Ga naar inhoud

Ervaring met herstellen Porsche


Bjorno

Aanbevolen berichten

Ik zoek iemand die ongeveer een hertselkost kan maken van een beschadigde 996 Cup.  Als iemand mij daar mee kan helpen kan ik via PM een foto doorsturen van de beschadigde wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Bjorno said:

Ik zoek iemand die ongeveer een hertselkost kan maken van een beschadigde 996 Cup.  Als iemand mij daar mee kan helpen kan ik via PM een foto doorsturen van de beschadigde wagen. 

Prospeed Competition

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat eigenlijk om een Porsche 996 waar ik een ongeluk mee heb gehad op een circuit in Australië en iets wat al even serieus aan mij knaagt.

Via via in contact gekomen met een kerel dat een serieuse man cave heeft met Porsche's en zelf ook een carrosserie bedrijf heeft. 
Na mijn Bathurst avontuur bij die kerel langs gegaan. En daarna zijn we ook naar een klein circuit in de buurt gegaan waar hij al zijn testen doet.

Hij neemt ons eerst een paar rondje's mee in zijn Cayenne en daarna in de Porsche 996 Cup car. 
Hij zegt dat als ik wil rijden ik mag rijden maar zegt wel dat de banden al 100 laps hebben gedaan.  Ik bekijk het kleine test circuit en zie dat er weinig kan gebeuren en denk dan ook dat ik niet snel nog is zo een kans ga krijgen.  Dus uiteindelijk denk ik waarom niet. Ik stap in en verwacht dat hij ook instapt maar stapt niet in dus vertrek ik alleen. Ik heb veel track ervaring met BMW maar nog nooit met Porsche en dat heb ik hem ook gezegd. 

Ik doe een rustige lap en daarna nog 1 en nog 1 en bouw het rustig aan op. Ik voel al wel snel dat de banden niet veel waard zijn. Na 5 ronden denk ik binnen te gaan maar beslis ik om toch nog 1 rondje te doen. Plots breekt de wagen toch uit uit het niets en sla ik er in om de enigste muur op het circuit te raken. Schade linksvoor en linksachter. Gelukkig zelf niets aan overgehouden. 

Ophanging linksvoor en linksachter beide geraakt, versnellingsbak hierdoor ook blijkt achteraf. Wielkast linksvoor, voorbumper en koplamp ook aan vervangen toe. Koffer ziet er nog wel goed uitgelijnd uit.  Achteraan stevige deuk net achter deur (heb ik net de hoek van de muur mee gepakt). En motorkap ging volgens hem niet open. 

Nu de wagen zou verzekerd zijn voor gewoon gebruik (blijkbaar mag je met een cup op straat rijden in Australië) maar zou hij deze niet verzekerd hebben voor track gebruik. 
Wagen zou volgens hem op 250.000 aud zijn geschat (151.000 euro, wat ik nogal veel vind voor een 996, maar hij zegt dat dat is omdat het een auto is dat wat heeft gewonnen). Je vind ze daar tussen de 40000 en 60000 euro.

Ik heb paar weken erna van hem een mail gekregen:

Kosten:
- Onderdelen: 70000 euro (zonder herstelling versnellingsbak)
- Nakijken motor en versnellingsbak 5500 euro
- Werkuren en spuiten: 11.000 euro

Hij is dan ook al een andere 996 gaan halen omdat hij een evenement had (ook al heeft hij 12 porsche's in zijn gebouw staan) en daarvoor vraagt hij nog eens 6700 euro voor de ophaalkosten en spuit kosten. 
Dus in totaal zou ik hem 152.000 AUD moeten (92.000 euro)

Hij zegt dan wel dat volgens schatters het wrak nog 42.000 euro waar zou zijn en dat hij dat er zou aftrekken en zo vraagt hij dus nog 49.000 euro.

Geld dat jaren gaat duren eer ik dat ga kunnen terug betalen. 

Nu mensen die ik ken met al wel wat ervaring in de carrosserie wereld stellen zich toch vragen bij de hoge kosten. Zeker omdat hij zelf een carrosserie heeft en de wagen ook na de uren wordt hersteld (zegt hij). En hij is ook officiële Porsche hersteller. Als hij wil kan hij het volgens mij veel goedkoper doen. 

Dus heb ik hem gevraagd om een gedetaileerde kost berekening te maken van alles en ook meer gedetaileerde foto's. Maar buiten 1 kleine foto en een snel filmpje wil hij niets sturen. Die wil hij pas sturen als de wagen klaar is.  

Ik wil het zo vriendelijk mogelijk oplossen met hem maar ik vind het wel jammer dat hij geen gedetailleerd offerte wil doorsturen alsook meer foto's. En blijft het ook raar vinden dat hij een wagen van 250000 onverzekerd aan iemand uitleent dat hij maar 1 dag heeft gezien. Ook stel ik mij de vraag dat ik de kosten moet betalen van de andere wagen dat hij is gaan ophalen. En waarom besparen op banden op een wagen van die prijs? Hadden er goeie banden opgezeten had die wagen op de kleine circuit niet uitgebroken denk ik. 

Vandaar ben ik dus op zoek naar een erkende Porsche hersteller en misschien ook wat Juridisch advies. Foto's stuur ik enkel via PB als ik het echt moet omdat hij ook niet wil dat deze foto's rond gaan. 

 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Bjorno said:

Onderdelen: 70000 euro (zonder herstelling versnellingsbak)

70000 euro, zonder de boite?

Die lijst zou ik wel eens willen zien. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel het verhaal met gebrek aan details doen mij eerder richting mogelijke oplichting denken.

Moest het mijn wagen zijn zou ik juist alle details naar de andere partij sturen. 

aangepast door Luv4DLM
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bjorno zei:

Het gaat eigenlijk om een Porsche 996 waar ik een ongeluk mee heb gehad op een circuit in Australië en iets wat al even serieus aan mij knaagt.

Via via in contact gekomen met een kerel dat een serieuse man cave heeft met Porsche's en zelf ook een carrosserie bedrijf heeft. 
Na mijn Bathurst avontuur bij die kerel langs gegaan. En daarna zijn we ook naar een klein circuit in de buurt gegaan waar hij al zijn testen doet.

Hij neemt ons eerst een paar rondje's mee in zijn Cayenne en daarna in de Porsche 996 Cup car. 
Hij zegt dat als ik wil rijden ik mag rijden maar zegt wel dat de banden al 100 laps hebben gedaan.  Ik bekijk het kleine test circuit en zie dat er weinig kan gebeuren en denk dan ook dat ik niet snel nog is zo een kans ga krijgen.  Dus uiteindelijk denk ik waarom niet. Ik stap in en verwacht dat hij ook instapt maar stapt niet in dus vertrek ik alleen. Ik heb veel track ervaring met BMW maar nog nooit met Porsche en dat heb ik hem ook gezegd. 

Ik doe een rustige lap en daarna nog 1 en nog 1 en bouw het rustig aan op. Ik voel al wel snel dat de banden niet veel waard zijn. Na 5 ronden denk ik binnen te gaan maar beslis ik om toch nog 1 rondje te doen. Plots breekt de wagen toch uit uit het niets en sla ik er in om de enigste muur op het circuit te raken. Schade linksvoor en linksachter. Gelukkig zelf niets aan overgehouden. 

Ophanging linksvoor en linksachter beide geraakt, versnellingsbak hierdoor ook blijkt achteraf. Wielkast linksvoor, voorbumper en koplamp ook aan vervangen toe. Koffer ziet er nog wel goed uitgelijnd uit.  Achteraan stevige deuk net achter deur (heb ik net de hoek van de muur mee gepakt). En motorkap ging volgens hem niet open. 

Nu de wagen zou verzekerd zijn voor gewoon gebruik (blijkbaar mag je met een cup op straat rijden in Australië) maar zou hij deze niet verzekerd hebben voor track gebruik. 
Wagen zou volgens hem op 250.000 aud zijn geschat (151.000 euro, wat ik nogal veel vind voor een 996, maar hij zegt dat dat is omdat het een auto is dat wat heeft gewonnen). Je vind ze daar tussen de 40000 en 60000 euro.

Ik heb paar weken erna van hem een mail gekregen:

Kosten:
- Onderdelen: 70000 euro (zonder herstelling versnellingsbak)
- Nakijken motor en versnellingsbak 5500 euro
- Werkuren en spuiten: 11.000 euro

Hij is dan ook al een andere 996 gaan halen omdat hij een evenement had (ook al heeft hij 12 porsche's in zijn gebouw staan) en daarvoor vraagt hij nog eens 6700 euro voor de ophaalkosten en spuit kosten. 
Dus in totaal zou ik hem 152.000 AUD moeten (92.000 euro)

Hij zegt dan wel dat volgens schatters het wrak nog 42.000 euro waar zou zijn en dat hij dat er zou aftrekken en zo vraagt hij dus nog 49.000 euro.

Geld dat jaren gaat duren eer ik dat ga kunnen terug betalen. 

Nu mensen die ik ken met al wel wat ervaring in de carrosserie wereld stellen zich toch vragen bij de hoge kosten. Zeker omdat hij zelf een carrosserie heeft en de wagen ook na de uren wordt hersteld (zegt hij). En hij is ook officiële Porsche hersteller. Als hij wil kan hij het volgens mij veel goedkoper doen. 

Dus heb ik hem gevraagd om een gedetaileerde kost berekening te maken van alles en ook meer gedetaileerde foto's. Maar buiten 1 kleine foto en een snel filmpje wil hij niets sturen. Die wil hij pas sturen als de wagen klaar is.  

Ik wil het zo vriendelijk mogelijk oplossen met hem maar ik vind het wel jammer dat hij geen gedetailleerd offerte wil doorsturen alsook meer foto's. En blijft het ook raar vinden dat hij een wagen van 250000 onverzekerd aan iemand uitleent dat hij maar 1 dag heeft gezien. Ook stel ik mij de vraag dat ik de kosten moet betalen van de andere wagen dat hij is gaan ophalen. En waarom besparen op banden op een wagen van die prijs? Hadden er goeie banden opgezeten had die wagen op de kleine circuit niet uitgebroken denk ik. 

Vandaar ben ik dus op zoek naar een erkende Porsche hersteller en misschien ook wat Juridisch advies. Foto's stuur ik enkel via PB als ik het echt moet omdat hij ook niet wil dat deze foto's rond gaan. 

 

Je hebt geen hersteller nodig. Lijkt te veel op geplande oplichterij.

Negeren. Als je een feitelijke claim krijgt, een advocaat nemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Zo voel ik het ook aan. "We zullen er eens van profiteren".

En zeker met iemand aan de andere kant van de wereld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Challazer said:

En zeker met iemand aan de andere kant van de wereld. 

Langs de andere kant: veel succes om je geld te komen halen aan de andere kant van de wereld.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

70000 euro, zonder de boite?

Die lijst zou ik wel eens willen zien. 

 

Wel ja hij wilt die lijst pas laten zien als de wagen klaar is. 

Ik wil ook foto's van de voorkant en achterkant om te zien hoe zwaar de wagen echt beschadigd is maar ook die wil hij pas daarna sturen. 

Het lastige is dat er hier nog een tussen persoon zit in België die mij aan die kerel heeft gelinkt. Dus om alle partijen tevrede, te houden....
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Langs de andere kant: veel succes om je geld te komen halen aan de andere kant van de wereld.

Wel ja ik denk ook dat ik het gerust kan negeren maar ik wilde gerust een gedeelte betalen want tenslotte zat ik in de wagen. 

Hij heeft een bedrijf dat enkel exclusieve wagens hersteld. (Erkende hersteller voor Porsche, Tesla, Rolls Royce, Aston Martin en Mclaren)

Ik vind het wel allemaal raar want was wel een toffe kerel toen we zijn mancave bezochten en zo. Dus ik snap niet goed waarom hij het nu zo speelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Heel het verhaal met gebrek aan details doen mij eerder richting mogelijke oplichting denken.

Moest het mijn wagen zijn zou ik juist alle details naar de andere partij sturen. 

Echt eh 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Langs de andere kant: veel succes om je geld te komen halen aan de andere kant van de wereld.

Ja exact dit. En uiteindelijk gaat het om 49k te betalen. Andere bedragen zijn weinig relevant. 

Hij zit met een kapotte 996 en wilt 49k om de geleden schade te dekken. 
De beschreven schade zal misschien geen 49k zijn, maar 't zal ook niet de helft zijn. 

Indien bewuste oplichting lijkt het me heel veel moeite om weinig te 'verdienen'.

Wat wel geldt: advies bij advocaat zal waardevol zijn. Niet mee wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Bjorno zei:

Wel ja ik denk ook dat ik het gerust kan negeren maar ik wilde gerust een gedeelte betalen want tenslotte zat ik in de wagen. 

Hij heeft een bedrijf dat enkel exclusieve wagens hersteld. (Erkende hersteller voor Porsche, Tesla, Rolls Royce, Aston Martin en Mclaren)

Ik vind het wel allemaal raar want was wel een toffe kerel toen we zijn mancave bezochten en zo. Dus ik snap niet goed waarom hij het nu zo speelt. 

Maak dat een betaling niet als erkenning van aansprakelijkheid wordt opgevat. Ik ken niets van het precedentenrecht in Australië, maar hier zou er toch ook een tegensprekelijke vaststelling van de schade moeten gebeuren alvorens een herstelling uit te voeren  waardoor het bewijs onmogelijk wordt.

eerlijk....ik zou niets ondernemen denk ik 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Bjorno zei:

Ik vind het wel allemaal raar want was wel een toffe kerel toen we zijn mancave bezochten en zo. 

Je moet daar geweldig mee oppassen met die 'toffe kerels' (ik spreek uit ervaring). Heel het mancave gedoe is voor croc dundee wss. gewoon een ego boost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, saabi zei:

Maak dat een betaling niet als erkenning van aansprakelijkheid wordt opgevat. Ik ken niets van het precedentenrecht in Australië, maar hier zou er toch ook een tegensprekelijke vaststelling van de schade moeten gebeuren alvorens een herstelling uit te voeren  waardoor het bewijs onmogelijk wordt.

eerlijk....ik zou niets ondernemen denk ik 

 

Ah ik heb net een PB naar u gestuurd. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ICM zei:

Negeren. Als je een feitelijke claim krijgt, een advocaat nemen.

Stel dat je achter je tuin een stuk veld hebt waar je af en toe rondcrosst met een of andere 4x4. 
Ik kom op bezoek en je biedt me aan om daar mee te rijden. Ik zeg toe en leg hem op z'n dak. 
Het lijkt me straf dat je zou appreciëren dat ik wacht met te vergoeden/oplossingen te zoeken tot je me officieel in gebreke stelt, nee? 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Expensive lesson learned in ieder geval 😔

 

Hiervoor zou ik toch ook op zijn minst eerst een advocaat raadplegen, vooraleer ik 1 Dollar betaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wilt het allemaal zo oplossen omdat hij niet wil dat mensen weten dat die wagen in elkaar heeft gezeten. Alé dat denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral niet meer communiceren naar die man. Heeft die je adres eigenlijk hier in BE? Of enkel je email adres?
En vooral niets betalen (ook al wil je dat doen, het zal enkel maar bewijzen dat je in de fout was)
Toevallig geen man die hier enkele jaren in BE heeft gewoond?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Bjorno zei:

Hij wilt het allemaal zo oplossen omdat hij niet wil dat mensen weten dat die wagen in elkaar heeft gezeten. Alé dat denk ik.

bewijst nog maar eens dat dit een raar verhaal is...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Maverick zei:

Vooral niet meer communiceren naar die man. Heeft die je adres eigenlijk hier in BE? Of enkel je email adres?
En vooral niets betalen (ook al wil je dat doen, het zal enkel maar bewijzen dat je in de fout was)
Toevallig geen man die hier enkele jaren in BE heeft gewoond?

Ja ik heb mijn gegevens toen door gegeven. 

Nee is nog nooit in België geweest zo ver ik weet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid