpel ->Je koopt een bagage-aanhangwagen met fietsendrager.

PRO

-Je hebt de kosten van een trekhaak reeds gedaan op de BMW.
-Je hebt voldoende ruimte voor bagage wanneer nodig + de fietsen kunnen mee.
-Kost niet zo veel en eventueel kan je deze nog verhuren buiten jullie eigen vakantieperiodes.
-Je kan cabrio rijden op je bestemming.

CONTRA

-Parkeren wordt wat moeilijker, al hangt dat er natuurlijk vanaf hoe jullie reizen.
Als er een vakantiehuisje gehuurd wordt met parkeerplek dan blijft de aanhangwagen ter plekke staan.
Op hotel gaan in het midden van een stad is natuurlijk wat moeilijker, maar denk dat dit minder aan de orde is met 2 hondjes.

fietsendrager-bagagewagen.jpg

Ook al aan gedacht, zou ik daar 2 electrische fietsen op kunnen zwieren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bompa zei:

Allemaal mooie oplossingen. En ok, ze vragen veel geld om 2 weken een ruimere auto te huren, maar je zal nog altijd minder betalen dan het waardeverlies op de BMW, BIV, enz...

Zou een 1500€ kosten maar dat is ook maar voor 1 vakantie dus uiteindelijk gaat dit op lange termijn wel duurder uitkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, saabi zei:

Je kan ook zo een Thule back of gelijkaardigs voor op de trekhaak kopen. Is makkelijker om mee te rijden dan met een aanhangwagen….veel goedkoper dan een nieuwe wagen.

Effe googlen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat noem je veel geld? Wat heb je in gedachte voor een ruime auto voor 2 weken?

Ik huur erg vaak om professionele reden en kan je misschien helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Tommie zei:

Van een extra auto, naar iets van 130 euro voor 2 weken. :D

Mission accomplished, forum!

Meestal gaat het omgekeerd.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Tommie zei:

Van een extra auto, naar iets van 130 euro voor 2 weken. :D

Mission accomplished, forum!

wat is er mis met ons.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, The Swede zei:

Wat noem je veel geld? Wat heb je in gedachte voor een ruime auto voor 2 weken?

Ik huur erg vaak om professionele reden en kan je misschien helpen.

Zou mij een dikke 1500€ kosten. 

En dan heb ik ter plaatse geen cabrio😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid