Ga naar inhoud

Hongqi E-HS9


tuscani

Aanbevolen berichten

Vanaf volgende maand bestelbaar en leverbaar. De Chinese Hongqi E-HS9. 

Er  waren al foto's geplaatst van in Noorwegen ofzo, maar nu dus ook in België bestelbaar.

In Nederland was hij al bestelbaar, maar hij is wel opeens deze maand 15k goedkoper geworden. ( tesla vibes)

Qua prijs en hetgeen je krijgt is dat wel ferm. Looks zijn persoonlijk, maar het heeft wel iets. Batterij lijkt me ook groot genoeg ( je hebt keuze) maar het laden mocht sneller kunnen. 

 

De Hongqi E-HS9 is een Chinese SUV die zich graag profileert als luxueus topmodel. De bombastisch vormgegeven E-HS9 meet ruim 5,2 meter in de lengte en heeft een wielbasis van maar liefst 3,11 meter. In Nederland was de Hongqi E-HS9 er met twee verschillende aandrijflijnen en drie verschillende accupakketten, verspreid over vier uitvoeringen. De Hongqi E-HS9 stond voorheen vanaf ruim €83.000 in de orderboeken, maar is er nu vanaf net geen €70.000.

De vanafprijs van de Hongqi E-HS9 zakt namelijk met €13.595 naar €69.995. Dat bedrag is voor de Hongqi E-HS9 Business. Die versie heeft een 436 pk sterke elektromotor en een 84 kWh accupakket. Zijn actieradius: 396 kilometer. Daarboven staat de Executive-uitvoering. Die is 551 pk sterk en heeft een 99 kWh accu waarmee de E-HS9 tot 465 kilometer ver komt. De Hongqi E-HS9 Executive wordt maar liefst €14.595 minder duur en kost nu €79.995. De E-HS9 President heeft dezelfde accu en elektromotoren als de Executive, maar is weelderiger uitgerust en heeft onder meer captain seats aan boord die van de President een zes- in plaats van een zevenzitter maken. De President wordt bijna 14 mille minder duur en kost nu €89.995.

De absolute topversie is en blijft de Hongqi E-HS9 President Long Range. Die heeft als enige van het stel namelijk een 120 kWh accupakket. Samen met de 551 pk sterke elektromotoren levert dat deze luxueuze zeszitter-met-extra-lange-adem een bereik op van 515 kilometer. Ook deze versie zakt bijna 14 mille en prijs en is er nu vanaf €102.995.

0-daf718a159f5a392c8b822c3c9ebe7ab.jpg

0-5d47039ce801f05db0defa0898a7302e.jpg

0-1b93bd28cd67aa253d3f7d89ebdb2dd2.jpg

0-8b6041e56cb946b3c1e416043ad98962.jpg

0-2ea7caad16f390f2d0f55d709640b524.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoop chinees modelleke kan je het moeilijk noemen...

Maar naar goeie gewoonte is het wel gewoon lelijk :D

Ze hebben de fout gemaakt van beetje BMW te copieren :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

dus een vanaf prijs van meer dan 100k voor een chinese wagen. Dan moet het toch wel echt goed zijn

Beter lezen, in Nederland vanaf 70K.

en hier een full option voor 92K

https://www.hedinautomotive.nl/hongqi/occasion/p/1753439/hongqi-e-hs9-president-99-kwh-adaptieve-cruise-control-luchtvering-panoramadak-sfeerverlichting-massagestoelen-led-climate-control-dodehoek-assistent?type=purchase

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

ik had het over die laatste paragraaf:

De absolute topversie is en blijft de Hongqi E-HS9 President Long Range. Die heeft als enige van het stel namelijk een 120 kWh accupakket. Samen met de 551 pk sterke elektromotoren levert dat deze luxueuze zeszitter-met-extra-lange-adem een bereik op van 515 kilometer. Ook deze versie zakt bijna 14 mille en prijs en is er nu vanaf €102.995.

 

degene die jij doorstuurt is een occasion met +20k km op

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ik had het over die laatste paragraaf:

De absolute topversie is en blijft de Hongqi E-HS9 President Long Range. Die heeft als enige van het stel namelijk een 120 kWh accupakket. Samen met de 551 pk sterke elektromotoren levert dat deze luxueuze zeszitter-met-extra-lange-adem een bereik op van 515 kilometer. Ook deze versie zakt bijna 14 mille en prijs en is er nu vanaf €102.995.

 

degene die jij doorstuurt is een occasion met +20k km op

Maar dat is toch geen vanaf prijs waar jij naar stuurt? Ze starten vanaf 70k. En dat zal al geen kaal basismodel zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

Maar dat is toch geen vanaf prijs waar jij naar stuurt? Ze starten vanaf 70k. En dat zal al geen kaal basismodel zijn....

ik begrijp wat je wil zeggen. klopt. een Hongqi is niet vanaf 100k maar wel de top of the line. 

Dus ik vraag me af wat zo een President Long Range met wat opties uiteindelijk kost als deze vanaf 103 000 euro begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ik begrijp wat je wil zeggen. klopt. een Hongqi is niet vanaf 100k maar wel de top of the line. 

Dus ik vraag me af wat zo een President Long Range met wat opties uiteindelijk kost als deze vanaf 103 000 euro begint.

Redelijk rap gedaan qua kiezen blijkbaar :D

hongqi-prijslijst-010923.pdf

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, tuscani zei:

Redelijk rap gedaan qua kiezen blijkbaar :D

hongqi-prijslijst-010923.pdf 4.01 MB · 0 downloads

 

idd, pakt nog een 10 000 euro aan opties erbij, zeker als je winterwielen wilt

Sommige opties zijn wel wat raar dat deze niet standaard zijn vind ik

image.png.3ec3e528b3ee99690f47ebf5490c92f6.png

 

Zie er ook trekhaak staan, eens opzoeken hoeveel deze mag trekken dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Hongqi ziet dat er

23 uren geleden, Naish zei:

CTRL+C en CTRL+V

Denk dat in china op geen enkel keyboard de C en V nog zichtbaar zijn :D

Ik denk dat we in onze ideeen over China onderhand 20 jaar achterop lopen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Speedhunter zei:

Wat ik niet snap is dat rijbereik als je ziet hoe groot die batterijen zijn? 84 kwh en maar 396km, ik heb 62 kwh en doe er 400km. 

Weegt 500kg meer als jouw Enyaq, en de CX van een garagepoort zo ongeveer 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hongqi, nog nooit van gehoord. En nochtans:

image.png.6f992b5ca2ca7318b31507f61e6e7d0c.png

Straf! :D

 

Ding is één en al copy/paste. Neus met sterke X7- en Rolls-trekjes, profiel en achterkant doen me deels aan Velar en Q7 denken, interieur is ook een mengsel van Benz en BMW (met het M sportstuurwiel quasi 1 op 1 gekopieerd), ...

Maar om nu te zeggen dat het een misbaksel is? Vind ik toch ook niet correct. Ik denk dat fuel gelijk heeft: laat BMW dit brengen als X8 en iedereen loopt er storm voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid