Ga naar inhoud

Ruimere auto


toere

Aanbevolen berichten

je vrouw zit vast in een driepuntsgordel, en gaat normaal ongeveer op haar plaats blijven zitten.  Die hond van 25 kg hangt aan een leiband, en zit helemaal zo vast niet als je vrouw.  De kans is dus reêel dat die hond rond gezwierd wordt, en dat hij daarbij de bestuurder raakt.

In sommige Fords is daarom al een airbag tussen de twee voorzetels voorzien, zodat de koppen van de inzittenden niet tegen elkaar kwakken bij een (zijdelings) ongeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, toere zei:

Als mijn dochter haar hond naast mij in de auto zit hangt die ook vast in de gordel. Wat is het verschil bij een ongeval als mijn vrouw van 60kg naast mij zit of een hond van 25kg? 

Dat je de hond achter een gordel steekt is nieuw in dit verhaal.

Een gordel is echter gemaakt voor een menselijk lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn speciale gordels voor honden:  die hangen vast aan een harnas, of in het slechtste geval aan hun halsband, en klik je in de gordelsluiting van de auto

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Steek die honden in een bench, is zoveel veiliger voor de honden, gerustgevender want losliggende spullen kunnen er niet tegenaan vliegen en botsen en je kan er nog bovneop, naast, tussen, onder etc etc stapelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Highwayman zei:

Steek die honden in een bench, is zoveel veiliger voor de honden, gerustgevender want losliggende spullen kunnen er niet tegenaan vliegen en botsen en je kan er nog bovneop, naast, tussen, onder etc etc stapelen....

in de koffer van een 2 cabriolet past al niet te veel van bench, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ex-Mooseman zei:

in de koffer van een 2 cabriolet past al niet te veel van bench, vrees ik.

Die kunnen gewoon op de achterbank toch. Tenzij @toere nu zegt dat hij een rottweiler van 60 kg heeft, dan niet, Maar voor honden <25 kg is dat geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, toere zei:

Als mijn dochter haar hond naast mij in de auto zit hangt die ook vast in de gordel. Wat is het verschil bij een ongeval als mijn vrouw van 60kg naast mij zit of een hond van 25kg? 

Autogordels zijn ontworpen om een volwassen persoon op zijn of haar plek te houden, niet een hond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whoops, niet gezien dat er al een vierde pagina was :lolz:

Zojuist, Alexis zei:

Autogordels zijn ontworpen om een volwassen persoon op zijn of haar plek te houden, niet een hond. 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, gewoon ik zei:

ik lees vooral dat de honden het probleem zijn om met een toffe en leuke auto op reis te gaan.

@Porker disagrees! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

je vrouw zit vast in een driepuntsgordel, en gaat normaal ongeveer op haar plaats blijven zitten.  Die hond van 25 kg hangt aan een leiband, en zit helemaal zo vast niet als je vrouw.  De kans is dus reêel dat die hond rond gezwierd wordt, en dat hij daarbij de bestuurder raakt.

In sommige Fords is daarom al een airbag tussen de twee voorzetels voorzien, zodat de koppen van de inzittenden niet tegen elkaar kwakken bij een (zijdelings) ongeval.

Je mag het eens komen uittesten:

Hond heeft een leiband rond haar nek en is zo bevestigd aan  een kliksysteem die  in de gordel zit. En ze krijgt juist genoeg speling voor mooi recht te zitten of haar neer te leggen( wat ze altijd doet)  Krijg je niet los hoor...

Hondjes achteraan hebben ook zo een kliksysteem aan voor in de gordel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Highwayman zei:

Die kunnen gewoon op de achterbank toch. Tenzij @toere nu zegt dat hij een rottweiler van 60 kg heeft, dan niet, Maar voor honden <25 kg is dat geen enkel probleem.

Ons hondjes wegen 5-6 kg. 

Deze van ons dochter weegt 25kg en die gaat soms mee achteraan in de cabrio of vooraan in de Porsche. Van Rollegem-Kapelle naar Gullegem en terug. Denk dat ik maximum 60km/ uur doe op dat traject😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Highwayman zei:

Steek die honden in een bench, is zoveel veiliger voor de honden, gerustgevender want losliggende spullen kunnen er niet tegenaan vliegen en botsen en je kan er nog bovneop, naast, tussen, onder etc etc stapelen....

Bench in een 220i Cabrio??

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

er zijn speciale gordels voor honden:  die hangen vast aan een harnas, of in het slechtste geval aan hun halsband, en klik je in de gordelsluiting van de auto

Dit dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, toere zei:

Je mag het eens komen uittesten:

Hond heeft een leiband rond haar nek en is zo bevestigd aan  een kliksysteem die  in de gordel zit. En ze krijgt juist genoeg speling voor mooi recht te zitten of haar neer te leggen( wat ze altijd doet)  Krijg je niet los hoor...

Hondjes achteraan hebben ook zo een kliksysteem aan voor in de gordel. 

Hangen dus vast aan hun nek. Als je overkop gaat toch wel wat meer rondvliegende massa dan een volwassene in een driepuntsgordel. 
Soit, daar gaat dit topic eigenlijk ook niet over 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Alexis zei:

Hangen dus vast aan hun nek. Als je overkop gaat toch wel wat meer rondvliegende massa dan een volwassene in een driepuntsgordel. 
Soit, daar gaat dit topic eigenlijk ook niet over 😅

Je kent zo geen riem + gordel dus voor in de auto...eens kijken of ik een foto vind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honden moeten normaal klikvast zitten voor in geval van ongeval, dat de brandweer bij u kan zonder gebeten te worden. Er zijn al gevallen geweest waar brandweer bv niet aan de slachtoffers kan omdat de hond agressief reageerde naar de hulpverlening.  Als ze vast zitten  kunnen ze normaal niet tot daar geraken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, tuscani zei:

Honden moeten normaal klikvast zitten voor in geval van ongeval, dat de brandweer bij u kan zonder gebeten te worden. Er zijn al gevallen geweest waar brandweer bv niet aan de slachtoffers kan omdat de hond agressief reageerde naar de hulpverlening.  Als ze vast zitten  kunnen ze normaal niet tot daar geraken. 

Ze zitten wel altijd klikvast he, heb ik hier denk toch al een paar keer vermeld? 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, toere zei:

Ze zitten wel altijd klikvast he, heb ik hier denk toch al een paar keer vermeld? 🤔

Twas gewoon een reactie op loszittende honden. 😉

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, toere zei:

Bench in een 220i Cabrio??

Mijn ma steekt een hondenbench in een 308CC, dat hondje weegt 8kg dus dat zal vergelijkbaar zijn. Dat werkt gewoon echt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/8/2023 om 14:56, Jokke_vlo zei:

Man man man huurauto's vorige week bij Avis een Renault Arkana meegekregen. Officieel de slechtste auto waar ik OOIT meer reed. Wat was me dat zeg.......... ze hadden daar vergeten een moteur in te steken. Daarnaast een wiebele sturing van mijn kl****

Ik wist niet dat men zo een slechte wagens nog maakt. Absoluut dieptepunt. 

Toen ik regelmatig huurde in Spanje nam ik altijd goedkoopste model met 4 deuren, dus dat was Fiesta, polo,... gerne en soms bij aanbieding eens gerne golf, astra,...

Hoeveel keer ze mij daar niet probeerden te overtuigen voor bij te leggen voor een upgrade... Meneer voor 50 eur extra kan ik u een veel betere auto geven, zoals een captur of zo... Mijn antwoord was dan altijd: een minder slechte auto bedoelt u toch?

Op 7/8/2023 om 20:20, toere zei:

Geen meer te huur de periode dat we weggaan. 

Koop dat dan gewoon? Als je toch van plan bent dat meer te gaan doen...

Er bestaan trouwens zakken en bakken ook van Thule doe je kan monteren op een gewoon fietsrek en dat heb je al!

https://www.thule.com/nl-be/cargo-carrier/towbar-cargo-carriers/thule-backspace-xt-_-938300

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid