Ga naar inhoud

Ruimere auto


toere

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Wij zijn van plan om met twee een midweek met de Z4 op stap te gaan 😂 

Geen achterbank maar weliswaar ook geen hondjes. 
 

Ge moet uw patatjes en biefstukken niet meenemen van thuis hé

Wij zijn nog 6 dagen met de Lotus naar Keulen/ Nurburgring geweest😁

Vorig jaar een week naar de ardennen geweest met de Porsche, lukte ook goed maar dat was dus opnieuw met slechts 1 hondje die op de schoot zat van madam. In Duitsland mag dit blijkbaar niet en we hebben 2 hondjes mee dus die moeten op de achterbank. 

 

Dit hadden we mee met de Lotus😃

FB_IMG_1626144032187.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, toere zei:

En de hondjes dan maar thuis laten. 

Ga jij het doorgeven aan mijn madam? 

 

😁

Of madame thuis laten en u locaal bevoorraden. :ninja:

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, toere zei:

Wij zijn nog 6 dagen met de Lotus naar Keulen/ Nurburgring geweest😁

Vorig jaar een week naar de ardennen geweest met de Porsche, lukte ook goed maar dat was dus opnieuw met slechts 1 hondje die op de schoot zat van madam. In Duitsland mag dit blijkbaar niet en we hebben 2 hondjes mee dus die moeten op de achterbank. 

 

Dit hadden we mee met de Lotus😃

FB_IMG_1626144032187.jpg

Volgens mij mag je in België ook geen hond op de schoot en moet die zelfs vastgeklikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, walter zei:

Volgens mij mag je in België ook geen hond op de schoot en moet die zelfs vastgeklikt worden.

Hebben daar eigenlijk niks van terug gevonden dat het verboden is in Belgie. 

Want met de Porsche nemen we die wel zo soms mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het juiste artikel niet maar het is "lading" die jou kan hinderen bij ingeval ofwel de honden zelf die je kunnen hinderen. Het mag inderdaad niet. Maar soms kijkt men er over. Ik denk dat je alleen prijs hebt als je ook voor iets anders tegengehouden wordt, of een agent met slecht humeur tegenkomt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Man man man huurauto's vorige week bij Avis een Renault Arkana meegekregen. Officieel de slechtste auto waar ik OOIT meer reed. Wat was me dat zeg.......... ze hadden daar vergeten een moteur in te steken. Daarnaast een wiebele sturing van mijn kl****

Ik wist niet dat men zo een slechte wagens nog maakt. Absoluut dieptepunt. 

Ik haat de looks van dat ding zo hard dat ik blij word door dit te lezen.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Bompa zei:

Ik ken het juiste artikel niet maar het is "lading" die jou kan hinderen bij ingeval ofwel de honden zelf die je kunnen hinderen. Het mag inderdaad niet. Maar soms kijkt men er over. Ik denk dat je alleen prijs hebt als je ook voor iets anders tegengehouden wordt, of een agent met slecht humeur tegenkomt 

Artikel 45 - lading van voertuigen. 

45.1 De lading van een voertuig moet zodanig geschikt zijn dat ze bij normale wegomstandigheden geen gevaar voor de bestuurder, de vervoerde personen en de andere weggebruikers kan vormen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Bompa zei:

Artikel 45 - lading van voertuigen. 

45.1 De lading van een voertuig moet zodanig geschikt zijn dat ze bij normale wegomstandigheden geen gevaar voor de bestuurder, de vervoerde personen en de andere weggebruikers kan vormen. 

 

Dat is toch een beetje te vaag om daaruit te halen dat je hondje vast moet zitten imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Bompa zei:

Artikel 45 - lading van voertuigen. 

45.1 De lading van een voertuig moet zodanig geschikt zijn dat ze bij normale wegomstandigheden geen gevaar voor de bestuurder, de vervoerde personen en de andere weggebruikers kan vormen. 

 

Uiteraard. Lijkt me ook logisch. 

Ik wil bij een aanrijding geen preutelekker van uit de andere auto door m’n voorruit krijgen als een kanonskogel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ICM zei:

Uiteraard. Lijkt me ook logisch. 

Ik wil bij een aanrijding geen preutelekker van uit de andere auto door m’n voorruit krijgen als een kanonskogel.

 

Mijn maat Li Xijang zei dat hij daar niks op tegenhad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Super95 zei:

Dat is toch een beetje te vaag om daaruit te halen dat je hondje vast moet zitten imo.

Dezelfde vaagheid als "je moet ten allen tijde uw voertuig kunnen besturen" om berisping te geven als men iemand met teenslippers aantreft achter stuur, of iemand ziet zwalpen terwijl hij eet en rijdt tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Bompa zei:

Ik ken het juiste artikel niet maar het is "lading" die jou kan hinderen bij ingeval ofwel de honden zelf die je kunnen hinderen. Het mag inderdaad niet. Maar soms kijkt men er over. Ik denk dat je alleen prijs hebt als je ook voor iets anders tegengehouden wordt, of een agent met slecht humeur tegenkomt 

En toch staat er nergens specifiek geschreven dat het niet mag( hier in Belgie) al paar keer gevraagd aan "bevriende" flikken en ze weten het ook niet. 

In Duitsland en andere landen staat het wel specifiek vermeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ICM zei:

Uiteraard. Lijkt me ook logisch. 

Ik wil bij een aanrijding geen preutelekker van uit de andere auto door m’n voorruit krijgen als een kanonskogel.

 

Maica laat weten dat ze geen preutelekker is.

 

Mvg

 

😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handtas/ tas van 5kg mag je ook op uw schoot houden. Wat is het verschil? 

Heb zelfs al meermaals flikken tegengekomen met de hond van mijn dochter op de passagiersstoel en nog nooit een opmerking had daarvoor, en die hond weegt +25kg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, toere zei:

Een handtas/ tas van 5kg mag je ook op uw schoot houden. Wat is het verschil? 

Heb zelfs al meermaals flikken tegengekomen met de hond van mijn dochter op de passagiersstoel en nog nooit een opmerking had daarvoor, en die hond weegt +25kg. 

Wie zegt dat dat mag?

Dat de flikken er niets van zeggen of het niet weten is geen argument. Kijk maar naar de problematiek rond gewichten van aanhangwagens en rijbewijzen.

Los van de wetgeving, ik zou nooit in een auto rijden waar een hond van 25 kg op de zetel naast me zit.

Laten we uitgaan van een lichte aanrijding en je een conservatieve 20 G ondergaat.

Kort door de bocht (pun intended), vliegt dat dat beest rond alsof het 500 kg weegt. Als je geluk hebt, naar buiten. Als je geen geluk hebt, ben je de nek af.

Ik denk niet dat op dezelfde manier je vrouw 100 kg kan vasthouden op haar schoot.

Voor je eigen veiligheid en dat van andere weggebruikers, maak je bagage vast, en dieren in de koffer, waar ze moeten zitten.

Ik heb het al gezegd, bij een aanrijding heb ik liever dat de andere chauffeur niet door z’n raam vliegt en op mijn schoot ligt.

Een vriend is zo 25 jaar geleden aangereden met zijn auto toen hij een provincieweg overstak. Zijn auto is nog net geraakt op de flank linksachter en is beginnen tollen.

Hij had geen gordel aan in zijn Golf II, en is door de achterruit (!) gevlogen. Ze hebben hem een paar uur later gevonden enkele tientallen meters verder in de struiken. Dood uiteraard.

 

 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf de kleine hondjes achterin in de gordels zetten. Ze zullen tijdens het rijden in de cabrio eens een uitdaging langs de kant zien.

wandel-en-autoharnas-met-gordel-voor-de-hond.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Wij zijn van plan om met twee een midweek met de Z4 op stap te gaan 😂 

Geen achterbank maar weliswaar ook geen hondjes. 
 

Ge moet uw patatjes en biefstukken niet meenemen van thuis hé

Dat gaat perfect. Wij zijn ook al een week weggeweest met ons twee met de Z4. En bij mij zit de batterij dan nog in de koffer, waardoor je nog minder plaats hebt. Maar zoals hierboven al gezegd: ‘zachte’ zakken zijn een must. En als je vrijwel enkel zomerkleding moet meenemen scheelt dat toch ook al een pak 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jenkins zei:

Dat gaat perfect. Wij zijn ook al een week weggeweest met ons twee met de Z4. En bij mij zit de batterij dan nog in de koffer, waardoor je nog minder plaats hebt. Maar zoals hierboven al gezegd: ‘zachte’ zakken zijn een must. En als je vrijwel enkel zomerkleding moet meenemen scheelt dat toch ook al een pak 😄

waar zou de batterij anders wel zitten ?  Bij mij zit die ook in de koffer (onder de vloer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

waar zou de batterij anders wel zitten ?  Bij mij zit die ook in de koffer (onder de vloer).

In de M is het op deze manier:

Used BMW Z4 M for sale in Nr Horsham, West Sussex | James Paul Car Sales

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waarom we hier al 3 bladzijden zitten te lueteren. Dit is hier AM en als toere meer ruimte en een cabrio wil, dan is dit de AM oplossing. Punt. 

Ruime Cabrio

Mag een slotje op 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, toere zei:

Dit hadden we mee met de Lotus😃

FB_IMG_1626144032187.jpg

Zo van die 'packing cubes' moet je hebben inderdaad. En die stop je dan overal waar er plaats is. Onder de zetels, op de vloer thv achterbank, aan de voeten van uw madam, ... 

Destijds 2 weken op reis geweest met de S2000 (en vriendin). Hadden zelfs een luchtmatras mee. 

Geen idee echter hoeveel plek het gerief voor uw hondjes in beslag neemt, maar als je wat slim inpakt kan dat toch niet zo'n probleem zijn? 

Fietsen kan je dan alsnog meenemen op de trekhaak.. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, abtler zei:

Ik zou zelf de kleine hondjes achterin in de gordels zetten. Ze zullen tijdens het rijden in de cabrio eens een uitdaging langs de kant zien.

wandel-en-autoharnas-met-gordel-voor-de-hond.jpg

Achteraan zitten ze vast op deze manier in de gordel hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ICM zei:

Wie zegt dat dat mag?

Dat de flikken er niets van zeggen of het niet weten is geen argument. Kijk maar naar de problematiek rond gewichten van aanhangwagens en rijbewijzen.

Los van de wetgeving, ik zou nooit in een auto rijden waar een hond van 25 kg op de zetel naast me zit.

 

 

 

Als mijn dochter haar hond naast mij in de auto zit hangt die ook vast in de gordel. Wat is het verschil bij een ongeval als mijn vrouw van 60kg naast mij zit of een hond van 25kg? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid